Cele mai noi tehnologii de plata ale Mastercard, printre care si Pepper, robotul umanoid pentru care Mastercard a creat prima aplicatie destinata cumparaturilor, au fost prezentate in premiera in Romania. Tehnologiile au fost expuse in cadrul Mastercard Technology Summit, eveniment organizat de Mastercard pe 29 si 30 octombrie la Palatul Parlamentului, din Bucuresti.

Mastercard Technology Summit se desfasoara pe parcursul a doua zile si aduce in prim-plan evolutia impresionanta a tehnologiei in domeniul platilor digitale si impactul pe care aceasta il are asupra dezvoltarii economice a unei tari. Summit-ul include doua evenimente:
  • Mastercard Technology Exhibitition – Mastercard a prezentat in premiera in Romania, pe 29 octombrie, in cadrul expozitiei, tehnologiile digitale de plata ale viitorului, printre care si Pepper, primul robot umanoid capabil sa recunoasca principalele emotii umane si sa interactioneze cu oamenii;
  • Mastercard Round Table – Evenimentul are loc pe 30 octombrie si reuneste reprezentanti ai unor institutii-cheie din Romania. Mastercard pune pe agenda publica necesitatea digitalizarii Romaniei si propune o serie de masuri menite sa imbunatateasca conectivitatea si utilizarea internetului, sa dezvolte competentele digitale ale capitalului uman si sa integreze tehnologia digitala.

"Mastercard este, prin definitie, o companie de tehnologie in industria globala de plati, iar cele doua evenimente din cadrul Mastercard Technology Summit nu fac decat sa demonstreze nivelul foarte ridicat de inovatie in directia platilor electronice la care am ajuns, la nivel global. Fiecare dintre tehnologiile de plata pe care le-am prezentat in premiera in Romania ii conecteaza pe consumatori cu cele mai rapide, comode, simple si, bineinteles, sigure metode de plata ale momentului", a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard Romania.

Tehnologiile digitale de plata ale viitorului, dezvoltate cu ajutorul Mastercard

Mastercard Technology Exhibition, expozitia din 29 octombrie, a inclus accesul si testarea unei serii de metode de plata inovatoare, printre care robotul umanoid Pepper, Retail Mirror – oglinda inteligenta pentru cumparaturi, Smart Table – care permite plati contactless, precum si Cardul Biometric – care combina tehnologia cu cip cu autentificarea biometrica.

Aplicatia dezvoltata de Mastercard permite transformarea robotului Pepper intr-o platforma ideala pentru extinderea capabilitatilor de comert. Pana in prezent, sute de magazine au inceput sa foloseasca robotul umanoid ca pe o noua modalitate de a interactiona cu clientii. Pepper, dezvoltat de SoftBank Robotics, ii poate ajuta pe clientii unui restaurant sa comande, economisind astfel timp si resurse, este util pentru companiile aeriene, care il pot folosi la check-in si, nu in ultimul rand, poate oferi consultanta despre bunuri si servicii specifice, asigurandu-se ca toti clientii cu care interactioneaza au parte de o experienta unica.

Pe langa Pepper, la Mastercard Technology Exhibition au mai fost prezentate, in premiera in Romania, si alte tehnologii de plata inovatoare dezvoltate de Mastercard, asa cum sunt:
  • Retail Mirror – oglinda, creata de OAK Labs, beneficiaza de RFID - tehnologia identificarii prin radiofrecventa. Retail Mirror este destinata cabinelor de proba si poate sa inregistreze dimensiunile si preferintele de culoare ale clientilor, sa recomande ce alte articole de imbracaminte din magazin se potrivesc cu produsele adaugate in cos si pemite plata direct in cabina de proba.
  • Cardul Biometric – combina tehnologia cu cip cu autentificarea biometrica, prin intermediul amprentei, pentru a identifica intr-un mod usor si comod si in conditii de siguranta posesorii de atunci cand fac achizitii din magazin.
  • Dreamhome AR – cu ajutorul Artificial Reality (AR), aceasta tehnologie transforma experienta de mobilare a unei case intr-una care le permite consumatorilor sa-si aleaga obiectele de mobilier si sa faca teste personalizate in timp real, in functie de spatiul pe care il au la dispozitie si, la final, sa plateasca.
  • Fly Faster Chatbot – chatbot-urile reprezinta una dintre cele mai noi tendinte tehnologice in e-commerce. Un bot este, in esenta, un asistent automat, care le raspunde consumatorilor folosind informatii programate. Multi dintre acesti asistenti comunica cu clientii prin intermediul unor mesaje de tip text si prin alte aplicatii de mesagerie, prezente pe platforme pe care consumatorii le folosesc in mod frecvent. De exemplu, le permit clientilor sa efectueze rezervari pentru biletele de avion si sa plateasca pentru ele, reusind, astfel, sa transforme un proces anevoios si plictisitor intr-unul simplu si rapid.
  • Smart Table – masa inteligenta este o masa interactiva inovatoare conceputa si dezvoltata de Mastercard pentru zonele de relaxare si pentru cele cu restaurante din aeroporturi. Masa inteligenta transforma asteptarea din aeroport intr-un moment de nepretuit, permitand plati contactless si prin intermediul aplicatiilor mobile.
  • NuData – este o tehnologie care permite biometria comportamentala. NuData demonstreaza capacitatea Mastercard de a face diferenta dintre doi utilizatori diferiti care se logheaza pe un website si cum utilizarea solutiei Mastercard ofera o ilustrare diferentiata clara a logarilor biometrice ale celor doi utilizatori.
  • Wearables – device-urile care pot fi purtate, asa cum sunt ceasurile inteligente, bratarile pentru fitness, bijuteriile si alte accesorii, primesc functii de plata prin intermediul platformei de securizare a datelor de plata Mastercard Digital Enablement Service (MDES).

Sursa: Mastercard