Rezultatele ING in T3, marcate de o crestere semnificativa a numarului de clienti si a cotei de piata pe creditare 09.11.2017 0 1232 Achizitia de clienti pe toate segmentele a continuat intr-un ritm accelerat: 120.000 de noi clienti crestere neta. Numarul de clienti cu venit recurent totalizeaza 665.000, din 1.100.000 clienti activi, in principal datorita ofertei ING Card Complet.ING Romania a lansat creditul instant de nevoi personale, disponibil intr-un proces online complet. Profitul brut a ajuns la 459 milioane lei in noua luni (+ 117 milioane lei fata de T3 2016, fara veniturile exceptionale obtinute din vanzarea actiunilor Visa inregistrate la final de septembrie 2016), influentate de cresterea cotei de piata atat pe creditare (+24%), cat si pe depozite (+21%).La finalul lui septembrie 2017, ING Romania a marcat o crestere a veniturilor de 22%, cumuland 1.059 milioane lei, generata in principal de cresterea numarului de clienti si a volumelor de credite oferite prin toate liniile de business. Costurile operationale au crescut la 535 milioane lei, cu 14% mai mari fata de aceeasi perioada din 2016, influentate de investitiile in infrastructura IT si cheltuielile cu angajatii. Costurile de risc au atins 65 milioane lei, o crestere de 21%, corelata cu cresterea portofoliului. Rata creditelor neperformante a ramas mult sub media pietei, la 3,6% la finalul lui septembrie 2017, chiar cu 0,9% mai mica fata de aceeasi perioada a anului trecut. Dupa cele noua luni ale anului, ING a raportat un profit brut de 459 milioane lei, in urma cresterii portofoliului, ajustarea nivelului de risc si cresterea numarului de clienti. Excluzand veniturile exceptionale obtinute din vanzarea actiunilor Visa raportate la finalul lui septembrie 2016, profitul brut din acest an este mai mare cu 117 milioane lei, de la 342 milioane lei. Profitul net a crescut si el cu 35%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 391 milioane lei. Cota de piata a bancii pe creditare a crescut la 8,9% in al treilea trimestru din 2017, ceea ce inseamna volume de 21.1 miliarde de lei, o crestere de 24% de la un an la altul, cu o contributie echilibrata din partea celor trei divizii ale bancii. Comparativ cu aceeasi perioada din 2016, volumul noilor credite de nevoi personale a crescut cu 20% in ultimele 12 luni, in special datorita procesului de creditare Instant, ce permite clientilor sa aiba acces la bani in cateva minute. Creditul de nevoi personale Instant a fost digitalizata in luna septembrie, fiind acum disponibila si in Home’Bank, de unde clientii o pot accesa oriunde si oricand, un imprumut in doar 15 minute printr-un proces complet online. Per ansamblu, portofoliul de creditare este echilibrat intre persoane fizice si juridice (54% vs 46%), imprumuturile oferite IMM-urilor raportand o crestere de 31% comparativ cu aceeasi perioada din 2016. ING Romania a atras din partea clientilor sai 25 miliarde lei in depozite, o crestere cu 21%, ce a dus cota de piata a bancii pe acest segment la 8,3%. "2017 a fost un an al premierelor si ne bucura reactia pozitiva a clientilor la noile produse si servicii. Spre exemplu, conceptul de comisioane zero din oferta Card Complet a atras atentia clientilor si am vazut ca multi dintre ei si-au mutat venitul la ING. Totodata, am lansat in septembrie creditul de nevoi personale in forma complet online, datorita semnaturii electronice, produs asteptat de multi dintre clienti. Strategia ING, de a oferi servicii simple, rapide si usor de inteles, continua sa fie apreciata de clientii nostri, banca fiind in continuare cea mai recomandata banca din Romania de catre proprii clienti (scorul NPS). La finalul lunii septembrie am atins si un prag de 10 miliarde de euro in volumelele tranzactionate de clientii nostri prin ING", Michal Szczurek, CEO ING Romania.O experienta mai buna prin produse mai digitaleING a terminat luna septembrie 2017 cu aproximativ 1.100.000 clienti activi in portofoliu (cu 120.000 mai multi fata de acum 12 luni), dintre care 665.000 incaseaza venituri recurente intr-un cont ING, cu 23% mai mult fata de septembrie 2016, datorita in principal ofertei ING Card Complet (lansata in aprilie anul curent). Prin aceasta oferta, clientii care primesc recurent minim 700 lei intr-un cont ING si fac cel putin o plata electrnica lunar au comisioane zero pentru o serie de servicii, printre care retrageri de la ATM, indiferent de banca sau tara de unde retrag banii, costuri zero de administrare a contului sau internet banking, dar si pentru incasari sau plati. Finalul de trimestru a adus si lansarea noului credit de nevoi personale instant, disponibil printr-un proces complet online, dedicat clientilor ING prin Home’Bank. Creditul are exact aceleasi conditii ca si creditul disponibil in agentiile ING, cu aceleasi costuri si suma maxima disponibila de 90.000 lei, fara acte suplimentare necesare. Procesul dureaza aproximativ 15 minute si nu necesita niciun drum la banca datorita semnaturii electronice. ING a terminat luna septembrie cu mai mult de 750.000 de utilizatori activi in Home’ Bank. In medie, un client acceseaza platforma de internet banking o data la trei zile, frecventa ce dovedeste apreciarea clientilor pentru serviciile digitale simple si rapide. In consecinta, si interactiunile cu platforma au crescut cu 57%, iar vanzarile prin platforma cu 47% fata de finalul lunii septembrie 2016. Sursa: ING Articole similare Financiar Subiecte relevante profit banci Q & A