finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Comunicat de Presa
  4. STUDIU PAN-EUROPEAN: Generatia Millennials din Romania, cei mai mari impatimiti ai cumparaturilor

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

STUDIU PAN-EUROPEAN: Generatia Millennials din Romania, cei mai mari impatimiti ai cumparaturilor din Europa

22.06.2018
0 1361

83% dintre milenialii din Romania sunt optimisti atunci cand se gandesc la viitor

Editia 2018 a studiului pan-european "L'Observatoire Cetelem" dezvaluie preferintele si obiceiurile de cumparare ale generatiei Millennials. Studiul evidentiaza o chimie foarte buna intre generatia Millennials si magazine, reliefand ideea ca pentru asa-numitii "nativi digitali", magazinele fizice se dovedesc a fi, in continuare, in topul preferintelor. Aceasta generatie iubeste cumparaturile si, dintre milenialii europeni, romanii par a fi cei mai mari impatimiti ai shoppingului. 89% dintre ei manifesta un entuziasm deosebit cu privire la acest subiect si face placere sa viziteze o gama variata de magazine. In plus, generatia Millennials din Romania manifesta o atitudine pozitiva atunci cand se gandeste la viitor, 83% dintre acestia exprimandu-si optimismul (peste media de 79% a celor 17 tari europene incluse in sondaj).

L'Observatoire Cetelem 2018 a fost realizat in 17 tari europene, pe un esantion de 13.800 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 75 de ani, precum si un esantion suplimentar de 3.400 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani (Millennials). In Romania, studiul s-a bazat pe un esantion de 1.000 de respondenti.

Milenialii din Romania sunt cumparatori avizi si, fata de media europeana, demonstreaza un grad mai mare al interesului pentru cumparaturi. 87% dintre acestia prefera centrele comerciale care gazduiesc pe langa magazine si alte tipuri de facilitati, precum cele care in care isi pot petrece timpul liber. Motivele pentru care toate magazinele, indiferent de natura lor, trezesc si atrag interesul generatiei Millennials ar putea fi rezumate prin conceptul de "product experience". Dintre europeni, romanii acorda o mare importanta interactiunii dintre consumator si produs, dar si cumparaturilor pe care le efectueaza, fizic, in magazine. Aceste aspecte le permit sa isi aleaga produsul pe care si-l doresc sau sa beneficieze de o demonstratie prin care li se ofera asigurari asupra alegerii facute. Romanii sunt, de asemenea, cei mai mari fani ai magazinelor specializate, 81% dintre acestia raspunzand ca prefera sa frecventeze magazine de decoratiuni, mobila sau magazine de bricolaj.

In ceea ce priveste imbunatatirea serviciilor si asteptarile publicului, milenialii din Romania sunt cei mai mari critici atunci cand vine vorba despre timpul mare de asteptare la cozi (58%). Problema accesului, fie ca vorbim despre accesul la locuri de parcare sau despre disponibilitatea transportului public, este, de asemenea, perceputa ca fiind un obstacol semnificativ (35%). Factorii estetici sunt deosebit de importanti pentru romani, care isi doresc ca magazinele pe care le frecventeaza sa fie atractive si originale si sa le ofere produse care nu pot fi gasite in alta parte (88%). Totodata, le-ar placea ca orarul de functionare al magazinelor sa fie extins (82%), iar retailerii sa ii surprinda cu experiente distractive sau senzoriale si sa le puna la dispozitie zone special amenajate pentru activitati relaxante.

Milenialii se ghideaza dupa o "filozofie" in care placerea este marginita de rationalitate si care tinde sa ii protejeze de excese. De aceea, milenialii din Romania aleg calitatea in detrimentul cantitatii si, desi 67% dintre ei vad cumparaturile ca pe una dintre placerile vietii, 85% prefera sa cumpere mai putin, dar in maniera responsabila, si sa opteze pentru achizitii calitative.

"La momentul actual, Millennials este cuvantul care se regaseste pe buzele tuturor. Studiul L'Observatoire Cetelem, editia 2018, vorbeste despre viitor si a fost interesant sa aflam opinia celor care il vor modela si modul in care acestia sunt perceputi de generatia precedenta. Crescand intr-o societate digitala, milenialii manifesta o anumita inclinatie spre consumerism si privesc activitatea de a merge la cumparaturi, de cele mai multe ori, ca pe o placere. In acelasi timp, acestia asteapta o serie de schimbari care le-ar permite comerciantilor si implicit magazinelor sa ii pastreze alaturi in calitate de clienti. Cand vine vorba despre viitorul magazinelor si despre transformarile prin care acestea vor trece in urmatorii 10 ani, romanii (75%) sunt tentati sa afirme ca magazinele vor trece prin schimbari fundamentale, incepand cu modalitatile de plata, livrare si promovare si pana la servicii, consilierea clientului, prezentarea produselor si experienta de shopping in ansamblu", spune Bruno Leroux CEO BNP Paribas Personal Finance, Sucursala Bucuresti.

Increderea de sine a romanilor si increderea acestora in propria tara

Rezultatele editiei 2018 a studiului L'Observatoire Cetelem servesc, de asemenea, pentru a confirma faptul ca, pentru prima data in ultimii ani, exista din nou o doza de optimism in fiecare tara europeana. Scorul mediu al acestui indicator depaseste "limita" de 5 puncte (5,2 in 2018 fata de 4,9 in 2017 si 3,7 in 2013). Mai mult decat atat, milenialii au o viziune pozitiva asupra situatiei din tara lor fata de generatia anterioara lor (5,6 fata de 5,2).

Cu toate acestea, in ciuda climatului economic excelent, Romania este singura tara care a inregistrat scaderi globale in acest an (4,4 in 2017 fata de 4,1 in 2018). Romanii sunt ingrijorati, in mod special, de situatia din tara lor. Tensiunea politica din tara pare sa fie factorul din spatele acestei scaderi. Romanii manifesta un optimism mai mare fata de circumstantele lor personale decat in legatura situatia din tara, clasandu-se pe locul al doilea in categoria celor mai optimisti respondenti, atunci cand vine vorba despre puterea de cumparare. 37% considera ca puterea lor de cumparare a crescut (fata de nivelul de 24% inregistrat in alte 17 tari membre UE), iar 67% intentioneaza sa cheltuiasca mai mult in urmatoarele 12 luni.

"Consideram ca una dintre cele mai importante descoperiri din 2018 ale studiului L'Observatoire Cetelem este revenirea increderii in randul consumatorilor europenilor. Consumatorii zambesc din nou si privesc optimisti catre viitor. Increderea in circumstantele lor personale a crescut si se reflectata in intentiile de economisire si
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
. Dorinta de a consuma se dovedeste a fi mai puternica in Estul Europei (Slovacia: 73%, Bulgaria si Cehia: 69%, Romania: 67%), iar cea de economisire este mai pronuntata in Norvegia 65%, Suedia 61% si Portugalia 60%
", afirma Pascal Roussarie, Head of Sales and Marketing Central Europe Region BNP Paribas Personal Finance.

Diferentele intre generatii si perceptia asupra Milenialilor

Europenii cu varste peste 35 de ani manifesta opinii mai putin favorabile atunci cand fac referire la generatia Millennials. 88% din termenii folositi pentru a-i descrie sunt negativi: materialisti (40%), egocentrici (31%), imaturi (31%), nerabdatori (29%). Ungurii, slovacii, romanii si bulgarii sunt cei mai critici. Totusi, milenialii cred despre ei insisi tocmai opusul. 92% dintre termenii pe care ii folosesc pentru a se descrie sunt pozitivi: responsabili (41%), harnici (34%), rabdatori (29%), curiosi (26%).

Cautarea unui stil de viata sanatos si a timpului petrecut cu familia si prietenii sunt doua dintre cele mai importante lucruri pentru mileniali, aspecte agreate de respondentii romani la o rata de 63% si, respectiv, 62%.

Sursa: Cetelem
Articole similare
Financiar Economie

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#