Cu ocazia aniversarii a 15 ani de activitate pe piata locala, OTP Bank Romania lanseaza Banca de multumiri, unul dintre cele mai mari demersuri digitale dedicate recunostintei. Acesta are ca scop ridicarea nivelului de gratitudine a romanilor si de a transmite inspiratie pentru ca oamenii sa spuna "multumesc" mai des in cele mai cunoscute formate digitale. Banca de multumiri este totodata o premiera nationala, fiind prima actiune de acest tip a unei companii din domeniul bancar.

Initiativa vine in urma unui studiu OTP Bank Romania care a analizat, la nivel national, cultura recunostintei la romani: cand, cum si cat de mult spun acestia "multumesc", atat in mediul online, cat si offline.
Despre cultura recunostintei la romani: perceptii si comportamente

In Romania cultura recunostintei este perceputa diferit in functie de generatii. Generatia Z considera multumirea si recunostinta ca fiind gesturi normale, neavand dificultati in a le exprima, iar Millenials o percep ca o forma de respect, politete. Cei cu varste intre 31 si 45 de ani se lasa ghidati de karma si de dorinta sau asteptarea ca gestul sa fie intors si rasplatit intr-o forma sau alta, in timp ce targetul senior interpreteaza recunostinta mai degraba in sensul schimbului reciproc de favoruri, ca pe o datorie.
Desi 92% dintre romani sunt de acord ca este un semn de buna crestere sa multumesti, in ultima saptamana doar jumatate dintre romani au zis ”multumesc” persoanelor apropiate din familie, precum partenerului sau parintilor si doar sase din zece unui strain.

Sase din 10 romani spun ca prietenii nu le multumesc atunci cand fac un lucru pentru ei, iar sapte din 10 nu se simt apreciati de rude. In ceea ce priveste gratitudinea manifestata la locul de munca, situatia este si mai ingrijoratoare: opt din 10 romani nu se simt apreciati de colegi. Mai mult, in viata personala, 50% dintre romani nu se simt apreciati de partenerul de cuplu.
In Romania, femeile spun mai des decat barbatii "multumesc" (78% vs. 65%) si zambesc mai mult in situatiile de zi cu zi (68% vs. 54%). Dar cei care isi arata cel mai des recunostinta sunt aceia cu varste de peste 60 de ani. Acestia spun aproape intotdeauna "multumesc" (93% vs. 79% alte categorii) si zambesc mult mai mult decat celelalte categorii de varste (70% vs. 57% total categorii).
Romanilor le lipseste cultura recunostintei, acestia nestiind sa isi manifeste gratitudinea in numeroase situatii. Conform studiului, exista mai multe bariere care ii impiedica sa-si manifeste recunostinta: invidia, egoismul, lipsa educatiei, teama de a nu ramane dator si multumirea vazuta ca un semn de slabiciune.

"Recunostinta la romani este o resursa prea putin cercetata si prea putin cultivata. In acest context, consider ca demersul de a o scoate la iveala si propaga la nivel national este unul excelent, cu atat mai mult cu cat verbalizarea recunostintei are numeroase beneficii: imbunatateste starea de spirit, starea de sanatate, intareste interactiunile si relatiile si creste capacitatea de a gestiona cu succes stresul", a subliniat Daniel David, presedintele Asociatiei Psihologilor din Romania si profesor de stiinte cognitive clinice la Universitatea Babes-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca.

OTP Bank Romania lanseaza cel mai mare demers digital dedicat recunostintei – Banca de multumiri
Tinand cont de contextul national, OTP Bank Romania a lansat Banca de multumiri, o platfoma de continut populata cu multumiri in diverse formate (gif, video, foto, audio). Bancademultumiri.ro isi propune sa sporeasca frecventa multumirilor in online – continutul platformei fiind prezent in momentul de fata si in chat-urile Facebook, Instagram, Linkedin - si sa indemne oamenii sa creeze continut nou in jurul amabilitatii. Utilizatorii au si ei oportunitatea de a contribui la acest demers prin inscrierea de multumiri audio, video, gif si foto si pot castiga cu aceasta ocazie o super vacanta in Bali.

Din rezultatele studiului a reiesit ca in online cel mai folosit emoji pentru a exprima recunostinta este "kiss" (pupic), urmat de "thumbs-up" (imi place) si "hug" (imbratisare), iar "multumesc" in varianta scrisa este cea mai folosita metoda de a multumi in mediul digital.
In paralel, OTP Bank Romania da si startul campaniei Un an de multumiri, prin care isi asuma angajamentul ca timp de 12 luni sa multumeasca zilnic cuiva, fie ca e vorba despre angajati, parteneri, furnizori, clienti sau competitie.

"Marcam aniversarea a 15 ani de activitate in Romania multumindu-le tuturor celor care ne-au fost alaturi in tot acest timp, ne-au ajutat sa ajungem aici si sa avem povestea de succes din prezent. Suntem in plina efervescenta: transformam modul in care lucram, punem focus pe clientii nostri, digitalizam produse si servicii adaptate lor, deschidem noi sucursale. Suntem recunoscatori pentru tot ce am realizat, iar, cu ajutorul Bancii de multumiri, incercam sa generam o schimbare in bine la nivel colectiv", a afirmat Diana Misa, Director HR OTP Bank Romania.

Sursa: OTP Bank