Tribuna Consumatorilor (www.tribunaconsumatorilor.ro), cea mai complexa platforma online cu informatii despre drepturile consumatorilor, care pune la dispozitia utilizatorilor materiale text si video realizate in parteneriat cu importante institutii de stat, branduri, organizatii si asociatii profesionale, s-a lansat astazi.
Proiectul, o initiativa unica in Romania, este prima platforma online care reuseste sa inglobeze informatii corecte si utile pentru toate tipurile de
consumatori. Fiecare dintre cele 4 arii mari acoperite - Tehnologie, Bani, Casa si Familie, Auto si Calatorii - cuprinde subdivizii cu informatii practice si raspunsuri la intrebarile cele mai frecvent intalnite in randul consumatorilor.
Proiectul Tribuna Consumatorilor este un proiect al Asociatiei "Suta la Suta Romanesc" si beneficiaza de sustinerea Mastercard Romania si de sprijinul unor institutii de stat cheie in domeniul protectiei drepturilor consumatorilor, precum Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) si a unei serii de asociatii si institutii reprezentative din diferite domenii de activitate, primi parteneri in cadrul proiectului: Asociatia Presei Agricole din Romania (APAR), Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO), Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB), Institutul Bancar Roman (IBR), Asociatia Patronatelor din Industria Laptelui (APRIL), C.N.I.E.P. Larex si Patronatul Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase (ROMPAN). Lista urmeaza a fi extinsa cu noi parteneri si sustinatori.
"
Tribuna Consumatorilor va deveni, cu siguranta, prima sursa la care consumatorul apeleaza atunci cand are nevoie de informatii cu privire la drepturile sale, fie ca este vorba despre incheierea unei polite de asigurare, de accesarea unui imprumut bancar, achizitionarea de electrocasnice si nu numai. Am avut aceasta initiativa dupa ce am constatat ca furnizorii si consumatorii au nevoie de o punte de comunicare prin care relatia lor sa se imbunatateasca. Stim ca buna cunoastere a drepturilor consumatorilor este un prim pas catre intarirea acestei relatii, contribuind semnificativ la calitatea serviciilor si a produselor existente", a declarat Adrian Iordache, initiator al proiectului.
"
Numarul petitiilor inregistrate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului in ultimii 5 ani a crescut semnificativ. Doar in cazul petitiilor cu privire la serviciile financiare, numarul a crescut de peste 8 ori, pana la 10.476, la finalul anului 2016. Consideram ca Tribuna Consumatorilor este o initiativa binevenita si speram ca va fi un motor de amplificare a eforturilor noastre de educare si informare a consumatorilor romani cu privire la drepturile lor", a explicat Bogdan Pandelica, Presedinte ANPC.
Ca raspuns la trendul ascendent de nemultumire a consumatorilor pe segmentul serviciilor financiare, Tribuna Consumatorilor prezinta o sectiune speciala de
educatie financiara pe zona de plati electronice, realizata cu sprijinul companiei de tehnologie Mastercard Romania.
"
Ne propunem sa ii ajutam pe
consumatori sa realizeze in cunostinta de cauza plati prin mijloace electronice si sa devina familiarizati cu acest mediu, care le poate usura foarte mult activitatile de zi cu zi. De aceea, oferim informatii relevante atat pentru adulti, cat si pentru cei mici, asigurandu-ne ca activitatile unei
banci, tranzactiile cu cardul ori cu un portofel electronic sau securitatea contului bancar devin informatii la indemana tuturor", a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard Romania.
Continutul prezent pe Tribuna Consumatorilor va fi actualizat in permanenta cu cele mai noi informatii cu privire la drepturile consumatorilor.
Sursa: Tribuna Consumatorilor