Studiu Mastercard: anul acesta, de Sarbatori, europenii vor dedica mai mult timp si efort cadourilor de Craciun 14.12.2020 0 463 • 65% dintre europeni sunt mult mai grijulii anul acesta de Craciun• 1 din 5 europeni declara ca sunt mult mai dornici sa ofere ajutor, prin cadourile alese • 59% cumpara de la producatori locali pentru a contribui la redresarea comunitatilor• 1 din 5 au cumparat cadouri prin care sustin o asociatie de caritateEste sezonul cadourilor alese cu grija, conform rezultatelor unui nou studiu Mastercard, potrivit caruia consumatorii vor dedica mai mult timp si efort cadourilor de Craciun din acest an – trei sferturi (77%) dintre europeni spun ca 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevarat importante in viata si 65% isi propun sa ofere cadouri cu insemnatate. In timp ce 58% dintre consumatori declara ca vor restrange bugetul alocat, dupa un an cu multe provocari, mai mult de jumatate (51%) spun ca vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp in a le alege sau a le confectiona. Provocarile aduse de 2020 i-au facut pe oameni sa fie mult mai grijulii in fiecare zi, chiar si fata de cei pe care nu ii cunosc, iar 17% afirma ca au cumparat cadouri pentru un strain, in semn de sustinere pentru cei nevoiasi, dupa un an dificil. Aproape jumatate (48%) dintre europeni au cumparat cadouri pentru a sustine o cauza: 1 din 5 (18%) au cumparat produse pentru a sprijini o asociatie caritabila, 17% au achizitionat cadouri care sustin adoptia animalelor de companie, iar 14% au facut donatii direct catre o asociatie, in numele cuiva. In plus, 19% au declarat ca au cumparat felicitari de Craciun caritabile anul acesta. De asemenea, europenii sunt mult mai atenti si la magazinele de unde cumpara in acest an. Jumatate (50%) au declarat ca, prin intermediul cadourilor de Craciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Astfel, 59% au cumparat de la producatori locali pentru a ajuta la redresarea comunitatii, 44% au cumparat felicitari de Craciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpara alimentele si bauturile pentru masa de Craciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masa pentru cina de Craciun la un restaurant independent din cartierul in care locuiesc. Cosurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) si fotografiile inramate (35%) sunt primele pe lista de cadouri mentionate de consumatori, urmate fiind de experiente oferite cu scopul de a petrece timp impreuna (32%) si decoratiuni personalizate (26%). „Pentru multi dintre noi, Craciunul va arata, fara indoiala, foarte diferit in acest an. Sezonul Sarbatorilor de iarna a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumparaturi, insa, odata cu provocarile din 2020, este emotionat faptul ca europenii aleg sa dedice mai mult timp, efort si valoare personala cadourilor de Craciun”, a declarat Mark Barnett, Presedintele Mastercard Europe. „Micile afaceri reprezinta coloana vertebrala a economiei europene, asa ca achizitiile locale vor face o mare diferenta anul acesta, atat pentru comunitate, cat si pentru intreaga economie.”Top 10 cadouri: 1) Cosuri cu produse artizanale (38%)2) Cadouri pentru relaxare (37%)3) Fotografii inramate sau albume (35%)4) Experiente oferite drept cadou, pentru a petrece mai mult timp impreuna (32%)5) Decoratiuni personalizate (26%)6) Set de haine pentru cupluri (23%)7) Lumanari handmade (16%)8) O ilustratie sau un desen (15%)9) O poezie sau o poveste scrisa de cel care o daruieste (12%)10) Jocuri de societate realizate in casa (11%)Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, in noiembrie 2020, si a cuprins un esantion de 16.000 respondenti adulti din 15 tari europene.Sursa: Mastercard Articole similare Economie Q & A