Ziua consumatorului de servicii financiare – editia a V-a 15.06.2017 0 2115 Patronatul Creditului IFN –asociatie patronala neguvernamentala dedicata constructiei bunelor practici in domeniul creditarii isi propune sa identifice acele solutii care sa serveasca in mod egal interesul si protectia consumatorului, precum si cele al creditorului.Actionam intr-un stat membru al Uniunii Europene si suntem constienti de rolul consumatorului in constructia unei economii de piata, bazata pe principii sanatoase de crestere economica. In contextul recentei comunicari a Comisiei Europene pentru instituirea Pilonului European al Drepturilor Sociale si initiativa privind Fondul de ajutor European destinat celor mai defavorizate persoane, PCIFN invita creditorii si autoritatile de resort la un exercitiu de definire a cazurilor sociale si a instituirii, pe baze voluntare, a Creditului social. Identificarea criteriilor de definire a cazului social precum si a cadrului legislativ de instituire si recunoastere a Creditului social sunt pasi obligatorii pentru o practica si o perceptie unitara a acestui termen precum si pentru evitarea abuzurilor din partea tuturor partilor implicate. Definirea bunelor practici in sensul creditarii responsabile este deja o evidenta pentru membrii PCIFN care si-au asumat deja termene de aplicare mai favorabile consumatorului decat litera si textul legii in domeniu. Mentionam cu titlu de exemplu limitarea costului total al creditului si solutii de rambursare anticipata fara costuri suplimentare, indiferent de tipul dobanzii. Sugeram necesitatea unei dezbateri - libera si transparenta - a practicii autoritatilor de supraveghere si o aplicare echidistanta a rapoartelor de control si supraveghere a ANPC si BNR in sensul folosirii exemplului pentru evitarea repetarii abaterilor de la litera si spiritul legii. Dialogul atat in cadrul Patronatului, cat si direct cu ANPC scoate in evidenta amploarea problemelor sociale cu care se confrunta cetateanul si confirma nevoia comuna a mediului privat si a autoritatii publice - creditor si autoritate - , de a actiona impreuna si urgent pentru reasezarea increderii in sistemul financiar si in economia romaneasca. In acest context, PCIFN sugereaza ca ANPC sa faca publice rapoartele de control, cu respectarea confidentialitatii partilor dar, cu descrierea spetelor din punctul de vedere al solutionarii acestora. In acest fel se poate institui o practica preventiva, prudentiala si unitara a creditorilor bazata pe buna credinta a partilor si in interesul consumatorului. Sursa: Patronatul Creditului IFN Subiecte relevante ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) clienti costuri credit banci Institutie Financiar Nebancara (IFN) Q & A