Peste 71% dintre liderii Europei Centrale si de Est vad din lipsa talentelor cea mai mare amenintare pentru business 22.05.2018 0 879 Worldcom Public Relations Group, reteaua globala de agentii independente de PR, publica Indicele de Incredere Worldcom realizat pe baza unei cercetari globale derulate la nivel de CEO (Chief Executive Officer) si CMO (Chief Marketing Officer), cu ocazia Anului Angajatului - 2018. Cercetarea a fost facuta Pentru Worldcom PR Group de companiile Research Now si 3GEM, care au prelucrat 585 de raspunsuri date de lideri din toata lumea (167 din Americi, 106 din Asia si 312 din EMEA). Pe plan global, rezultatele care au captat cel mai mult atentia au fost:- Primele 3 amenintari la adresa fortei de munca in raport cu dezvoltarea businessului sunt considerate, in ordine, schimbarile legislative, lipsa talentelor si infractiunile cibernetice- 43% dintre lideri doresc sa acorde mai multa atentie angajatilor in 2018 fata de anul trecut- Indicele global de Incredere Worldcom este de 26.4 (din 100), demonstrand o incredere moderata a liderilor de a reusi sa creasca productivitatea prin stimularea angajatilor; in regiunea din care face parte Romania, valoarea indicelui este 19.7- In Europa Centrala si de Est, 71% dintre liderii intrebati considera ca indisponibilitatea talentelor este amenintarea nr.1 la adresa businessului lor, competitia fiind pe locul 2- 67% dintre liderii est si central europeni vor sa se concentreze pe clienti, mai putin pe angajati – aproape dublu fata de media globala- Doar 4% dintre liderii ECE cred ca au "planul potrivit pentru a reusi sa-si atinga obiectivele""Cand citesti cu atentie rezultatele, observi mai multe contradictii si inconsistente care denota o anumita incertitudine globala", spune Todd Lynch, Managing Director Worldcom Public Relations Group. "Cum stimularea angajatilor este fundamentala in furnizarea unei experiente foarte bune de client, raportul sugereaza ca increderea liderilor in propria abilitate de a-si satisface clientii scade pe masura ce "alearga" dupa cei mai buni angajati. O combinatie de raspunsuri relevate de acest studiu plaseaza, asadar, angajatul in mijlocul problemelor din mediul de business, mai mult in 2018 ca niciodata. E cu adevarat anul angajatului!""Nicaieri nu e mai acuta problema gasirii angajatilor potriviti decat la tine acasa. Studiul pare sa demonstreze ca liderii din aceasta parte a Europei s-ar plasa mai nou intr-un proces de cautare latenta, pasiva, concentrandu-se pe client si experienta oferita acestuia, ca motor principal in business. Mai ingrijorator mi se pare valoarea raportului dintre calitatea angajatilor si felul in care iti poti sustine planul de business: daca doar 4% dintre CEO/CMO cred ca pot reusi ce si-au propus - asta deschide perspectiva unei analize mai profunde, care sa includa si alti factori ce influenteaza predictibilitatea in afaceri. Este un studiu la care s-a muncit mult in Worldcom si care sper sa ajute elita businessului romanesc sa vada mai clar unde ne plasam, comparandu-ne problemele cu liderii globali", a declarat Rares Petrisor, General Manager Media Pozitiv, agentia partenera Worldcom PR Group in Romania. Sursa: Worldcom PR Group Articole similare Economie Subiecte relevante antreprenor Q & A