finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Se implinesc 3 ani de la prima negociere dintre un consumator si o banca, prin intermediul CSALB

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Se implinesc 3 ani de la prima negociere dintre un consumator si o banca, prin intermediul CSALB

05.03.2019
0 820

  • mai mult de 2.000 de cereri de-a lungul celor trei ani
  • peste 700 de cazuri solutionate favorabil pentru
    Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
    consumatori
  • 1,4 milioane de euro obtinuti din negocieri, in beneficiul consumatorilor
  • scaderea duratei de solutionare a unui dosar pana la o medie de 50 de zile
  • scaderea la sub 20% a ratei de respingere a cererilor in cazul unor
    Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
    banci
    comerciale
  • cresterea la peste 90% a dosarelor in care partile accepta solutia conciliatorilor CSALB
Din 2016 si pana in prezent, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) s-a impus ca o solutie reala pentru tot mai multi romani. Peste 2.000 de consumatorii au ales, in ultimii trei ani, sa nu mai mearga in instanta pentru rezolvarea problemelor cu bancile, ci sa caute o solutie prin intermediul CSALB.

Cererile s-au dublat de la un an la altul

Daca in 2016 Centrul inregistra 235 de cereri din partea consumatorilor, numarul acestora s-a dublat in 2017, la 505 cereri. Anul trecut, consumatorii au trimis catre CSALB aproape 1.300 de cereri pentru solutionarea diferitelor aspecte in relatia cu bancile sau IFN-urile.

"Rezultatele obtinute de-a lungul celor trei ani de activitate ne bucura si ne demonsteaza ca atat consumatorii cat si bancile, inteleg tot mai mult avantajele negocierii prin intermediul unui conciliator desemnat de CSALB. Increderea romanilor in Centru se vede si la inceputul acestui an. CSALB a inregistrat in primele doua luni din 2019 o crestere medie cu 50% a numarului de cereri pe saptamana. Daca anul trecut aveam in medie 25 de cereri saptamanal, acum avem o medie saptamanala de aproximativ 40 de cereri" a declarat Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

1,4 milioane de euro obtinuti din negocieri in favoarea consumatorilor

Indreptarea catre solutionarea amiabila a tot mai multi romani este reflectata si de cresterea anuala a ratei dosarelor incheiate cu hotarari (partile s-au impacat, au acceptat solutia propusa de conciliator) vs. incheieri (una din parti nu a acceptat solutia).

Bancile, tot mai dispuse la negociere

Evolutia ultimilor ani indica o scadere semnificativa a numarului de cereri inregistrate de CSALB, dar care au fost clasate de banci: de la 60% in 2016, pana la 40% in 2018:

"Remarcam un trend care vorbeste de la sine despre interesul in crestere al bancilor pentru negocierea cu consumatorii, atat prin intermediul conciliatorilor CSALB, cat si in mod direct. Noi oferim si aceasta alternativa care, iata, are rezultate imbucuratoare: pana in acest moment sunt 130 de intelegeri amiabile banca-consumator, dupa sesizarea CSALB. Pentru anul in curs, obiectivul nostru general este sa diminuam la mai putin de 30% rata de respingere a cererilor de catre banca. Consider ca este un obiectiv realizabil, cu atat mai mult cu cat avem deja
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
in cazul carora rata de respingere a cererilor este intre 18% si 22%
", a explicat Alexandru Paunescu.

O luna si jumatate: durata medie de rezolvare a unui dosar

Ponderea cererilor conforme a crescut de la 89% in 2016, pana la peste 97% anul trecut, semn ca tot mai multi romani inteleg procedurile CSALB, beneficiile pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
fiind multiple: intreaga procedura este gratuita pentru ei, iar timpul de solutionare este de cel mult 90 de zile.

Cu toate astea, durata medie de rezolvare a unui dosar a ajuns in prezent la 50 de zile, in scadere fata de 2017 – cand era de 65 de zile – sau fata de 2016, cand solutionarea avea loc, in medie, in 80 de zile.

Anul trecut, mai mult de o treime dintre dosare au fost rezolvate in aproximativ doua saptamani.

Sursa: CSALB
Articole similare
Credite
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#