• Rapoartele financiare publicate trimestrial de companiile listate sunt cea mai importanta sursa de informare pentru investitori (84% dintre investitori), website-ul Bursei de Valori Bucuresti este urmarit zilnic de jumatate dintre respondenti, conform rezultatelor studiului de perceptie derulat de Asociatia pentru Relatii cu Investitorii la Bursa din Romania (ARIR)
  • Majoritatea investitorilor individuali decid sa investeasca intr-o companie in baza rezultatelor financiare, strategiei de afaceri si a politicii de dividende
  • Opiniile brokerilor, analistilor, presa si cluburile de investitori sunt importante pentru investitorii individuali
  • Studiul de perceptie a investitorilor individuali privind comunicarea si transparenta companiilor listate la a fost derulat de ARIR in perioada 21 martie - 15 aprilie a.c. si a inclus un esantion de 104 investitori, 51% au de peste 5 ani si 57% au portofoliu de peste 50 mii de lei
Investitorii individuali urmaresc trimestrial rapoartele financiare si website-ul companiilor listate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), cele doua fiind principalele surse de informare pentru majoritatea investitorilor individuali care au participat la studiul de perceptie derulat de ARIR. Peste jumatate dintre respondenti urmaresc zilnic website-ul Bursei de Valori Bucuresti si il considera o sursa importanta de informare. Investitorii consulta saptamanal opiniile brokerilor, analistilor si zilnic presa scrisa si . Pentru majoritatea investitorilor individuali (72%) cluburile si asociatiile de investitori sunt o sursa importanta de informare.

Studiul de perceptie realizat in randul investitorilor individuali releva ca rezultatele financiare ale companiei, strategia de afaceri si dividendele determina decizia de a cumpara sau vinde actiuni ale companiilor listate la BVB.

Comunicarea directa cu companiile are loc cel mai des in cadrul conferintelor unde participa managementul acestora (35%), urmat de participarea la Adunarile Generale ale Actionarilor (24%), prin e-mail (22%) sau prin telefon (11%). 26% dintre investitori comunica cu companiile listate prin intermediul brokerilor sau analistilor. Peste 40% dintre respondenti sustin ca nu comunica deloc cu companiile listate la .

Daniela Serban, Presedinte ARIR:

"Rezultatele celui de-al doilea studiu de perceptie realizat de ARIR sustin necesitatea creionarii unor strategii dedicate investitorilor individuali, care se dovedesc a fi foarte activi si informati. Membrii asociatiei au facut parte din grupul de lucru pentru revizuirea metodologiei de evaluare a comunicarii companiilor listate cu investitorii, publicata recent, si sutin cresterea transparentei si utilizarea de noi instrumente de comunicare in relatia cu investitorii".

Transparenta companiilor listate la BVB si comunicarea cu investitorii individuali sunt doar pentru 33% dintre respondenti la nivelul asteptarilor. Cu toate acestea, 89% dintre respondeti mentioneaza ca ar recomanda investitiile la BVB si altor investitori, 67% tranzactioneaza lunar sau trimestrial la BVB, cu o durata medie a detinerilor de peste 1 an. 51% dintre respondenti sunt investitori la BVB de peste 5 ani si 57% au un portofoliu de peste 50.000 lei.

Primul studiu de perceptie a investitorilor individuali realizat de Asociatia pentru Relatii cu Investitorii la Bursa din Romania (ARIR) s-a derulat in perioada 21 martie – 15 aprilie 2019, in cooperare cu Investors Club, Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare, Clubul Investitorilor pe Piata de Capital si www.investestelabursa.ro. Raspunsurile au fost colectate , pe un esantion de 104 investitori individuali.

Sursa: ARIR