finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Sondajul paneuropean al Cetelem, L’Observatoire, arata ca apetitul pentru cheltuieli este in

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Sondajul paneuropean al Cetelem, L’Observatoire, arata ca apetitul pentru cheltuieli este in crestere: 62% dintre romani estimeaza ca vor cheltui mai mult

22.06.2017
0 1047

Romanii considera ca 2016 a fost un an relativ stabil in ceea ce priveste puterea de cumparare: 46% dintre respondentii unui sondaj, cu 5 puncte procentuale mai mult decat in 2015, au declarat ca puterea lor financiara a ramas aceeasi ca in anul precedent.

Numai 23% dintre acestia au declarat ca puterea lor de cumparare a crescut anul trecut, o scadere cu 5 puncte procentuale fata de 2015, in timp ce 32% (cu un punct procentual mai mult) au declarat ca puterea lor financiara a scazut, potrivit L'Observatoire, studiul anual al Cetelem privind consumul gospodariilor din Europa si nivelul de incredere al europenilor, efectuat la sfarsitul anului 2016 in 15 tari, inclusiv in Romania, pe un esantion de 12.000 de persoane cu varste cuprinse intre 18-75 ani.

Rata de crestere de 4,8% a Produsului Intern Brut in 2016 a incurajat intr-adevar consumatorii romani sa cheltuiasca mai mult, 62% dintre respondenti au declarat ca vor cheltui mai mult in urmatoarele 12 luni, o crestere de 4 puncte procentuale comparativ cu anul precedent, dar mai mica in comparatie cu 2010, atunci cand 89% dintre romanii sondati au spus, de asemenea, ca vor cheltui mai mult. Apetitul pentru economisire a continuat sa fie mai mic decat pentru cheltuieli, intrucat 48% dintre respondenti au indicat acest lucru - cu 4 puncte procentuale mai putin decat in 2015. Totusi, aceasta cifra reprezinta un progres major comparativ cu sapte ani in urma, atunci cand doar 11% dintre romani luau in calcul economisirea.

"Este o evolutie normala, care reflecta ritmul economiei si incalzirea activitatilor de creditare. Aceste doua elemente contribuie la cresterea increderii consumatorilor, cea mai ridicata fiind in Romania, comparativ cu toate celelalte tari din cercetare", a declarat Pascal Roussarie, Director Marketing si Vanzari, Europa Centrala, BNP Paribas Personal Finance.

Jumatate dintre respondentii romani cred ca statutul lor personal se va imbunatati in urmatorii doi ani. Ca o comparatie, cele mai mari rate de incredere, aproape de nivelul romanilor, au fost inregistrate in Danemarca (49%), Slovacia (44%) si Portugalia (42%). La polul opus al topului, in Franta (18%), Italia (19%) si Marea Britanie (20%) au fost indicate cele mai scazute rate de incredere in imbunatatirea statutului lor.

"Un alt aspect interesant pe care il arata raportul L'Observatoire este legatura pe care consumatorii o fac intre increderea in viitorul tarii si venitul personal. De fapt, respondentii din 11 dintre cele 15 tari din sondaj au indicat cresterea salariilor in primele trei propuneri care ar spori increderea in tarile lor", a adaugat Bogdan Spuza, Director Marketing, Produse, CRM si Asigurari, Cetelem Romania.

Bulgarii s-au aratat cei mai dependenti de cresterea salariilor, 59% dintre respondenti mentionand acest factor ca fiind unul dintre cei mai importanti pentru cresterea increderii in viitorul tarii, pe locurile urmatoare fiind polonezii (53%), romanii (50%), ungurii (49%) si portughezii (48%). Pentru germani, de exemplu, diminurea inegalitatii sociale este factorul principal care le-ar spori increderea in tara lor (44%), in timp ce in Franta cel mai important factor de crestere al increderii a fost scaderea ratei somajului (42%). Scaderea ratei somajului este mentionata si in Austria (39%) si Danemarca (41%). In Regatul Unit, deloc surprinzator, 40% dintre respondenti au indicat controlul fenomenului imigrarii drept principalul motor al cresterii increderii in viitorul tarii lor.

Sursa: Cetelem
Articole similare
Financiar
Subiecte relevante
studiu de caz creditare EUR (euro) UE (Uniunea Europeana)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#