finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Studiu: Doua treimi dintre consumatorii globali au fost expusi unor inselaciuni sub forma unui

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Studiu: Doua treimi dintre consumatorii globali au fost expusi unor inselaciuni sub forma unui pretins suport tehnic

18.10.2016
0 2744

Ca parte a National Cyber Security Awareness Month, Microsoft a publicat rezultatele unui nou studiu global, care dezvaluie ca doi din trei utilizatori au avut experienta unei inselaciuni care pretindea a fi o forma oarecare de suport tehnic, in ultimele 12 luni.

Alte rezultate ale studiului evidentiaza faptul ca:
  • 1 din 5
    Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
    consumatori
    intervievati au continuat interactiunea potential frauduloasa dupa primul contact, adica au descarcat software, au vizitat un website inselator, au dat escrocilor permisiunea de a le accesa dispozitivul de la distanta sau le-au oferit informatii privind cardul de
    Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
    credit
    sau alte forme de plata.
  • Aproape 1 din 10 persoane au pierdut bani in urma unei escrocherii de tip suport tehnic.
  • Dintre cei care au continuat interactiunea frauduloasa, 17% aveau peste 55 de ani, iar 34% aveau varste cuprinse intre 36 si 54 de ani.
  • In mod surprinzator, 50% dintre cei care au continuat interactiunea apartin generatiilor mai tinere, avand intre 18 si 34 de ani.
  • Probabilitatea de continuare a interactiunii frauduloase este mai crescuta pentru consumatorii din India (54%), China (35%) si Statele Unite (33%).
  • In India si Statele Unite, 1 din 5 persoane a raportat pierderi de bani in urma acestor inselaciuni.
  • Cele mai des intalnite experiente cu escrocheriile de tip suport tehnic au loc in urma descarcarii unor programe software sau accesarii unor website-uri malitioase.
  • In Statele Unite, 55% dintre cei care au continuat interactiunea frauduloasa au pierdut bani.
  • 92% dintre cei care au pierdut bani in Statele Unite au declarat ca au recuperat cel putin partial sumele pierdute. 58% dintre utilizatorii din China si 67% dintre cei din India si-au recuperat, de asemenea, o parte din sume.
Studiul global s-a desfasurat pe perioada verii anului 2016 si a inclus respondenti din Australia, Brazilia, Canada, China, Danemarca, Franta, Germania, India, Singapore, Africa de Sud, Regatul Unit al Marii Britanii si Statele Unite.

Metoda "clasica" a escrocheriilor de tip suport tehnic urmeaza un model comun: escrocul telefoneaza acasa unei persoane varstnice, pretinzand ca are un parteneriat cu o companie cunoscuta; pretinde descoperirea existentei unor programe malware, virusi sau alte
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
tehnice pe un computer personal; ulterior ii vinde persoanei varstnice servicii de suport tehnic contra unei taxe.

Desi metoda prezentata este inca folosita in prezent, noile cercetari indica un numar alarmant de victime tinere ale acestei fraude de tip suport tehnic. 50% dintre respondentii care au continuat o interactiune frauduloasa se incadreaza intre varstele de 18 si 34 de ani. Rezultatele pot – la o prima vedere – parea surprinzatoare, contrazicand preconceptia conform careia escrocii se adreseaza persoanelor in varsta.

Dar cercetarile recente releva si o evolutie a tacticilor adoptate de cei care recurg la aceste practici de inselatorie. Folosind pop-up-uri, e-mailuri nesolicitate si website-uri inselatoare drept puncte aditionale de pornire a inselaciunlior, impostorii ajung la un numar mult mai mare de persoane, inclusiv victime de varste mai mici decat ne-am astepta. Datele studiului indica faptul ca victimele cu varste peste 65 de ani vor fi abordate cel mai probabil telefonic (44% apeluri nesolicitate, 38% pop-up-uri sau reclame online, 33% e-mailuri nesolicitate si 26% redirectionare catre website). Prin contrast, victimele cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani au fost cel mai probabil abordate prin redirectionarea catre un website fraudulos (50%) sau printr-o reclama de tip pop-up (59%), decat prin primirea unui apel nesolicitat (26%).

Revizuind rezultatele studiului, indiferent de modul de initiere a inselaciunii sau audienta, scopul escrocului ramane acelasi – sa foloseasca frica si inselatoria pentru a convinge un client sa solicite ajutor, apoi sa obtina acces de la distanta la dispozitivul clientului si sa-i faca acestuia o oferta frauduloasa de vanzari. In cele din urma, escrocul ia banii victimei contra unor servicii de suport tehnic ne-necesare si ineficiente, pastrand in acelasi timp datele de contact ale acesteia in vederea unor viitoare activitati frauduloase.

Orice consumator trebuie sa fie vigilent si sceptic in privinta oricarei persoane care le cere acces de la distanta la dispozitiv. In timpul unei sesiuni de acces de la distanta, escrocii pot accesa informatii personale si financiare, pot schimba setarile dispozitivului si pot lasa in urma software nedorit sau chiar malitios. Rapoartele antecedente indica faptul ca escrocii au inchis programele anti-virus ale victimelor, au descarcat software nedorit si potential daunator si adesea au obtinut din nou acces la computer cu mult dupa terminarea „sesiunii de suport tehnic”.

Stim ca clientii au pierdut sute de milioane de dolari in urma acestor escrocherii de tip suport tehnic, dar pierderile financiare totale sunt adesea dificil de cuantificat, deoarece multe victime sunt prea rusinate sau speriate pentru a raporta experienta suferita sau pot chiar sa nu stie ca au fost escrocate. Un punct semnificativ de interes evidentiat in studiu este faptul ca victimele care au pierdut bani in urma unor asemenea interactiuni frauduloase au putut sa-si recupereze cel putin o parte din pierderi.

Cum se pot detecta escrocheriile de tip suport tehnic

Dupa cum indica studiul, desi persoanele varstnice au inceput sa devina mai sceptice in privinta acestor inselaciuni, toti consumatorii pot beneficia de pe urma detectarii acestor escrocherii. Daca primiti o notificare sau un apel din partea unei persoane care pretinde ca reprezinta o companie cunoscuta de software, iata cateva sfaturi de retinut:
  • Nu achizitionati software sau servicii de la aceasta.
  • Intrebati daca exista o taxa sau un abonament asociat "serviciul" respectiv. Daca da, inchideti telefonul.
  • Nu oferiti niciodata accesul la computerul dvs. unei terte parti, decat daca se confirma fara dubiu ca este un reprezentant legitim al echipei de suport tehnic a unei companii a carui client sunteti deja.
  • Notati datele persoanei care va contacteaza si alertati imediat autoritatile locale.
Combaterea escrocheriilor de tip suport tehnic

Orice utilizator de computere sau alte dispozitive cu conectivitate la internet poate cadea prada unor escrocherii de tip suport tehnic, iar la Microsoft luptam pentru a asigura o experienta online sigura si de incredere pentru toata lumea.

Microsoft ofera protectie incorporata in Windows 10, ce include mai multe functii de securitate, o autentificare mai sigura si actualizari continue pe viata pe un dispozitiv. Windows Defender ofera protectie extinsa si in timp real impotriva amenintarilor software pe e-mail, web si in cloud. Iar filtrul SmartScreen, incorporat in Windows, Microsoft Edge si Internet Explorer, ajuta la protejarea impotriva website-urilor si descarcarilor malitioase. PC-urile, telefoanele si Xbox care folosesc Windows utilizeaza aceasta functie mereu actualizata pentru a va proteja de amenintari malware si de tip phishing.

Articole similare
Servicii Internet
Subiecte relevante
fraude online frauda internet

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#