• 2 din 3 români întâmpină dificultăți în a pune bani deoparte pentru zile negre. În prezent, o treime dintre români nu reușește să economisească iar o altă treime crede că va economisi mai puțin decât pană acum.
• Dacă ar reuși să economisească bani, 3 din 10 români ar alege să pună banii la saltea.
• 50% dintre români intenționează să limiteze din ce în ce mai mult utilizarea banilor cash în viața de zi cu zi.
Reveal Marketing Research a realizat un studiu reprezentativ la nivel național în rândul locuitorilor din mediul urban, pentru a afla atitudinile românilor față de economisire și
investiții în contextul actual caracterizat de lipsa de predictibilitate și de prefigurarea unei potențiale crize economice.
In actualul context socio-economic, marcat de scumpiri și inflație, economisirea devine un deziderat sau presupune efort suplimentar din partea românilor
Dacă ne referim la obiceiurile curente de economisire, se remarcă faptul că 3 din 10 români nu reușesc să economisească bani, cu precădere persoanele între 45 și 55 de ani (41%) și cele cu venituri mici (38%).
Românii intenționează să limiteze din ce în ce mai mult utilizarea banilor cash
Alternativa tradițională de gestionare a finanțelor personale prin intermediul banilor cash pare să fie pe o pantă descendentă continuă, iar această tendintă generală poate fi observată și în cazul preferințelor românilor. Prin urmare, jumătate dintre românii din mediul urban declară că vor utiliza din ce în ce mai puțin bani cash, preferând confortul și flexibilitatea oferite de utilizarea cardului sau a online banking-ului.
Ponderea celor care declară că vor utiliza mai puțini bani cash pe viitor este mai mare în cazul persoanelor de peste 45 de ani (55%), a celor cu venituri medii (57%) și semnificativ mai mare în cazul celor cu venituri mari (66%).
Sursa: Reveal Marketing Research