• Care e cel mai de pret lucru din viata ta? Si… l-ai asigurat?
  • Cum te vei descurca la pensie din punct de vedere financiar?
Iata intrebari care deschid o conversatie despre siguranta financiara din viitor. Acel viitor construit astazi, prin prioritatile stabilite in fiecare zi. De la aceste intrebari au fost dezvoltate si mesajele din campania "Traieste Viitorul!":
"Cei dragi ar trebui sa ocupe primul loc cand vine vorba de o asigurare! Aceasta poate costa mai putin decat o cafea pe zi.
Economiseste din timp pentru ca viata sa fie la fel de frumoasa si la pensie!
"

Campania de educatie financiara – "Traieste Viitorul!", lansata de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si sustinuta de Metropolitan Life continua cu o componenta de promovare in mediul si prin lansarea platformei www.traiesteviitorul.ro. Scopul campaniei este de informare privind instrumentele de si protectie pe care romanii le au la dispozitie pentru a-si pastra acelasi standard de viata la pensie, precum si in cazul producerii unor situatii neprevazute - accident sau imbolnavire.

Cele doua spoturi video promovate in cadrul campaniei au la baza ideea unor experimente menite sa duca la constientizarea unor nevoi care poate astazi nu par prioritare, dar care pot influenta radical viitorul fiecaruia. Vestea buna din mesajele campaniei este ca exista solutii pentru a imbunatati viitorul. Chiar incepand de azi!

Constientizarea duce, firesc, la nevoia de informare si aici intervine rolul portalului www.traiesteviitorul.ro. Acesta ofera informatii clare, structurate simplu, privind principalele aspecte pe care trebuie sa le cunoasca fiecare despre utilitatea asigurarilor de viata, precum si despre sistemul pensiilor private. Executia campaniei a fost realizata de echipa Centrade Cheil si a beneficiat de cunostintele in domeniul financiar ale specialistilor APPA.

"Traieste Viitorul!" este cea mai ampla campanie organizata pana in prezent, dedicata asigurarilor de viata si sistemului de pensii private. Consideram un astfel de demers absolut necesar intr-o piata dominata inca de asigurarile auto si intr-o tara in care, potrivit studiului KPMG, un roman pensionat in 2048 va avea din pensia de stat o rata de inlocuire a venitului obtinut ca salariat de sub 40%. Ne concentram pe mediul in comunicare si pe o abordare prietenoasa, directa si transparenta, pentru ca avem incredere ca in acest fel putem atinge un public cat mai larg. Toti vrem un viitor cat mai sigur si linistit, iar pentru acest scop e necesar sa actionam acum, in prezent, ” considera Mihaela Circu, Project Manager APPA.

"In Romania doar 1 din 5 adulti are o intelegere a produselor financiare de baza. Prin actiunile de educatie financiara la care ne alaturam, inclusiv prin acesta campanie, ne asumam un rol activ de informare a romanilor privind beneficiile asigurarilor de viata si ale pensiilor private. In general, exista o reticenta a consumatorilor fata de produse care le vor aduce beneficii in ultima parte a vietii sau in situatii ipotetice si neplacute. Iar mesajul campaniei ii transpune pe cei care o urmaresc in situatia din viitor cand e mai dificil sa iti pastrezi acelasi nivel de trai fara economii suplimentare fata de pensia obtinuta de la stat. In acelasi timp, asigurarile de viata ar trebui considerate o prioritate pentru a proteja sanatatea personala si viitorul celor dragi, desi in realitate lucrurile materiale inca sunt protejate pe primul loc. De aceea, scopul campaniei este sa schimbe aceste perceptii pentru ca o utilizare cat mai extinsa a asigurarilor de viata si a pensiilor private sa contribuie in timp la cresterea nivelului de trai al populatiei", sustine Ciprian Ladunca, CFO Metropolitan Life si Membru in Consiliul de Administratie al Metropolitan Life SAFPAP SA.

Campania "Traieste Viitorul" a fost initiata in luna mai a acestui an si are la baza un studiu realizat de KPMG la solicitarea APPA, care ilustreaza nevoia de crestere a nivelului de educatie financiara in Romania.

Printre concluziile acestui studiu, mentionam:
  • Un roman aloca, in medie, 18 euro pe an pentru asigurarile de viata, media Uniunii Europene fiind de 1.300 euro
  • Doar 1 din 5 romani pentru batranete
  • Se estimeaza ca un roman pensionat in 2048 va avea din pensia de stat o rata de inlocuire a venitului obtinut ca salariat de sub 40%, comparativ cu nivelul recomandat de OECD de 70%
  • Romania se afla pe ultimul loc in Europa in ceea ce priveste educatia financiara, indicatorul care masoara nivelul acestei componente fiind de 21%, comparativ cu nivelul mediu al UE, de 52%.
Mai multe informatii despre campanie si studiul KPMG gasiti pe www.traiesteviitorul.ro.

Sursa: APPA