Vacantele, tot mai frecvent asigurate de romani si in sezonul rece 23.12.2019 0 751 Groupama Asigurari estimeaza ca politele de calatorie vor inregistra o crestere de 35% in perioada decembrie 2019 – februarie 2020.Europa, continentul cel mai vizitat de romani, atat in sezonul estival, cat si in anotimpul rece.Iarna, de regula caracterizata de vacante mai scurte, devine o alegere si pentru sejururi lungi in destinatii exotice.Prima medie de asigurare, mai ridicata iarna: 100 RON versus 88 RON pe perioada verii.Anularea calatoriei si pierderea bagajelor - cele mai mari temeri ale turistilor romani care isi fac o asigurare.Groupama Asigurari, unul dintre liderii pietei de asigurari din Romania, estimeaza ca va inregistra cresteri semnificative, de 35%, a vanzarilor de asigurari de calatorie pe perioada iernii, comparativ cu sezonul rece din 2018-2019. Mai mult, compania a inregistrat in cel mai recent sezon de vara, vizand lunile iunie-septembrie, o crestere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului anterior pentru toate tipurile de asigurari de calatorie, incheiate fie in agentiile de asigurari, prin intermediul consultantilor de asigurari, sau online. Astfel, trendul inregistrat in lunile de vara se mentine si in sezonul rece si confirma un interes crescut al romanilor fata de produsele de asigurare destinate vacantelor.Cu toate acestea, conform datelor Groupama Asigurari, perioada de varf a subscrierilor ramane pe timp de vara, inclusiv luna septembrie, o perioada in care turistii romani continua sa calatoreasca in afara granitelor, motivati de vremea favorabila si preturile specifice extra sezonului.Europa, destinatia preferata a turistilor romaniMajoritatea politelor de calatorie Groupama Asigurari, mai exact 78% dintre acestea, au fost incheiate pentru calatorii in Europa si Turcia in sezonul de vara, iar destinatia Europa se mentine in mod constant in proportie de peste 80% si pe perioada iernii. Apare, insa, si un nou trend pentru sezonul rece, acela al destinatiilor exotice.Perioada minima este de 3 zile, specific vacantelor de tip city-break in marile capitale europene, indiferent de anotimp. Totusi, pe perioada lunilor iunie-septembrie, tendinta este de crestere a perioadei medii asigurate, datorita vacantelor mai lungi in Grecia, Turcia, Bulgaria sau Spania, pentru care turistii romani isi fac asigurari de calatorie pentru minimum 7 nopti la destinatie, frecvente fiind si sejururile de 9 nopti. Cea mai lunga perioada asigurata de o familie de 6 turisti romani la Groupama Asigurari in aceasta vara a fost de 42 de zile, pentru un sejur in Statele Unite si Canada. Prin contrast, majoritatea asigurarilor de calatorie din sezonul de iarna sunt incheiate pe o perioada de 7 nopti.Prima de 20 de lei/persoana pentru o suma asigurata de 30.000 euro la o mini-vacanta de 3 zile in EuropaPentru a-si asigura vacantele, romanii platesc o prima medie de 88 lei/persoana pe perioada verii si de 100 lei/persoana in sezonul rece, conform datelor Groupama Asigurari. Costul unei asigurari de calatorie care acopera un city break de 3 zile in Europa este in medie de 20 de lei, al unui sejur de o saptamana in Turcia este de 28 de lei, al unuia de 10 zile in Grecia este de 30 de lei, iar costul unei asigurari pentru o vacanta intercontinentala de doua saptamani este de 100 lei/persoana, asigurare care acopera inclusiv SUA. Tarifelor exemplificate mai sus li se adauga prime suplimentare pentru acoperirea sporturilor de sezon sau altor situatii specifice dorite de fiecare asigurat in parte. De exemplu, pe perioada iernii, nu este o supriza ca sporturile cele mai cautate sunt schi si snowboard.Anularea calatoriei si pierderea bagajelor, cele mai mari temeri ale asiguratilorCele mai cautate tipuri de asigurari de calatorie sunt cele standard, care acopera situatiile medicale cel mai des intalnite, urgente, accidente, spitalizare sau tratament dentar de urgenta. Acestora li se adauga situatiile ce prevad anularea sau intreruperea calatoriei, pierderea bagajului, pierderea documentelor si practicarea sporturilor de sezon, precum schi, surfing, kite surfing, rafting, scuba diving, yachting, ciclism, canoe, snowboard si altele.Majoritatea dosarelor de dauna deschise in urma unor evenimente intamplate in vacantele turistilor romani se refera la situatii medicale precum fracturi, probleme la stomac si varsaturi, lovituri, raceli puternice, enteroviroze, urgente sau pierderea documentelor si anularea curselor aeriene, iar suma maxima despagubita de Groupama pentru o asigurare de calatorie a fost de 50.000 euro, pentru un transport aerian de urgenta si tratament medical de urgenta in SUA, unde costurile medicale sunt foarte mari si unde consultantii in turism recomanda mereu o asigurare privata de calatorie pentru turistii romani."In ultimii ani, cererea pentru asigurarile de calatorie a crescut, iar dezvoltarea variantelor de calatorie low cost, alaturi de cresterea venitului mediu, sunt cu certitudine printre factorii determinanti. Cel putin la fel de important este si accesul la asigurari, care a fost mult simplificat prin introducerea canalului de vanzari online si care se dezvolta intr-un ritm mai alert decat media. Accesibilitate, simplitate, flexibilitate sunt printre cuvintele care definesc strategia noastra de dezvoltare, iar performantele acestei linii sunt o confirmare a faptului ca functioneaza. De asemenea, important este si modul in care ne adaptam la asteptarile clientilor, in cazul nostru prin parteneriate cu specialisti in turism, cum este Razvan Pascu, care ne pot ajuta sa exploram si sa dezvoltam servicii si produse din ce in ce mai relevante.", a declarat Georgiana Miron, Director de Marketing, Comunicare si servicii clienti, Groupama Asigurari."Sigur ca intuim cu totii faptul ca romanii calatoresc tot mai frecvent in strainatate, dar datele Groupama Asigurari ne arata si faptul ca acestia apeleaza tot mai mult la produse de asigurare pentru a-si organiza o calatorie cu griji minime, precum fac si eu de multa vreme. Mi se pare o evolutie pozitiva in mentalitatea calatorilor, caci o asigurare este cea mai buna varianta de a elimina o buna parte din sursele de stres asociate unei vacante, cu un cost foarte mic fata de pretul total al vacantei. Ma bucur ca in anii urmatori ma voi implica alaturi de o companie atat de mare si solida financiar precum Groupama Asigurari, pentru a-i convinge pe romani ca o asigurare de calatorie nu trebuie privita ca un cost, ci ca o necesitate, dar si sa dezvoltam produse de asigurare de calatorie adaptate anului 2020.", a completat Razvan Pascu, consultant in marketing turistic si blogger.Sursa: Groupama Asigurari Articole similare Asigurari Subiecte relevante companii de asigurari asigurare de calatorie Q & A