Sapte din zece investitori au un apetit in crestere pentru proiecte verzi, iar marile companii devin mai sustenabile pe fondul Covid-19 22.04.2021 0 551 72% dintre investitori au un apetit mai mare pentru portofolii de proiecte verzi si vor mai multa transparenta din partea companiilor cu privire la obiectivele lor de sustenabilitate in contextul post-pandemic. Totodata, aproape 60% din marile companii sustin ca isi accelereaza tranzitia catre o economie verde, potrivit unui studiu ING realizat in colaborare cu compania Longitude (parte a grupului Financial Times).Pentru 33% dintre companii, sanatatea si starea de bine a angajatilor ocupa primul loc in topul celor mai urgente prioritati de sustenabilitate in urmatoarele 12 luni, iar pe agenda investitorilor este pe locul trei. Similar, aproximativ 32% dintre companii spun ca se vor concentra pe inovatiile in produse si servicii verzi, precum si pe gestionarea sustenabila a lantului de aprovizionare, iar 30% dintre acestea pe reducerea amprentei de carbon. Claudiu Sabau, Head of Clients, Wholesale Banking, ING Bank Romania, explica: "Din 2014, sustenabilitatea a devenit parte din strategia ING. Ne bucuram sa vedem tot mai multi clienti care isi definesc obiective clare de sustenabilitate si venim in intampinarea nevoilor lor prin oferirea de credite verzi ("green loans" si "sustainability-linked loans") si prin oferirea de consultanta in structurarea programelor de finantare prin intermediul pietelor de capital. Emisiunile de obligatiuni verzi ("green bonds") au avut o crestere exponentiala in ultimii 5 ani, ele oferind emitentilor acces la o categorie noua si stabila de investitori care pun un accent mare pe evaluarea si diminuarea impactul social si de mediu generat de afacerile companiilor finantate."In ceea ce priveste emisiunile de obligatiuni, 46% dintre investitorii institutionali au un apetit crescut pentru obligatiunile sociale, 43% pentru obligatiunile de sustenabilitate, iar 41% pentru obligatiunile verzi. In topul prioritatilor de sustenabilitate ale investitorilor pentru urmatoarele 12 luni se afla combaterea schimbarilor climatice (52%) si gestionarea responsabila a lantului de aprovizionare (42%).La studiul ING au participat 450 de companii din sapte sectoare (auto, agro-alimentar, energie, constructii, transport, ambalaje si produse electronice) si 100 de investitori institutionali de pe trei continente (Europa, S.U.A. si Asia). Rezultatele studiului au fost publicate, in luna aprilie, intr-un raport intitulat "Acum ori niciodata: Un nou standard al sustenabilitatii". Finantarile verzi responsabilizeaza companiileAccesul la produsele de finantare verzi vine la pachet cu obiective de performanta masurabile, astfel ca sapte din zece companii spun ca devin mai responsabile, intrucat monitorizeaza constant indeplinirea lor. Jumatate dintre investitori considera ca finantarea sustenabila are o contributie importanta si accelereaza tranzitia companiilor cu emisii ridicate de dioxid de carbon catre solutii mai prietenoase cu mediul. "Daca indicatorii de sustenabilitate sunt indepliniti sau proiectele finantate sunt verzi, un beneficiu al acestor instrumente de creditare fata de cele traditionale este costul de finantare mai scazut. In tarile in care activeaza, in anul 2020, ING a fost unul dintre liderii de piata in finantarea sustenabila. Am intermediat 60 de obligatiuni verzi, sustenabile si sociale si am acordat 47 de credite de sustenabilitate. Si 2021 se anunta cel putin la fel de activ, deja am intermediat la nivel de grup peste 15 obligatiuni de sustenabilitate si am acordat 25 de credite verzi si de sustenabilitate", a completat Claudiu Sabau, Head of Clients, divizia de Wholesale Banking, in cadrul ING Bank Romania. Ca urmare a pandemiei, 57% dintre companii si-au intensificat planurile de transformare sustenabila. Investitorii institutionali se asteapta sa vada mai multe proiecte ambitioase din partea companiilor, precum si date cantitative si indicatori de performanta clari pentru masurarea obiectivelor de sustenabilitate ale acestora. ING a desfasurat primul sau sondaj despre sustenabilitate corporativa in anul 2017. 81% dintre companiile americane care au luat parte la cercetare au declarat ca aveau o strategie de sustenabilitate, insa doar 34% dintre acestea au confirmat ca directiile au fost implementate. Astazi, liderii companiilor inteleg ca problemele de mediu si sociale trebuie sa fie integrate in lanturile valorice si modelele lor de afaceri, daca isi doresc sa fie prezenti pentru o perioada indelungata pe piata.Sursa: ING Bank Articole similare Financiar Subiecte relevante investitori Q & A