Precizari CSALB pentru consumatori 16.02.2017 0 1346 Referitor la afirmatiile facute de domnul avocat Gheorghe Piperea pe pagina sa de facebook, in data de 10 februarie 2017: "Nu incercati negocierea prin CSALB. Nu este o institutie functionala. Mai mult chiar, e condusa de reprezentanti ai BNR si de bancheri si, deci, nu pot fi impartiali, asa cum trebuie sa fie niste mediatori", Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar face urmatoarele precizari:1. CSALB are urmatoarea forma de conducere: un Colegiu de Coordonare format din cinci membri si un director executiv. Componenta Colegiului de Coordonare a fost gandita astfel incat sa asigure egalitatea/echilibrul partilor implicate in contextul general de conciliere, precum si sa sporeasca credibilitatea constructiei. De aceea, membrii Colegiului sunt desemnati de ANPC, BNR, ARB si asociatiile de consumatori, iar un membru este independent, ales de ceilalti patru. (http://www.csalb.ro/conducere/)2. Membrii Colegiului creeaza strategia necesara desfasurarii activitatii CSALB, stabilesc regulile procedurilor SAL si criteriile de selectie a persoanelor ce solicita sa fie inscrise pe Lista Conciliatorilor. Sarcina lor principala este sa se asigure ca CSALB are suficiente resurse pentru a-si desfasura activitatea in mod eficient si independent. NU sunt implicati in examinarea si nici in solutionarea litigiilor, NU influenteaza si NU dau niciun fel de instructiuni in acest sens. (http://www.csalb.ro/informatii-de-ordin-general/)3. De solutionarea litigiilor se ocupa exclusiv persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor CSALB. Conciliatorii sunt persoane cu pregatire juridica sau economica in domeniul financiar-bancar, cu experienta in exercitarea unei activitati juridice sau economice de cel putin 10 ani, sunt persoane cu buna reputatie, independente si impartiale. Solutionarea litigiului este exclusiv in sarcina conciliatorilor care sunt independenti de cele doua parti aflate in litigiu, fiind acceptati de fiecare parte. Conciliatorii nu sunt salariatii CSALB, ci colaboratori, onorariul fiind platit de Centru pentru fiecare dosar pe care-l finalizeaza. (http://www.csalb.ro/corpul-conciliatorilor/) 4. CSALB este o intitutie functionala si acest fapt poate fi usor dovedit prin rezultatele sale, publicate periodic si transparent pe site-ul csalb.ro. Fata de cifrele din raportul de la finalul anului trecut, la CSALB sunt acum 275 de cereri trimise de consumatori, aflate in diverse stadii de analiza sau solutionare. Alti 40 de consumatori au reusit, prin intermediul CSALB, sa-si rezolve amiabil si favorabil litigiile cu bancile si IFN-urile cu care aveau o relatie contractuala. Litigiile rezolvate sunt diverse, de la eliminarea comisioanelor din contractele de credit si returnarea sumelor platite pe aceste comisioane, pana la reduceri la sold in cazul creditelor in CHF si reduceri de dobanda care duc automat la rate lunare mult mai mici, deci la pastrarea locuintei si continuarea relatiei cu bancile sau IFN-urile in bune conditii. Niciun consumator nu a contestat pana acum solutia propusa de conciliator, un semnal extrem de pozitiv pentru functionalitatea aparatului CSALB. Deciziile au fost pronuntate, in medie, intre 30 – 40 de zile, fata de termenul maximal de 90 de zile. Asadar, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar face apel la responsabilitatea si corectitudinea declaratiilor publice pe care le impune meseria de avocat si care fac parte, alaturi de constiinta, probitate sau moderatie, din principiile de baza atat in activitatea profesionala, precum si in viata privata a avocatilor. Indemnul de a nu veni la CSALB, dar si afirmatia falsa ca CSALB este condusa de bancheri nu fac altceva decat sa prejudicieze grav si cu buna stiinta imaginea si prestigiul acestei entitati neguvernamentale, apolitice, de interes public, recent infiintata in Romania pe baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015, privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE. De asemenea, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar are periodic intalniri de lucru cu toate asociatiile de consumatori, atat comune, cat si individuale, mai ales cu acele asociatii care reprezinta consumatorii de servicii financiar-bancare. Recent, a avut o intrevedere favorabila cu reprezentantii asociatiei Parakletos, al carei presedinte este domnul avocat Gheorghe Piperea, in care s-au cautat solutii de sensibilizare a consumatorilor care au litigii cu bancile sau IFN-urile, in privinta existentei si rolului CSALB.Ne dorim sa colaboram la fel de bine si in viitor cu toate asociatiile de consumatori, in interesul romanilor care au litigii cu bancile comerciale sau IFN-urile, pentru ca ei sa ia decizia de rezolvare a diferendelor pe orice cale doresc si in cunostinta de cauza.Reamintim ca CSALB este o entitate de interes public, apolitica, non-profit, infiintata pe baza unei directive europene ca alternativa la instantele de judecata. Procedurile de solutionare alternativa la CSALB sunt GRATUITE pentru consumatori si rapide. Termenele de solutionare sunt scurte, de maximum 90 de zile, indiferent de procedura aleasa. Fiecare caz este analizat si solutionat individual, de catre fiecare conciliator care este desemnat aleatoriu si acceptat de catre partile implicate, pentru a se ocupa de respectivul dosar.Sursa: CSALB Articole similare Credite Subiecte relevante ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) clauze abuzive CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) BNR (Banca Nationala a Romaniei) ARB (Asociatia Romana a Bancilor) Q & A