ROCA, prima platforma de
investitii si management dedicata companiilor romanesti, isi continua procesul accelerat de maturizare si dezvolta produsul initial, destinat companiilor aflate in impas, intr-o gama de solutii de business distincte. Diversificarea are la baza un studiu de piata realizat recent de ROCA pentru a identifica si intelege in profunzime nevoile diferite pe care le au business-urile si antreprenorii.
Analiza de piata, efectuata asupra tuturor companiilor romanesti cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro, identifica trei categorii distincte de nevoi pentru afaceri: de crestere, consolidare si management. Asadar ROCA vede in aceasta noua structura oportunitatea unor solutii de finantare dedicate si construieste o gama de solutii smart care sa se adreseze si sa raspunda eficient nevoilor reale din piata. Proiectul initial de a oferi o alternativa pentru companiile ineligibile pentru finantare devine ROCA W si este completat in prima faza de ROCA X, instrument inteligent care sustine ritmul accelerat de evolutie al ideilor inovatoare cu know-how si capital plasat strategic.
"Cele 150 de intalniri cu antreprenori locali avute de echipa ROCA in primul an de activitate adauga la realizarile financiare obtinute in primul an detalii valoroase despre ecosistemul de business din Romania. Am inteles ca exista o legatura fundamentala intre nevoile companiilor si cele ale antreprenorilor din spatele lor. Mai mult, 73% din companiile romanesti sunt de tip antreprenorial. In aceste conditii, unica solutie este sa fim atenti la aceste nevoi, sa le intelegem si sa ne adresam lor", declara Rudi Vizental, CEO ROCA.
Votul de incredere al unui investitor vizionar, care are capacitatea sa evalueze si sa valideze o valoare altfel inghitita in peisajul aglomerat de afaceri emergente, inseamna pentru proiectele aflate la stadiu de MVP sau prototip sustinerea unei echipe de management cu experienta, care faciliteaza dezvoltarea viabila a start-up-ului intr-o companie eficienta. Pana la acest moment, noul fond, ROCA X, a atras deja alaturi de asociatii din CITR Group si o parte dintre investitorii platformei lansata anul trecut.
"Actuala formula ROCA pastreaza misiunea de a consolida structura fragmentata a economiei romanesti, sub auspiciile prognozei pe termen mediu asupra climatului de afaceri romanesc: in doar cinci ani de zile, unul din cinci antreprenori va fi in prag de pensionare. De aceea, ROCA X cauta sa aduca la suprafata ideile fresh din piata si sprijina ideile de start-up, cu un focus axat in prezent in special pe cele din zona tehnologiei. Suntem deja in negocieri avansate pentru cateva
investitii si ne propunem ca in primul an de ROCA X sa transformam 10 idei inteligente romanesti in brand-uri cu potential de dezvoltare", declara Andrei Cionca, presedinte CITR Group.
Noua configuratie ROCA raspunde la nevoile a trei generatii distincte de antreprenori, conturate in evolutia mediului de afaceri romanesc din ultimii 30 de ani: seniorii (peste 65 de ani), autodidactii (nascuti intre 1960 si 1979) si milenialii. Celor trei tipologii de antreprenori le corespund cele trei nevoi relevate de analiza de piata, de crestere, consolidare si management, adresate plenar prin gama actualizata de solutii ROCA.
Sursa: ROCA