Digitalizarea si nevoia adaptarii la noul context a schimbat regulile de business. In acelasi timp, cei care seteaza tonul noilor trenduri sunt chiar consumatorii, iar ‘customer satisfaction’ pare sa fie noul laitmotiv in industrie. Despre toate acestea am dezbatut in cadrul evenimentului ‘Sales & Marketing Conference’, eveniment care a reunit unii dintre specialistii industriilor de Marketing si Sales.
Prima sesiune a discutiei a adus in vizor consumatorul vazut ca pilon central in interactiunea acestora cu brand-urile. Elena Badea, Managing Director, Valoria a vorbit despre content marketing si importanta acestuia in atingerea obiectivelor de business ale organizatiilor. De asemenea, Elena a subliniat etapele parcurse in crearea unei strategii de content marketing, afirmand ca: “E vital sa obtinem increderea clientilor si potentialilor clienti. Increderea este testul pe care fiecare business il are de trecut in fata clientilor sai. In aceeasi masura, obiectivul specialistilor in marketing nu este sa fie buni la content marketing, ci sa faca business bun prin content marketing.” Aceasta a mai accentuat ponderea utilizarii mediului digital local versus cel international: “In Romania 4 din 10
consumatori sunt digitali, pe cand in la nivel international vorbim de 6 din 10
consumatori digitali.”
Discutia a mers mai departe alaturi de Gabriel Pavel - Balkans Sales Director, FUJITSU care a introdus o perspectiva interesanta in ceea ce priveste miscarea de digitalizare si progresul din contextul digital:
"Democratizarea accesului la informatie a fost trigger-ul care a revolutionat toate industriile – in ’98 aparitia Google si mai apoi miscarea Social Media au dus la ceea ce traim azi si anume: modificarea modelului de monetizare, relatia angajat-angajator, integrarea solutiilor AI in piata muncii."
Focusul a fost in continuare pe utilizator si consumator, iar Raisa Zarva – Sales Manager, Head of Nordics and Benelux Inbound Sales, Google a accentuat acest aspect in contextul utilizarii tehnologiei Smart: "Brand-urile trebuie sa fie receptive la actiunile si raspunsurile audientelor sale. Cele mai importante sunt momentele de intentie sau micromomentele – acele momente in care consumatorul isi doreste sa stie, sa vada, sa cumpere, sa faca." Raisa atrage atentia asupra traseului pe care un utilizator il parcurge in experienta sa cu tehnologia mobila si totodata, asupra faptului ca un utilizator este fidel nevoilor sale si de aceea, viteza de incarcare a site-ului este cel mai important factor pentru el: "O viteza de incarcare excelenta a site-ului este de 3 secunde, ce sare deja de 5 secunde reprezinta un client pierdut. La fiecare secunda de incarcare a site-ului pierzi 20% din conversie."
Despre generatiile viitoare si comportamentul lor ca utilizatori si
consumatori ne-a vorbit Adrian Ionescu – CEE Head of Commercial, BARILLA GROUP, care este de parere ca "transformarea digitala este top of mind pentru majoritatea executivilor (CMO, CIO)." Acesta a oferit de asemenea, cateva caracteristici ale generatiei Z: "nativ digitalizata, preia trenduri, tendinte si valori, ceea ce o tranforma automat intr-o generatie de early adopters. In 2030, aceasta generatie va ajunge la maturitate, va fi caracterizata de diferente economice si culturale in functie de contextul in care se va afla, iar principala caracteristica va fi unicitatea."
Pastrand linia de discutie, am ascultat dezbateri in ceea ce priveste generatiile prezente si viitoare, dar si modul in care acestea trebuie abordate din perspectiva unui specialist in vanzari, Florin Ilie - Managing Director, Head of Financial Markets Corporate Sales for Central & Eastern Europe, ING. Florin este de parere ca "cel mai sanatos si rapid exercitiu de vanzare este sa il faci pe client sa isi vanda singur, iar solutia este educarea de client." In acelasi timp, Florin crede ca generatiile viitoare sunt o versiune mai buna a generatiei prezente.
Subiectul inteligentei artificiale a fost din nou ridicat la fileu, de data aceasta avand ca suport viziunea unui specialist in contabilitate, Sorin Istrate – Managing Partner, CONTEXPERT, care ia in considerare si constientizeaza faptul ca "datorita inteligentei artificiale, contabilitatea ca instrument gestionat de oameni va disparea in urmatorii 20 de ani." In contrapartida, George Luparu – Managing Partner, TO THE TOP pune accent pe atitudinea individului in vanzari si considera ca "Marea provocare in Sales este sa il faci pe cel din fata ta sau de la celalalt capat al firului sa vorbeasca cu tine." Totodata, el mai sustine ca “in faza incipienta nimeni nu o sa cumpere de la tine pentru ca ai cel mai mic pret sau cel mai bun produs, ci pentru ca te place pe tine."
Am continuat in aceeasi nota pozitiva si in cea de-a doua sesiune a evenimentului, inteligenta artificiala fiind din nou un subiect intens dezbatut. Rita Mokbel - Ph.D. VP Sales, Information and Communications Technology, Fintech, Business Operations and Management, ERICSSON – a abordat acest subiect din perspectiva ratei de adoptie si costuri: "Inteligenta artificiala are un grad de adoptie ridicat daca vorbim despre eficienta impactului: totul soseste la timp, exista un echilibru constant intre stiinta si arta. Daca totusi privim in viitor, utilizarea chatbotilor in interactiunea cu clientii va ajunge la 85% pana in 2020, iar asistentii digitali vor fi suportul executivilor, astfel incat acestia sa se concentreze pe deep thinking si procesul de creatie si dezvoltare."
In completarea ideilor prezentate in interventiile anterioare, Adriana Grigorescu – Commercial Director, ROMPETROL DOWNSTREAM a sustinut intr-o modalitate practica modelul cresterii performantei unei echipe de Sales in contextul organizatiei din care face parte: "Ne-am dat seama ca rezultatele echipei de Sales nu erau in concordanta cu obiectivele propuse, asadar era necesar sa luam masuri sa motivam si totodata sa obtinem rezultate mai bune in procesul de prospectare si de inchidere a actiunilor de vanzare. De la implementarea unui CRM cu o interfata mai prietenoasa si mai eficienta pentru activitatea angajatilor nostri pana la implementarea unor modele noi de bonusare pentru acestia, am parcurs fiecare etapa pentru a dubla rata de closing cu clienti noi."
Magda Bei – Director General, GRAPHTEC DESIGN a introdus un plus de creativitate dezbaterii, introducand in discutie faptul ca "modalitatea in care alegi sa iti prezinti si sa iti expui produsul pot fi vitale pentru sustenabilitatea business-ului tau."
Din partea unui brand care sustine gradul de implicare sociala prin promovarea activitatilor sportive ne-a vorbit Lacramioara Rosca - Communication Leader, DECATHLON ROMANIA – "Cultura bazata pe incredere, experienta omnicanal si cea personalizata ne ajuta sa pastram utilizatorii aproape de noi: adica sa le ascultam nevoile si sa le integram feedback-ul. Informatia e putere atunci cand o dai mai departe. Am abordat strategia unui calendar de evenimente care se desfasoara la nivel national, astfel incat sa intelegem mai bine audientele carora ne adresam. Mizam inclusiv pe actiunile educationale, asadar in parteneriat cu Politia Romana invatam copiii sa mearga cu bicicleta intr-un mod responsabil."
Andrei Buruiana - Head of Sales Department, BCR PENSII ne-a expus punctul sa de vedere cu privire la atitudinea potrivita a unui specialist in vanzari care isi ajuta clientii sa ia cele mai bune decizii cand vine vorba despre "ce trebuie sa faci cand ajungi la varsta de pensionare si vrei sa iti pastrezi standardul de viata: e bine sa ai o abordare dinamica si sa co-interesezi clientul. Asta deoarece ne confruntam cu o lipsa de
educatie financiara, dar si de responsabilitate sociala." In ceea ce priveste integrarea inteligentei artificiale intr-un sistem operational bancar, Andrei afirma ca a observat "o combinatie interesanta intre umanitate si tehnologie, iar acesta ar putea fi laitmotivul acestei conferinte."
In incheiere, Laurentiu Banescu – Owner, BERE ZAGANU ne-a vorbit despre provocarile pe care le intalneste un business la inceput de drum si cum le poti gestiona astfel incat sa te mentii in piata si in perceptia clientilor tai.
Evenimentul s-a desfasurat in parteneriat cu Fujitsu, Finlandia, To The Top, Rent for Comfort, Life Dental Spa si BCCBR - Bilateral Chamber of Commerce Bulgaria – Romania, fiind moderat de Daniel Dragan – Managing Partner BusinessMark.
BusinessMark sustine: Plantam fapte bune in Romania, Asociatia The Social Incubator.
Radio-ul oficial al evenimentului este: Europa FM.
Partenerii media ai conferintei sunt: AGERPRES, NewMoney, Curierul National, MoneyBuzz, IQads, SMARK, IAA, Men’s Health, FEMEIA, Automotorsisport, Branding magazine, Market Watch, Femei in afaceri, Ctrl-D, Sales Magazine, PRwave, Energynomics.ro, Transilvania Business, Ziare.com, Business24, Debizz, Administratie.ro, Jurnalul de Afaceri, Manager Express, Financial Market, AngajatorulMeu.ro, Portal Management, Global Manager, Bucuresteni.ro, Roportal, Gazetadestiri, Chalbert, Vox Capital, Finzoom, EfdeN, Revista Valoarea, SpatiulConstruit.ro, Centruldepresa.ro, MediaRabbit, Financiarul.ro, PRBox, Rbeconnect.
Sursa: BusinessMark