Sume considerabile obtinute de consumatori prin intermediul SAL-Fin 15.12.2020 0 523 Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) reprezinta o solutie reala pentru consumatori de a-si rezolva diferendele pe care le au cu societatile de asigurare. Sumele pe care pagubitii le primesc, in urma concilierilor intermediate de SAL-Fin, sunt sensibil mai mari fata de cele oferite initial de catre asiguratori.Spre exemplu, un pagubit RCA a depus o cerere de despagubire pentru suma de 112.313 lei, iar asiguratorul a oferit suma de 8.444 lei. Consumatorul nemultumit de suma primita a apelat la SAL-Fin, iar in urma concilierii, compania de asigurare a fost obligata la plata unei diferente, in valoare de 103.868 lei, plus penalitati de intarziere de 0,2% pe zi.Intr-un alt caz, societatea de asigurare a facut o oferta de despagubire in valoare de 67.205 lei, iar in urma interventiei conciliatorilor SAL-Fin a fost stabilita drept despagubire suma de 94.755 lei.Intr-un dosar incadrat in categoria daunelor totale, oferta de despagubire initiala transmisa de asigurator a fost in cuantum de 43.727 lei. Pagubitul RCA, nemultumit de oferta, a apelat la SAL-Fin, iar in urma concilierii, asiguratorul a recalculat valoarea de piata a autovehiculului si a suplimentat suma initiala cu 28.512 lei. Tot in acest dosar, asiguratorul a platit in plus, pentru lipsa de folosinta, 48.431 de lei, dupa ce initial platise doar 11.883 de lei din suma cuvenita.Intr-un alt dosar de dauna totala, pagubitul RCA a primit, in urma concilierii SAL-Fin, suma de 32.737 de lei, fata de 25.528 de lei cat fusese oferta initiala de despagubire primita din partea firmei de asigurare. In general, procesul de conciliere dureaza, in medie, intre o luna si doua luni, insa au fost cazuri cand partile s-au inteles in numai doua zile. De la inceputul anului si pana in prezent, SAL-Fin a primit circa 1.100 de cereri de solutionare dintre care a rezolvat peste 600. Sursa: ASF Articole similare Asigurari Q & A