Record absolut la CSALB un litigiu solutionat intr-o singura zi 31.08.2017 1 2283 Litigiul dintre o familie din Slatina, judetul Olt, si banca la care avea un credit de nevoi personale in euro s-a stins amiabil intr-o singura zi. Consumatorii au depus o cerere la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar de eliminare a comisionului de administrare. Insa, dupa analiza dosarului, conciliatorul CSALB a constatat ca prevederea referitoare la acest comison, din actul incheiat cu banca in anul 2011, este legala. Totusi, comerciantul a acceptat solutionarea cererii prin intermediul CSALB si a oferit consumatorului stergerea comisionului de administrare pe timp de 6 luni, iar echivalentul lui, in suma de 102 euro, se va folosi pentru creditarea contului clientului si, implicit, pentru rambursarea anticipata partiala."A fost un caz atipic. Consumatorul a aflat de CSALB si si-a depus cererea. Am dispus convocarea partilor si acestea au acceptat prezenta la data si ora convocarii. In cadrul sedintei de conciliere, desi consumatorul a agreat ca reporturile cu banca au fost cat se poate de bune iar contractul de credit nu prezinta vicii, partile au inteles totusi sa dezbata posibilitatile pe care le au la acest moment pentru o eventuala eficientizare a contractatului. Astfel, banca a propus o reducere a comisionului de 17 euro pe luna, timp de jumatate de an, cu rambursare anticipata. Consumatorul a acceptat si, tot atunci, am emis nota de solutionare care a si fost acceptata pe loc de parti. Cazul s-a inchis, cu posibilitatea de renegociere a contractului de credit in momentul in care consumatorul se va pensiona si implicit i se va modifica situatia materiala.", a declarat Dragos Gheorghe, conciliator CSALB. Spre surprinderea tuturor partilor implicate, solutionarea acestui dosar a fost facuta in cel mai rapid mod posibil. Precedentele recorduri au fost de 8 si 9 zile. In primul caz, consumatorul a reclamat existenta comisionului de risc in contractul de credit, in valoare de 56 de euro pe luna. Banca i-a returnat aproape 1.800 de euro, suma cu care a si fost inchis creditul. Iar in cel de-al doilea caz, unei doamne de 69 de ani i s-a eliminat comisionului de administrare din contractul de credit si a primit despagubiri in valoare de 3.200 de lei, suma cu care a fost achitat creditul in avans cu un an si jumatate.Anul acesta, 65% dintre litigiile solutionate favorabil pentru consumatori provin din dosare ale celor care nu locuiesc in Bucuresti, ci in alte orase sau chiar sate din Romania. Dintre cele 20 hotarari pronuntate pana acum, in 13 cazuri consumatorii sunt din judetele Iasi, Sibiu, Botosani, Ilfov, Timis, Gorj, Brasov, Neamt, Constanta, Dambovita, Olt sau Bistrita-Nasaud. Procedurile de solutionare amiabila pe care le administreaza CSALB sunt gratuite pentru consumatori si nu presupun neaparat deplasarea acestor consumatori la Bucuresti.CSALB a primit in acest an, de la consumatori, peste 220 cereri conforme, dintre care 135 au fost clasate. Aproape 90 de dosare sunt in lucru, in diverse stadii de analiza sau solutionare, iar in 30 dintre ele s-au pronuntat incheieri sau hotarari.Solicitarile consumatorilor, in cele mai multe cazuri, sunt legate de eliminarea unor comisioane percepute pentru un credit (de risc, administrare, monitorizare etc.). Consumatorii mai cer scaderea unor dobanzi majorate, in acceptiunea lor, in mod abuziv si, in acelasi timp, diminuarea ratelor lunare de plata, dar si restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobanzilor in mod excesiv.Concilierea la CSALB este gratuita pentru consumatori, iar termenul maxim de solutionare alternativa a dosarelor este de 90 de zile.Sursa: CSALB Articole similare Credite Subiecte relevante CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) contract de credit Q & A