finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. Studiu Mastercard: Economia experiențelor - 88% dintre români își doresc să trăiască o experiență

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Studiu Mastercard: Economia experiențelor - 88% dintre români își doresc să trăiască o experiență memorabilă anul acesta

26.03.2025
0 279

• 31% dintre români plănuiesc să cheltuiască peste €1,000 pe călătorii și experiențe turistice anul acesta.
• Generația Z conduce în ceea ce privește bifarea activităților de pe lista de dorințe, 50% plănuind să își îndeplinească încă două experiențe în 2025.
• Crearea unor amintiri unice, explorarea lumii dintr-o nouă perspectivă și împărtășirea experiențelor cu cei dragi se numără printre principalele motive pentru care oamenii doresc să bifeze mai multe experiențe.
• Călătoriile (95%), experiențele în familie (93%) și experiențele în aer liber (90%) sunt principalele trei priorități ale românilor care doresc să trăiască momente de neuitat în 2025.

Pe măsură ce Europa se pregătește pentru un nou an plin de evenimente - de la sport și muzică la film - sondajul anual realizat de Mastercard în rândul consumatorilor dezvăluie o schimbare semnificativă în prioritățile de cheltuieli legate de experiențe. 88% dintre români își investesc resursele financiare în experiențele mult dorite, alegând să trăiască momente memorabile care le creează amintiri pe viață și le oferă noi perspective asupra lumii. Călătoriile și turismul rămân principalele priorități de cheltuieli.

Anul experiențelor de bifat de pe listă
În fruntea acestui trend se află Generația Z. Aproape jumătate dintre tinerii români (50%) planuiesc să bifeze două sau mai multe experiențe la care visează în 2025, conturându-se astfel un an plin de aventură.

Potrivit sondajului Mastercard, realizat pe un eșantion de peste 15.000 de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
din Europa, 88% dintre respondenții români consideră bifarea activităților de pe lista de dorințe o prioritate. Principalele motive sunt dorința de a crea amintiri de neuitat (52%), de a descoperi lumea dintr-o perspectivă nouă (42%) și de a împărtăși aceste experiențe cu cei dragi (32%), toate fiind puternic valorizate de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
și considerate factori-cheie pentru a trăi aventuri de neuitat. Polonezii (87%) și românii (88%) sunt cei mai entuziasmați să își îndeplinească lista de dorințe în 2025.

Priorități precum nunțile, evenimentele de familie și aniversările rămân importante, 35% dintre respondenți declarând că timpul petrecut cu cei dragi este la fel de important ca experiența în sine.

Beatrice Cornacchia, Vicepreședinte Executiv Marketing și Comunicare pentru Asia-Pacific, Europa, Orientul Mijlociu și Africa (APEMEA), Mastercard, a declarat: ,,Sondajul nostru arată o schimbare fundamentală în prioritățile consumatorilor anul acesta. Mai mult ca niciodată, oamenii fac economii din cheltuielile zilnice pentru a-și permite aceste experiențe la care au visat dintotdeauna. Cu un calendar tot mai bogat și divers de evenimente la nivel global, acum este cel mai potrivit moment pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
să trăiască experiențe valoroase, de neuitat. În prezent, oferim nenumărate experiențe de neprețuit în peste 30 de destinații din întreaga lume. Fie că îți dorești locuri în primul rând la finala UEFA Champions League, să fii în mijlocul unei distribuții de top la Festivalul de Film de la Cannes sau să beneficiezi de acces VIP la un show live sold-out cu artistul preferat, Priceless.com aduce împreună oameni cu pasiuni comune.”

Ce experiențe sunt de neratat anul acesta?
Analizând experiențele care îi entuziasmează pe
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
anul acesta, călătoriile sunt primele pe listă, oamenii plănuind să cheltuiască peste 1.000 de euro pentru a vedea lumea în acest an, urmate de aventurile în aer liber, experiențe culinare, festivaluri de film și de evenimente sportive live. Evenimentele sportive înregistrează o cerere crescută, 73% dintre români plănuind să participe la cel puțin unul în acest an.

În timp ce femeile tind să se concentreze pe o singură experiență majoră de pe lista de dorințe (34%), bărbații își planifică cel puțin două experiențe (40%) în acest an.

Top 10 experiențe pentru 2025 din perspectiva românilor:
1. Călătoriile (95%)
2. Experiențe în familie (93%)
3. Experiențe în aer liber (90%)
4. Expoziții de artă și evenimente culturale (89%)
5. Piese de teatru (88%)
6. Experiențe culinare (87%)
7. Experiențe cinematografice (86%)
8. Experiențe de wellness și sănătate (83%)
9. Evenimente muzicale live (82%)
10. Experiențe istorice și de patrimoniu (80%)

Gestionarea inteligentă a cheltuielilor pentru experiențe
Rezultatele studiului arată că, în 2025, experiențele de pe lista de dorințe sunt considerate o investiție esențială, iar consumatorii români devin mai abili la modul în care le finanțează. În loc să cheltuiască pe luxuri trecătoare, mulți reduc cheltuielile pentru îmbrăcăminte (39%), delicatese costisitoare (43%) și cele mai noi gadgeturi (37%) – pentru că amintirile durează mai mult decât cea mai nouă tendință în modă sau tehnologie.

Consumatorii își planifică atent cheltuielile pentru experiențe. 83% caută oferte înainte de a face o rezervare, în timp ce 84% se asigură că experiențele visate se încadrează în bugetul alocat. Pentru mulți, ziua de salariu este foarte importantă – 37% dintre persoane amână rezervarea următoarei aventuri până la primirea salariului.

Tendința de a prioritiza cheltuielile pentru experiențe în locul bunurilor materiale este susținută de date ale Mastercard Economic Institute, care arată că, în 2024, 32.1% din cheltuielile europene pentru experiențe (excluzând călătoriile și restaurantele) au fost alocate evenimentelor live, o creștere față de 31.5% în 2023 și 30.7% în 2019.

Natalia Lechmanova, Economist-Șef pentru Europa în cadrul Mastercard Economics Institute, explică: ,,Consumatorii europeni își redobândesc încrederea și își măresc cheltuielile discreționare, experiențele rămânând o prioritate. Stabilizarea inflației și creșterea puterii de cumpărare le permit mai multor oameni să investească în momente semnificative. Mastercard Economics Institute preconizează că experiențele vor rămâne un factor important în cheltuielile consumatorilor în 2025, fiind alimentate de un calendar dinamic al evenimentelor majore la nivel global—de la campionate sportive la festivaluri de muzică și film—care vor modela anul în curs.”

Mastercard este un partener de tradiție al unora dintre cele mai prestigioase instituții europene din domeniul divertismentului și sportului. Anul acesta, lineup-ul include, printre multe altele, UEFA Champions League, Cupa Mondială de Rugby Feminin, Roland Garros, Festivalul de Film de la Cannes, Festivalul de Film de la Berlin, League of Legends și sute de concerte Live Nation în mai multe țări din Europa

Sursa: Mastercard
Articole similare
Carduri
Subiecte relevante
plata contactless MasterCard plata cu cardul card

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#