Studiu Mastercard: biometria, lider detasat in topul preferintelor romanilor privind metodele de autentificare a tranzactiilor in e-commerce 07.04.2021 0 537 Utilizarea biometriei pentru autorizarea platilor cu cardul online capata tot mai multa tractiune in Romania, odata cu cresterea spectaculoasa a comertului electronic si implementarea normelor de securitate prevazute de noua Directiva Europeana PSD2, care introduc obligativitatea autentificarii in doi factori a tranzactiilor. Conform studiului Mastercard referitor la perceptia si utilizarea consumatorilor a functiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile si online, desfasurat pe plan local, biometria este lider detasat in topul preferintelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzactiilor. 49% dintre romani au declarat ca autentificarea biometrica este modalitatea preferata de autorizare a tranzactiilor din e-commerce. Locul secund este ocupat de SMS si parola, 35% dintre respondenti optand pentru aceasta metoda, in timp ce locul trei in clasament este ocupat de autentificarea prin SMS, 16% dintre cei chestionati alegand aceasta alternativa. Dintre cei 62% dintre romani care dispun de autentificarea biometrica in aplicatia oferita de banca lor, 78% folosesc deja aceasta metoda. In acelasi timp, din cei 17% dintre consumatori care nu dispun de aceasta functionalitate in aplicatia de banking, peste jumatate au declarat ca o vor folosi imediat ce le va fi pusa la dispozitie. Totodata, in ultimii ani, romanii au adoptat constant un stil de viata digital, tendinta accelerata si de contextul actual, care a determinat modificari in comportamentul de consum, inclusiv in ceea ce priveste modul in care acestia platesc pentru serviciile si produsele de care au nevoie. Astfel, in prezent, aproape 9 din 10 consumatori au incredere in plata online cu cardul, conform celui mai recent studiu Mastercard realizat in Romania. 56% dintre respondenti au declarat ca, in timpul cumparaturilor online, cardul este instrumentul preferat de plata. Exista, in continuare, si o preferinta pentru plata cumparaturilor online la livrare, 45% dintre romani declarand ca aleg sa achite cu numerar la momentul primirii coletului. Comportamentul nu este generat, insa, de neincrederea in plata cu cardul, principalele motive mentionate fiind dorinta de a verifica pachetul inainte de efectuarea platii si de tehnologie in industria globala de plati. Misiunea noastra este sa generam si sa dezvoltam o economie digitala atotcuprinzatoare, care sa ofere tranzactii sigure, simple, inteligente si accesibile, in beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur si prin retele impenetrabile, prin parteneriate si cu pasiune, inovatiile si solutiile noastre le permit persoanelor fizice, institutiilor financiare, guvernelor si companiilor sa isi atinga potentialul maxim. Coeficientul nostru de decenta (DQ) este pilonul de baza al culturii care ne de a achita contravaloarea coletului direct la curier. Sursa: Mastercard Articole similare Carduri Q & A