Start Puternic in 2015 pentru Piata Creditului de Consum din Europa 25.06.2015 0 1559 ALB ROMANIA prin Consiliul Creditului de Consum comunica rezultatele celui mai recent sondaj trimestrial Eurofinas."In T1 2015, volumul total de credite de consum nou acordate de companiile membre ale Federatiei Europene - Eurofinas a crescut cu 6,2% fata de T1 2014. Creditul de consum a crescut in marea majoritate a pietelor, in special in Europa de Sud si in unele tari nordice. Trebuie subliniat faptul ca acesta este al optulea trimestru consecutiv in care s-a inregistrat o crestere a creditului de consum nou acordat, confirmand ca piata europeana de consum se confrunta cu redresare sustinuta.Privind tipurile de produse, finantarea auto (pentru autoturisme noi si second-hand cumulate) si-a continuat tendinta de crestere inceputa in 2012, cu noi volume in primul trimestru al anului 2015, in crestere cu peste 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, creditul de nevoi personale a performat bine, fiind in crestere cu 4,3%.Jurgita Bucyte, Consilier Senior in Statistica si Afaceri Economice la Eurofinas, a declarat: "Dupa performanta solida de anul trecut, industria noastra a avut un start puternic in 2015 in majoritatea pietelor nationale. Este clar ca efectul pozitiv al preturilor scazute la carburant si al ratelor mici ale dobanzilor ce au determinat cresterea consumului, imbunatatirea increderii consumatorilor si cresterea cererii de credite pentru gospodarii, manifestat in ultimul trimestru al anului 2014, a continuat sa fie vizibil si in primele trei luni ale acestui an. Relaxarea cantitativa (Quantitative easing) a Bancii Centrale Europene pare a fi de asemenea eficienta in sprijinirea creditarii economiei zonei euro. In timp ce toate tarile UE tind sa profite diferit de acesti factori favorabili, ramane de vazut daca economia europeana va fi in masura sa genereze o crestere autosustinuta pe termen lung si ce impact va avea aceasta crestere asupra creditului de consum."Tendinta generala a evolutiei creditului de consum IFN din Romania este una similara cu cea descrisa de Federatia Eurofinas. Cu toate acestea, probabil sustinut de particularitatile si realitatile economiei romanesti, ponderea creditului de nevoi personale in Romania a inregistrat o crestere mai mare (17%) in comparatie cu evolutia la nivel european in timp ce creditul auto ramane intr-o zona de relativa stagnare pe acest segment de finantare", a declarat Adriana Ahciarliu, Secretar General al ALB Romania.Sursa: Comunicat ALB Romania Q & A