Incepand de astazi, 18 martie 2021, clientii Bancii Transilvania si ai CEC Bank pot initia plati extrem de simplu intre doua
conturi deschise la aceste
banci, utilizand doar numarul de telefon mobil al beneficiarului platii, prin intermediul serviciului AliasPay, dezvoltat si pus la dispozitie comunitatii bancare de catre TRANSFOND. Sistemul central AliasPay este disponibil 24/7/365.
Consumatorii finali de servicii financiare din Romania vor putea utiliza AliasPay in masura in care bancile la care au
cont (furnizorii de servicii de plata) participa la acest serviciu.
Pana in acest moment au existat solutii de plata cu utilizarea numarului de telefon mobil in locul IBAN-ului doar ca serviciu intrabancar (ambii clienti participanti la o plata au contul in aceeasi banca). AliasPay extinde posibilitatea de a plati folosind numarul de mobil si intre conturile a doua
banci diferite, oricare ar fi acestea (interbancar) - atat timp cat respectivele
banci participa la AliasPay, acesta fiind principalul avantaj al solutiei pentru initiatorii de plati, precum si un diferentiator puternic fata de alte optiuni din piata.
Pentru a deveni beneficiar al unor plati prin AliasPay, orice client al unei
banci participante trebuie sa isi activeze mai intai acest serviciu. Prin abonarea la AliasPay, datele alias-ului se transmit catre TRANSFOND, astfel incat din acel moment clientul va putea primi sume in
cont simplu, pe baza numarului sau de telefon utilizat pentru initierea platii de catre orice client al unei
banci participante.
Libertatea de a plati catre orice
cont al unui client inrolat in AliasPay este dublata de usurinta initierii unei plati pe baza contactelor din agenda telefonica si a altor numere de telefon inrolate in serviciu. Se poate face astfel o plata fara a fi necesara cunoasterea codului IBAN al destinatarul ei, fara a fi necesar un
card, doar in baza unui numar de telefon.
Pentru
banci si furnizorii de servicii de plata nebancari, serviciul AliasPay aduce o serie de beneficii, printre care se numara: siguranta operationala, eficienta, asigurarea interoperabilitatii la nivel SEPA fara a necesita dezvoltari de catre participant, arhivare electronica (optional), HelpDesk disponibil 24/7/365, reutilizarea retelelor de comunicatii prin care institutiile de plata sunt conectate deja la Casa de Compensare Automata administrata de catre TRANSFOND. Nivelul de securitate si disponibilitate al serviciului este similar cu cel asigurat pentru functionarea Casei de compensare a platilor interbancare, TRANSFOND punand la dispozitie, in cazul AliasPay, un timp de raspuns la interogari mai mic de 2 secunde.
Plata de tip AliasPay se initiaza prin intermediul platformei de mobile banking sau a altor aplicatii de plata si poate fi o plata traditionala (transfer
credit „normal" sau „urgent") sau o plata instant (SCT Inst), in functie de optiunea de implementare a serviciului in cadrul fiecarei
banci si de alegerea de moment a clientului. Contul atasat unui alias va fi creditat de catre banca beneficiarului si interogat de catre banca initiatorului unei plati. Serviciul are la baza schema Asociatiei Romane a Bancilor, adoptata si adaptata dupa schema similara a Consiliului European al Platilor, valabila pe tot teritoriul Uniunii Europene, pentru plati in euro.
„Ne bucuram sa fim parte din aceasta premiera in sistemul bancar din Romania, prin lansarea optiunii de transfer de bani interbancar folosind numarul de telefon mobil. Clientii Bancii Transilvania au acces incepand de azi la serviciul AliasPay prin aplicatia BT Pay, folosita de peste 1,2 milioane de persoane. Multumim celor cu care dam startul AliasPay, TRANSFOND si CEC Bank, si suntem increzatori ca vom fi, cat de repede, tot mai multe
banci care ofera aceasta solutie pentru simplificarea banking-ului online de zi cu zi." – Leontin Toderici, Director General Adjunct Operatiuni, Banca Transilvania.
"Suntem bucurosi ca CEC Bank se afla printre primele
banci care s-au alaturat proiectului AliasPay inca de la inceput. Viitorul serviciilor bancare va include digitalizarea, iar serviciile de pe mobil castiga din ce in ce mai multa popularitate. De exemplu, la CEC Bank, serviciile de Mobile Banking au depasit Internet Banking-ul. Noul serviciu AliasPay face mai usoare transferurile de bani catre prieteni si cunoscuti, doar pe baza numarului de telefon si, de asemenea, permite si efectuarea de plati online. Nu se percep comisioane suplimentare pentru acest serviciu, ci doar comisioanele standard pentru plati normale, urgente sau instant, care sunt reduse cu 60% pentru platile initiate prin canalele digitale." - a declarat Mugur Podaru, Directorul Directiei Operatiuni la Distanta din cadrul CEC Bank.
"Datorita experientei de utilizare extrem de placute, rapiditatii si sigurantei puse la dispozitia consumatorilor, suntem convinsi ca AliasPay va "crea dependenta" si se va extinde in ritm accelerat in piata de plati din Romania, incadrandu-se in gama "serviciilor smart" ale vremurilor actuale. Din ce in ce mai multe institutii de plata (banci si non-banci) constientizeaza importanta acestor servicii conexe platilor, care, mai devreme sau mai tarziu vor functiona ca instrumente de baza in derularea activitatilor economice si in viata privata. Asteptam aceste institutii sa devina cat mai curand participanti la serviciul AliasPay, pentru ca orice initiator de plati din Romania sa aiba o adresabilitate extinsa a platilor pe baza numarului de telefon mobil. Dorim sa multumim pe aceasta cale echipelor de proiect si manageriale ale Bancii Transilvania si CEC Bank, din nou deschizatori de drum impreuna cu TRANSFOND, ca si la platile de retail instant, pentru ca ne-au fost alaturi si in aceasta provocare finalizata cu succes, pentru implicare, deschidere si spiritul inovator." - a declarat dl Sabin Carantina, Director General al TRANSFOND.
Sursa: Transfond