Studiu Mastercard: Comertul conversational este urmatoarea frontiera digitala 11.06.2018 0 920 Pentru consumatori, increderea sporita si usurinta utilizarii sunt esentiale pentru adoptarea in masa a comertului conversational si pentru a-i permite sa-si atinga adevaratul potentialConsumatorii pun cel mai mare pret pe comoditate, iar satisfacerea asteptarilor pe care le au in acest sens este esentiala in adoptarea in masa a comertului conversational, potrivit concluziilor studiului Is anybody there? Giving Conversational Commerce a voice, lansat de Mastercard pe 4 iunie.Atunci cand fac comert conversational, consumatorii interactioneaza cu reprezentanti ai serviciului pentru clienti, cu chatboturi sau cu un mix ce le include pe ambele in asa fel incat primesc un serviciu personalizat. Companiile utilizeaza apoi aceste chatboturi pentru a trimite confirmarile produselor, notificarile de expediere si de livrare si sa rezolve problemele legate de serviciul pentru clienti.In contextul in care serviciul de voce se transforma in canalul dominant de interactiune al erei digitale, acest lucru ii permite comertului conversational sa fie pregatit de evolutie.Realizat in parteneriat cu Future Agenda, studiul arata ca 87% dintre consumatorii din Statele Unite ale Americii stiu de existenta asistentilor pentru mesaje de tip voce si de tip text, iar 66% i-au folosit in trecut. In Uniunea Europeana, 1 din 5 consumatori a realizat o achizitie cu ajutorul unui asistent pentru mesaje de tip voce sau de tip text: 21% au facut cumparaturi, 16% au facut plati si 7% au folosit servicii bancare. Cu toate acestea, studiul scoate la iveala ca, desi exista deja multi asistenti vocali inteligenti cu traditie pe piata, serviciul de voce si, implicit, comertul conversational, nu si-a atins inca adevaratul potential. Multi consumatori nu se simt confortabil sa foloseasca serviciul de voce, mai ales atunci cand vine vorba despre e-commerce. Potrivit Global Fraud and Identity Report, realizat de Experian, lipsa increderii este motivul pentru care consumatorii abandoneaza tranzactiile online. Pe de alta parte, comertul conversational reprezinta o oportunitate de piata, care va creste exponential in urmatorii ani. Potrivit consultantilor strategici din cadrul OC & C, in SUA vor fi cheltuite 40 de miliarde de dolari prin intermediul comertului conversational pana in anul 2022 (5 miliarde de dolari in Regatul Unit al Marii Britanii), reprezentand 6% (si 3%) din totalul cheltuielilor online.Pentru a maximiza aceasta oportunitate pe care o reprezinta vocea, increderea, comoditatea si usurinta in utilizare vor fi esentiale pentru adoptarea in masa a serviciului. Parteneriatul este, de asemenea, esential, deoarece reprezinta ecosistemul mai larg care poate construi sau anula o platforma. Companiile de top si retailerii trebuie sa lucreze impreuna pentru a integra noi produse si servicii, dezvoltate pentru a creste nivelul de siguranta, in asa fel incat sa-i incurajeze pe consumatori sa aiba o incredere mai mare in serviciul de voce, in calitate de canal."Dezvoltarea rapida si inovatia adusa tehnologiei vocale au un potential real de a schimba modul in care traim si de a face afaceri - spre bine. Serviciul de voce ofera o oportunitate unica pentru companii de a oferi experiente mai rapide, mai usoare si mai convenabile. Dar trebuie sa fie extins in mod responsabil. Rolul tehnologiei vocale este de a asigura o experienta sigura si de incredere, care ofera beneficii tangibile", a declarat Ann Cairns, Vice Chairman, Mastercard.Sursa: Mastercard Articole similare Carduri Subiecte relevante MasterCard Q & A