Romanii, afectati financiar de pandemie: 3 din 10 castiga mai putin, in medie, cu 30% decat anterior raspandirii coronavirusului la noi in tara 11.06.2020 0 533 3 din 10 romani declara ca le-au scazut veniturile in perioada pandemiei de Covid-19, conform celui mai recent studiu iSense Solutions, reprezentativ la nivel national (atat pentru mediul urban, cat si pentru cel rural). In medie, romanii carora le-au scazut veniturile au pierdut aproximativ 800 de lei din veniturile lor lunare, de la 2800 de lei la 2000 de lei, ceea ce inseamna ca impactul financiar al ultimei perioade este unul semnificativ, traducandu-se intr-o reducere a veniturilor cu aproape 30%.Romanii din mediul urban au fost afectati intr-o proportie mai mare de scaderea venitului (36%) fata de cei care locuiesc in mediul rural (22%). De asemenea, cei cu venituri mici au fost mai afectati de micsorarea veniturilor (42%), fata de 38% dintre cei cu venituri medii si 25% dintre cei cu venituri peste medie.Impactul financiar important al pandemiei asupra romanilor este dublat si de impactul psihologic: consumatorii romani tind acum sa adopte comportamente mai precaute din punct de vedere al cheltuielilor. In contextul veniturilor mai mici, cei mai multi (70%) declara ca vor cumpara doar strictul necesar in urmatoarea perioada. Categoria cu cel mai mic procent de romani precauti este cea formata din tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani, procentul celor care isi propun sa cumpere doar strictul necesar in urmatoarea perioada fiind de doar 29%.Cu toate ca romanii isi propun sa cumpere mai putin nu inseamna insa ca vor cumpara si mai ieftin. Doar un sfert (25%) dintre romani spun ca vor cumpara produse mai ieftine decat inainte de pandemie, iar 82% declara ca vor cumpara marcile de produse cu care sunt deja obisnuiti. "Epidemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ pentru o buna parte a populatiei. Dincolo de socul initial, mai problematica este revenirea care se anunta a fi foarte lenta, atat pentru business-uri, cat si pentru consumatori, iar cauza principala aici este pierderea increderii: in stat, in partenerii de business, in civismul celorlalti. Insa situatia nu este nici atat de neagra pe cat pare. Toate semnalele de la consumatori ne indica faptul ca nu ne-am pierdut deloc din vitalitate si din capacitatea de adaptare. Iubim si simtim la fel ca inainte de epidemie. Ne plac aceleasi branduri, cumparam aceleasi lucruri, chiar daca poate mai rar, suntem la fel de exigenti cu noi insine si cu ceilalti. Drumul spre normalitate nu va fi scurt, dar pentru a ne recastiga increderea in ceilalti, principalele schimbari se vor petrece in noi. Va trebui sa fim mai generosi si mai atenti la nevoile celorlalti, sa ne asumam mai multe riscuri si sa fim mai activi", afirma Andrei Elvadeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.Pandemia schimba si comportamentul romanilor legat de plati: 62% spun ca vor plati cu cardul mai mult decat o faceau inainte. In ceea ce priveste planurile romanilor de a se redresa financiar, 62% declara ca vor cheltui mai putin, 61% ca vor face economii, 24% vor sa se imprumute de la prieteni/familie, 18% se gandesc sa isi caute un al doilea loc de munca, in timp ce 11% considera ca vor fi nevoiti sa apeleze la un imprumut.Studiul a fost realizat pe un esantion de 500 de persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, prin metodologia CATI (Computer-Assisted Telephonic Interviews), in luna mai a anului 2020 si este reprezentativ national, la un grad de eroare de +/-4%. Datele prezentate fac parte din raportul ROCK (Recovery after Outbreak – Champions Kit), dedicat companiilor care isi doresc sa ia decizii informate in contextul nesigur al zilelor noastre. Kit-ul contine trei capitole ce constituie rapoarte de cercetare la cheie: Management insights & Innovation Reccomandations, New Online Shopping Behaviour si iSense Modern Consumer Macro Trends Changes - 24 trenduri adoptate de consumatori analizate pentru piata din Romania, masurate inainte si dupa izbucnirea epidemiei de coronavirus).Sursa: iSense Solutions Articole similare Financiar Q & A