Studiu MasterCard: Mai mult de jumatate dintre romani sunt de parere ca incluziunea financiara va sustine dezvoltarea economiei 09.06.2016 1 1452 Lipsa cunostintelor cu privire la administrarea finantelor personale, printre principalele motive care stau la baza excluziunii financiarePeste 60% dintre romani sunt de parere ca accesul la comert electronic este unul dintre principalele beneficii ale incluziunii financiareDoar jumatate dintre romani sunt de parere ca nivelul incluziunii financiare din tara noastra este ridicat, procent similar cu cel inregistrat la nivel european, arata un nou studiu MasterCard, derulat cu scopul de a analiza perceptia asupra gradului de incluziune la nivel european. Principalele motive ale excluziunii financiare enumerate de respondentii romani sunt neincrederea in banci (50%), lipsa cunostintelor cu privire la administrarea finantelor personale (42%), precum si inegalitatea veniturilor si lipsa educatiei (cate 38%). Prin comparatie, europenii pun pe primul loc inegalitatea veniturilor si abia apoi neincrederea in banci si lipsa cunostintelor cu privire la administrarea propriilor bani. Jumatate dintre romanii chestionati sunt de parere ca, pentru a imbunatati incluziunea financiara, este nevoie de schimbari in legislatie, insa enumera si factori precum dezvoltarea infrastructurii de suport sau cursurile de educatie in domeniu. Perceptia este relativ similara la nivel european, cu deosebirea ca europenii acorda cea mai mare importanta educatiei, urmata de necesitatea extinderii infrastructurii si a legislatiei. Aproape 3 din 4 respondenti romani considera ca bancile ar trebui sa isi asume raspunderea pentru cresterea gradului de incluziune financiara, prin intermediul masurilor de mai sus, insa o mare parte (66%) plaseaza responsabilitatea si la nivelul guvernului. Prin comparatie, majoritatea europenilor (67%) au indicat ca au aceste asteptari mai degraba de la guverne decat de la alte entitati. Romanii, deschisi catre tehnologieStudiul a descoperit ca incluziunea financiara si cea digitala sunt percepute ca fiind conexe, respondentii considerandu-le in egala masura importante pentru societate. Intrebati cum ar reactiona daca nu ar avea acces la produse si servicii financiare sau digitale, cel mai des indicat raspuns furnizat de participantii la studiu, la nivel european, a fost frustrarea.In Romania, procentul celor care considera ca incluziunea digitala este importanta are cele mai ridicate valori la nivel european - 87% dintre respondenti. Cu toate acestea, mai putin de jumatate dintre romani considera ca traiesc intr-o tara care le asigura acces la tehnologii precum internet, dispozitive mobile, laptopuri si computere. Principalele motive ale excluziunii digitale invocate atat de respondentii romani, cat si de cei europeni, sunt absenta educatiei specifice si inegalitatea veniturilor. Accesul la comertul online este mentionat intre principalele trei beneficii ale incluziunii digitale de peste 60% dintre romani, alaturi de o informare mai buna (80%) si flexibilitatea de a interactiona online (70%). Peste jumatate dintre romani, cel mai mare procentaj dintre nationalitatile participante la studiu, sunt de parere ca, pentru majorarea gradului de incluziune digitala la nivel local, este nevoie de mai mult sprijin financiar pentru cei cu astfel de nevoi. Alti factori enumerati sunt dezvoltarea infrastructurii si cursurile de educatie in domeniu. La nivel european, principalii factori nominalizati pentru imbunatatirea incluziunii digitale sunt aceiasi, insa primeaza educatia. Atat romanii, cat si europenii, in general, sunt de parere ca principala entitate responsabila cu avansarea incluziunii digitale ar trebui sa fie guvernul, insa, in mod interesant, peste jumatate dintre romani considera ca ei insisi sunt responsabili pentru dezvoltarea accesului la produse si servicii tehnologice.“Incluziunea financiara si digitala sunt adanc interconectate, fiind in egala masura esentiale pentru un nivel ridicat de trai. Acest studiu ne arata ca romanii constientizeaza si sunt pregatiti pentru o accelerare a incluziunii financiare, avand in vedere faptul ca 80% dintre acestia considera ca unul dintre principalele beneficii ale avansului tehnologic il reprezinta facilitarea accesului la produse si servicii financiare. MasterCard va continua initiativele de crestere a incluziunii financiare si digitale, parte a strategiei noastre de a conecta consumatorii din Romania cu cele mai eficiente, sigure si confortabile solutii si produse disponibile in ecosistemul global, atat financiar, cat si tehnologic”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager, Romania, MasterCard.Ann Cairns, Presedinte International Markets in cadrul MasterCard, a concluzionat ca: "O directiva a Parlamentului European ofera fiecarui cetatean european posibilitatea de a avea un cont bancar curent, iar Banca Mondiala si forumul international G20 si-au stabilit ca obiectiv asigurarea accesului universal la servicii si produse financiare. Cu toate acestea, daca luam in considerare faptul ca o parte importanta din populatia adulta din Europa este inca nebancarizata, dezvoltarea incluziunii financiare la nivel regional trebuie sa ramana o prioritate pentru a avea o societate deschisa si incluziva."Sursa: Comunicat MasterCard Articole similare Carduri Financiar Economie Subiecte relevante studiu de caz legislatie guvern MasterCard EUR (euro) card Q & A