TRANSPORT GLOBAL: CE SE PREFIGUREAZA DUPA COVID-19? 21.07.2020 0 448 Mai jos regasiti principalele aspecte relevate de acest studiu.Coface nu se asteapta ca sectorul sa revina la nivelul celui de-al patrulea trimestru al anului 2019 inainte de 2022.In scenariul de baza al Coface, cifra de afaceri a companiilor listate din sectorul transporturilor globale va fi cu 32% mai mica in trimestrul 4 din 2020 si cu 5% mai mica in trimestrul 4 din 2021 comparativ cu trimestrul 4 al anului 2019.In ipoteza unui al doilea val de pandemie in trimestrul 3 al anului curent, cifra de afaceri ar fi cu 57% mai mica in Q4 2020 si cu 27% mai mica in Q4 2021.Impactul COVID-19 este cu atat mai important cu cat activitatea economica deja incetinea inainte de criza.Accent asupra transportului aerian: mijlocul de transport cel mai afectat de criza de sanatatePrintre cele 13 sectoare pentru care Coface publica evaluari sectoriale ale riscurilor, transportul aerian ar fi cel mai afectat: cifra de afaceri este preconizata sa scada cu 51% in scenariul de baza si cu 57% in cazul unui al doilea val de COVID-19 in Q3 din 2020.Conform IATA (Asociatia Internationala a Transportului Aerian), traficul aerian a scazut cu 94% in aprilie 2020 fata de anul trecut si nu va reveni la nivelul pre-COVID mai devreme de cativa ani.Scaderea activitatii de pasageri aerieni a dus la o descrestere puternica a capacitatii de incarcatura aeriana, deoarece cea mai mare parte a acesteia este transportata de aeronavele de pasageri.Segmentele de transport maritim si feroviar se confrunta, de asemenea, cu o deteriorare puternica a activitatii lor la nivel global, chiar daca unele piete (cum ar fi transportul feroviar intre China si Europa) se afla intr-o situatie mai buna.Intr-un context in care: Sectorul transportului aerian a trebuit sa faca fata crizei Boeing 737.Au fost puse in aplicare mai multe reglementari pentru reducerea impactului activitatii sectorului de transport asupra mediului, cum ar fi: Organizatia Maritima Internationala (OMI), a carei reglementari IMO 2020, din ianuarie, urmaresc sa limiteze emisiile de sulf ale navelor sau Organizatia Internationala a Aviatiei Civile (OACI), care din martie 2017 a adoptat un nou standard de emisii de CO2 pentru aeronave.Sursa: Coface Articole similare Economie Q & A