Show-ul online de
educatie financiara "La Taclale si Parale", moderat de Cabral si desfasurat pe platforma DreptulLaBanking, a gazduit o confruntare inedita intre oameni de business din zona non bancara, care s-au alaturat demersurilor bancilor din Romania pentru promovarea educatiei financiare. Monica Cadogan, director general si fondator Vivre, Dragos Petrescu - proprietar City Grill, Cornel Caramizaru – director general FrieslandCampina Spania, Dragos Militaru – director general Kandia si Mirela Retegan – proprietar Zurli au concurat in cadrul editiei speciale din al doilea sezon, de sambata, 7 noiembrie.
Comunitatea bancara considera ca
educatia financiara trebuie sa devina o prioritate. Sistemul bancar joaca un rol activ in promovarea educatiei financiare pentru sustinerea economiei si facilitarea accesului populatiei si companiilor la servicii financiare adaptate propriilor nevoi. O solutie pentru o mai buna integrare financiara este sprijinirea unui program de crestere a nivelului de
educatie financiara, care sa inceapa de la o varsta cat mai frageda.
"Consider
educatia financiara ca fiind procesul de educare prin care consumatorul invata ce sunt banii si celelalte produse financiare, ce sunt riscurile financiare si oportunitatile de
investitii astfel incat sa poata sa ia decizii informate referitor la finantele personale.
Aceasta educatie trebuie sa inceapa cat mai devreme, probabil de la gradinita, astfel incat atunci cand micul consumator isi va cumpara singur pentru prima oara o prajiturica sau un baton de ciocolata sa inteleaga notiunile de baza", a subliniat Dragos Militaru, Director General Kandia.
"Cred cu tarie ca
educatia financiara ne disciplineaza pe toate planurile si ca ar trebui sa inceapa de la o varsta frageda. Vorbim, de fapt, despre o gandire matematica pe care multi dintre noi o evitam, fara sa constientizam ca este o punte care ne duce mai aproape de certitudine. Am fost intotdeauna o fire pragmatica si am calculat atent fiecare actiune financiara. In fond, cred ca a fi educat din punct de vedere financiar inseamna a administra corect banii si a anticipa un eventual succes sau esec. Am tras aceasta concluzie atunci cand mi-am investit toate economiile in intemeierea Vivre. Aveam de ales intre a cumpara o casa sau a fonda o afacere. Nu stiam ca va fi o poveste de succes, dar eram convinsa ca am facut corect calculele si ca merita sa dau o sansa acestei idei. Opt ani mai tarziu, pot spune ca am facut alegerea potrivita", a declarat Monica Cadogan, CEO si Co-fondator Vivre.
"Noua ni s-a spus mereu ca banii se fac greu. Ca trebuie sa muncesti enorm daca vrei sa ai bani si sa ai mare grija de ei, sa pui deoparte. Greu am iesit din aceste tipare, dar am scapat de toate fricile cu care am crescut. Imi doresc din toata inima ca noi sa crestem copii care sa considere banii un instrument pe care sa-l foloseasca usor si cu mult curaj. Educatia financiara ar trebui sa inceapa de la prima pusculita, pe care orice copil ar trebui sa o aiba in casa", a mentionat Mirela Retegan, Fondator si CEO al companiei ZURLI.
Al doilea sezon "La Taclale si Parale Show" include sase emisiuni, difuzate saptamanal pe Facebook pe pagina @DreptulLaBanking si pe www.dreptullabanking.ro, sambata. Ocupantii locurilor I si II ai primelor trei editii se vor infrunta in marea finala, premiul cel mare fiind oferit de Asociatia Romana a Bancilor in valoare de 1.000 de euro.
Dupa succesul repurtat in vara anului 2020 in primul sezon al emisiunii online, sezonul doi a adus, pe langa editia consacrata liderilor de companii, si o emisiune pentru elevii de liceu. La editia dedicata tinerilor au participat elevi cu varsta intre 14 si 17 ani.
Emisiunea online isi propune sa interactioneze cu cat mai multe persoane interesate. Astfel, la fiecare editie, spectatorii online primesc un cod cu ajutorul caruia pot intra in joc pentru a-si testa cunostintele financiare.
Sursa: DreptulLaBanking