"Traieste Viitorul" – o campanie prin care romanii afla cum sa isi protejeze financiar prezentul si viitorul 08.05.2018 0 1215 Un roman aloca, in medie, 18 euro pe an pentru asigurarile de viata, media Uniunii Europene fiind de 1.300 euro4 din 10 romani nu au un cont bancar 1 din 5 romani economiseste pentru batranete Se estimeaza ca un roman pensionat in 2048 va avea din pensia de stat o rata de inlocuire a venitului obtinut ca salariat de sub 40%, comparativ cu nivelul recomandat de OECD de 70%Romania se afla pe ultimul loc in Europa in ceea ce priveste educatia financiara, indicatorul care masoara nivelul acestei componente fiind de 21%, comparativ cu nivelul mediu al UE, de 52% . APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor lanseaza campania de educatie financiara – "Traieste Viitorul!" sustinuta de Metropolitan Life. Scopul campaniei este de informare si educare privind resursele si instrumentele de economisire puse la dispozitia romanilor pentru pastrarea aceluiasi standard de viata la momentul retragerii acestora din activitate si in cazul intamplarii unor situatii neprevazute precum accident sau imbolnavire. Aceasta initiativa este lansata in contextul in care imbatranirea populatiei este un factor ingrijorator pentru viitorul financiar al romanilor activi astazi, iar veniturile consumatorilor sunt semnificativ afectate de evenimente majore atunci cand ele intervin. Aceste informatii sunt evidentiate de un studiu realizat de KPMG la solicitarea APPA, care ilustreaza nevoia de crestere a nivelului de educatie financiara in Romania. "La nivel european, Romania se plaseaza pe ultimele locuri in ceea ce priveste nivelul de educatie financiara. Doar 1 din 5 adulti are o buna intelegere a conceptelor financiare. Acesta este contextul in care am demarat proiectul "Traieste Viitorul!", cu obiectivul ambitios de a contribui la schimbarea acestei realitati, precum si la imbunatatirea relatiei pe care romanii o au cu instrumentele de economisire pe termen lung, esentiale pentru siguranta lor financiara", declara Alexandru CIUNCAN, Secretar General, APPA. De asemenea, o parte importanta din campanie o constituie si lansarea, in luna iunie, a unui portal informativ (www.traiesteviitorul.ro) care va constitui o sursa eficienta si usor accesibila de informare cu privire la instrumentele de economisire pe termen lung. Romanii vor fi directionati sa acceseze acest portal pentru informare printr-o ampla campanie derulata online, care va include, pe langa forme clasice de promovare, si experimente sociale menite sa atraga atentia asupra responsabilitatii pe care fiecare dintre noi o are fata de viitorul sau financiar. "Am ales sa sustinem aceasta campanie pentru ca dorim sa promovam responsabilitatea pe care fiecare persoana o are fata de protectia si siguranta sa financiara si a familiei. Asigurarile de viata si pensiile private ofera posibilitatea mentinerii standardului de viata in cazul unui eveniment nefericit si ajuta la suplimentarea veniturilor dupa varsta pensionarii", declara Ciprian LADUNCA, Chief Financial Officer, Metropolitan Life.Studiul realizat de KPMG arata ca doar 19% dintre romani economisesc pentru batranete, fapt deloc surprinzator avand in vedere ca 4 din 10 romani nu detin un cont bancar (conform datelor publicate recent de Banca Mondiala). Pe langa formele clasice de economisire, precum depozitele bancare, romanii au la dispozitie si asigurarile de viata, ca instrument complex care imbina atat componenta de protectie, cat si pe cea investitionala. In prezent, ponderea asigurarilor de viata in Romania este de 20% din totalul pietei de profil, prin comparatie cu media Uniunii Europene, care se situeaza la 60%. Un roman cheltuie, in medie, 18 euro pe an pentru asigurari de viata, media in statele europene fiind de 1.300 euro pe an. Dincolo de diferenta veniturilor disponibile, una dintre cauzele acestei situatii o reprezinta si nivelul scazut de educatie financiara a romanilor. "Studiul include exemplul ilustrativ al unei persoane care iese la pensie in 2048 si care, in baza contributiilor platite, se estimeaza ca va obtine beneficii post pensionare de cca. 52% din salariul lunar dinainte de pensionare, din care 37% din pensia publica si 15% din pensia de Pilon II. Ramane astfel o diferenta semnificativa pana la nivelul de inlocuire a venitului de 70% recomandat de OCDE, ce va trebui acoperita prin economisire individuala", a precizat Angela MANOLACHE, Partener in cadrul KPMG. "Pe langa responsabilitatea fiecarei persoane de a se preocupa de propria siguranta financiara, si asiguratorilor in calitatea lor de furnizori de produse de protectie si de economisire le revine responsabilitatea de a face aceste produse accesibile pentru clienti si de a comunica transparent caracteristicile, riscurile, beneficiile si costurile acestora. Reglementarile emise recent la nivel european vin cu cerinte noi in acest sens, dar si campaniile de educatie financiara cum este cea lansata astazi au rolul lor foarte important in cresterea transparentei si informarii consumatorilor", a mentionat Tudor GRECU, Partener si Head of Insurance in cadrul KPMG.Sursa: APPA Articole similare Educatie Q & A