Profilul consumatorului CSALB: Barbat, Intre 31 si 50 ani, din Bucuresti-Ilfov, cu o problema la creditul luat de la banca 20.03.2018 1 1684 Majoritatea romanilor care aleg sa isi rezolve diferendele cu bancile pe cale amiabila, prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), sunt barbati, provin din mediul urban, au varste cuprinse intre 31 si 50 de ani si au o problema cu imprumutul la banca, potrivit unei analize realizate la inceputul anului de catre CSALB. CSALB a analizat cele aproape 750 de cereri conforme primite in cursul anului 2017 si in primele luni din 2018 si a realizat profilul consumatorului care apeleaza la serviciile Centrului. Datele arata ca barbatii sunt mai inclinati catre rezolvarea conflictelor cu bancile prin intermediul Centrului (60%), acest lucru fiind explicat si prin faptul ca barbatii acceseaza intr-o proportie mai ridicata credite bancare. Cererile provin, intr-o proportie covarsitoare (88%), din mediul urban, iar modalitatea preferata de interactiune cu CSALB este online, 83% dintre solicitari fiind transmise pe e-mail. In acelasi timp, consumatorii care apeleaza la serviciile CSALB provin, in cea mai mare parte, din populatia activa, datele analizei aratand ca aproximativ 63% dintre acestia au varste cuprinse intre 31 si 50 de ani. Interesant este faptul ca un procent semnificativ, de circa 16%, provine din randul persoanelor aflate aproape de sau la varsta pensionarii (intre 61 si 80 de ani). Regiunea Bucuresti-Ilfov, cea mai dezvoltata zona a tarii, se afla in fruntea clasamentului in profil teritorial, cu aproape 50% dintre cererile conforme primite la CSALB. La nivelul provinciei, cele mai multe cereri sunt din judetul Iasi (4,1%), urmat de Constanta (2,9%), Prahova (2,73%) si Arges (2,5%)."La implinirea a doi ani de functionare, am decis sa analizam datele privind solicitarile primite la Centru, iar rezultatele s-au dovedit a fi valoroase pentru noi. De exemplu, cei mai multi consumatori care apeleaza la noi prefera sa comunice online, ceea ce ne-a confirmat faptul ca CSALB ofera un mare avantaj in acest sens, in conditiile in care nu este necesara prezenta consumatorului la Centru pentru solutionarea litigiilor. CSALB a aparut ca o necesitate in domeniul financiar-bancar, pentru a ajuta consumatorii sa isi solutioneze problemele pe care le au cu bancile, pe cale amiabila, fara a merge in instanta, iar noi suntem pregatiti sa oferim infrastructura necesara, adaptata fiecarui tip de consumator", a declarat Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de Coordonare al CSALB.Orice consumator care are un contract cu o institutie financiar - bancara cu sediul in Romania, poate apela la serviciile CSALB, indiferent daca locuieste in Romania sau in strainatate.In primele doua luni si jumatate din 2018, aproape jumatate dintre cererile conforme au fost transformate in dosare, adica acceptate de banci sau IFN-uri pentru a fi rezolvate la CSALB, in timp ce 32% se afla in faza de filtru (analiza interna a documentelor trimise de consumatori). Potrivit datelor centralizate de CSALB, 90% dintre solicitari se refera la credite, in timp ce doar 10% reprezinta probleme din sfera altor servicii bancare sau leasing.Astfel, cele mai multe solicitari primite de la consumatori in primii doi ani de activitate se refera la diminuarea soldului creditului, eliminarea unor comisioane (de administrare, de urmarire, de risc, de monitorizare), reducerea sau recalcularea dobanzilor, eliminarea anumitor clauze contractuale, probleme cu transferurile bancare, probleme referitoare la executarea silita, reesalonarea, refinantarea sau rescadentarea creditului, repunerea in graficul de rambursare, restituirea unor comisioane (de administrare, de analiza, de risc, de urmarire), restituirea unor sume sau scoaterea din Biroul de Credit.Sursa: CSALB Articole similare Credite Subiecte relevante datorii ROBID (Romanian Interbank Bid Rate) CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) Q & A