Dupa 10 ani de la prima livrare a rezultatelor Studului de Audienta si Trafic Internet (SATI), BRAT relanseaza studiul prin cooperarea cu doua companii nordice: CXENSE – companie norvegiana si Enreach OY – companie finlandeza, specializate in tehnologie si cercetare . La fel ca si pana in prezent, studiul va masura traficul, audienta si profilul acesteia pentru aprox. 200 de siteuri, dar aduce o serie de imbunatatiri semnificative: tipuri de rezultate furnizate, frecventa de raportare, modalitatea de exploatare a rezultatelor si extinderea scopurilor pentru care acestea sunt utilizate. Odata cu noua arhitectura, BRAT va lansa platforma de management a datelor denumita SATI DMP, un instrument adaptat nevoilor curente de exploatare a inventarului ce va permite o adresare directa, targetata, a audientei. SATI DMP va deveni operational la inceputul lunii octombrie 2017.

"Relansarea SATI si lansarea SATI DMP marcheaza un moment important in industria de publicitate din Romania si demonstreaza capacitatea industriei reunita in cadrul asociatiei de a raspunde eficient si prompt la noile cerinte din domeniul publicitatii . Publisherii romani vor raspunde solicitarilor clientilor de publicitate cu rezultate in timp real, masurate si exploatate intr-un sistem tehnologic modern, adaptat atat publicitatii de tip display cat si programatic. Felicit membrii asociatiei care au participat la relansarea studiului si am convingerea ca noile tipuri de rezultate si exploatare a datelor va atrage si alti participanti in studiu.", declara Silviu Ispas, Presedinte BRAT.

Metodologia SATI respecta standardele internationale specifice studiilor de trafic si audienta pentru mediul si a fost aleasa de membrii BRAT dupa desfasurarea unei licitatii la care companii specializate in domeniul cercetarii si tehnologiei si-au prezentat solutiile. Metodologia SATI presupune realizarea a 4 etape principale: masurarea traficului – un recensamant tehnic al acesarilor paginilor , analiza de continut – care are la baza o analiza semantica ce ofera informatii despre temele de interes ale utilizatorilor siteurilor, realizarea unui studiu – studiu realizat pe un esantion reprezentativ, pe baza de chestionar , realizat continuu, si care ofera informatii despre profilele sociodemografice si intentiile de consum ale vizitatorilor si realizarea unei analize statistice ce utilizeaza rezultatele etapelor anterioare pentru estimarea numarului de vizitatori in medie pe luna a fiecarui site. Rezultatele studiului vor putea fi analizate in timp real pentru partea de trafic si analiza de continut, iar rezultatele de audienta si profile vor fi accesibile zilnic dupa o prima perioada de culegere si analiza a rezultatelor. In plus, pentru prima data de la livrarea rezultatelor de audienta si profile aferente unui website, va fi posibila livrarea acestor rezultate separat pentru fiecare dispozitiv utilizat pentru vizitarea siteului.

"Noii furnizori ai solutiei SATI propun o solutie tehnologia avansata care va ajuta industria locala si va oferi sansa de a profita de progresul din ultimii ani din domeniul tehnologic, pentru a putea aduce un plus valoric continutului si publicitatii din siteurile romanesti. Noul sistem va permite analiza combinata a doua tipuri de rezultate pentru vizitatorii fiecarui site: preferintele si interesele vizitatorilor prin observarea pasiva a accesarii unui anumit tip de continut pe siteurile vizitate, impreuna cu datele sociodemografice si interese declarate pentru consumul de produse sau servicii. Combinarea in acelasi sistem a celor doua tipuri de rezultate este inovatoare si va produce valoare atat in domeniul editorial cat si in zona publicitatii. Odata cu relansarea SATI, editorii au la indemana un instrument profesionist prin care pot realiza o analiza detaliata asupra continutului propriilor siteuri." a declarat Mihai Badea, Directorul SATI.

Lansarea platformei comune de date a publisherilor locali SATI DMP va oferi posibilitatea participantilor la acest proiect de a pune in valoare calitatea, transparenta si relevanta rezultatelor SATI. Noua platforma va include cel mai mare numar de siteuri din mediul romanesc, dand astfel posibilitatea beneficiarilor de a adresa cea mai mare varietate de grupuri tinta si transparenta asupra modului in care acestea au fost definite. SATI DMP este un raspuns al pietei locale de publicitate la nevoia de a exercita un control adecvat asupra spatiilor si mesajelor publicitare tranzactionate in regim programatic. Beneficiile unei transparente mai mari din acest punct de vedere vor ajuta atat agentiile si clientii de publicitate, cat si detinatorii de spatiu publicitar.

Petteri Vainikka, VP Strategic Business Development la Cxense si Kimmo Kiviluoto, CEO & Founder al Enreach Solutions Oy au declarat cu ocazia inceperii noului contract: "Noi, cei de la Cxense si Enreach, suntem cu adevarat incantati de colaborarea cu BRAT. Tehnologia noastra permite colectarea, analizarea si raportarea datelor comportamentale la un nivel de detaliere si acuratete care nu a fost posibil pana in prezent pentru BRAT. O mai buna cunoastere va aduce beneficii tuturor partilor din ecosistemul - editori, clienti si agentii de publicitate, precum si consumatorilor, utilizatorilor. Impartasim pe deplin nivelul ridicat de ambitie si profesionalism al BRAT si, prin colaborarea cu BRAT si partenerii sai din Romania ne angajam sa furnizam servicii de masurare la un nivel superior." Ståle Bjørnstad, Cxense CEO, a adaugat cu aceasta ocazie: "Cxense este mandru sa furnizeze pentru industria din Romania rezultate de trafic si audienta, raspunzand initiativei BRAT privind masurarea mediului online".

"Sistemul ales in urma cu 10 ani de membrii BRAT s-a dovedit robust si capabil sa raspunda eficient cerintelor pietei fara modificari semnificative o lunga perioada. Parteneriatul cu fostii furnizori, compania germana Spring care ulterior a devenit Kantar Media Spring, si-a demonstrat puterea si avantajele in tot acest timp. BRAT este onorat de acest parteneriat si multumeste pentru sprijinul acordat industriei din Romania prin lansarea proiectului SATI. In acelasi timp, modificarile profunde care au avut loc in domeniul in ultimii ani au determinat beneficiarii SATI sa caute noi solutii, noi tehnologii, sa se adapteze noilor tendinte: utilizarea unui numar mare de dispozitive, date in timp real, rezultate adresabile si targetabile prin sisteme integrate. Dupa 10 ani, BRAT lanseaza SATI 2.0, un sistem unic, inovativ si care va oferi o nou abordare industriei online: date in timp real, accesibilitate, adresabilitate – atribute esentiale ale modului in care mediul functioneaza in prezent." a afirmat Arina Ureche, Directorul General al BRAT.

Importanta relansarii studiului si efectele asteptate ale acestuia pentru industria de se regasesc si in declaratiile membrilor BRAT beneficiari ai proiectului.

Dragos Stanca, partener si reprezentant al grupului regional Think Digital in Romania: "Publisherii locali au nevoie de resurse tehnologice comparabile cu cele oferite de playerii globali pentru a-si pastra relevanta si, deci, pentru a ramane in business. Ori acest lucru nu e posibil, momentan, decat prin proiecte comune, de acest tip. Prin urmare salut finalizarea proiectului pentru lansarea noului sistem de masurare al SATI. Dupa 10 ani de la gandirea celui actual era necesar acest efort financiar al industriei pentru un upgrade major. Rezultatele de trafic in timp real precum si a datelor legate de calitatea audientelor in 24 de ore, plus un sistem comun de data management va ajuta piata locala, indiscutabil. Sper doar ca si clientii si agentiile de media sa respecte si sustina acest efort financiar considerabil, in actualele conditii de piata, efort pe care partenerii lor de business din zona de continut il fac acum. Altminteri, fara sustinerea intregului ecosistem, piata locala risca sa asiste in viitor la dezechilibre majore in relatia cu platformele globale care absorb deja aproape toata crestere bugetelor de advertising, existand prin urmare riscul real de a ajunge intr-o situatie monopolistica pe care, cred eu, o piata matura trebuie sa faca eforturi sa o evite."

Alin Popescu, CEO avocatnet.ro:
"E pentru prima data cand piata media din Romania are un instrument tehnologic integrat de masurare, analiza si management al proprietatilor digitale, care ii permite sa se gandesca la viitor intr-un mod cu totul diferit decat pana acum. Avem nevoie sa traim in prezent si sa aruncam, mereu, un ochi in viitorul in care traiesc marile puteri ale internetului de astazi. Iar tehnologia care construieste acum ecosistemul de la SATI e un pas mare inainte pentru toata piata din Romania."