| MOMENTELE LECTIEI | | CONTINUTUL INSTRUCTIV-EDUCATIV | | Activitatea invatatoarei | Activitatea elevilor |
|
| STRATEGII DIDACTICE | EVALUARE | | Metode si procedee | Organizatorice | Materiale |
|
| 1. Moment organizatoric | Se asigura in clasa ordinea si linistea, ambianta educationala favorabila desfasurarii in bune conditii a lectiei.
| Elevii pregatesc manualele si caietele eliminand alte preocupari. |
|
|
2. Verificarea temei
| Se verifica tema scrisa calitativ si cantitativ.
| Un elev citeste solutiile gasite pentru tema propusa. |
|
Conversatia Explicatia
| individual
| caiet
| Evaluare orala |
|
| 3. Captarea atentiei | Se prezinta elevilor o scrisoare de la Zana Toamna. (anexa 1)
| Se cere elevilor sa descifreze mesajul lasat de ZanaToamna, pe banda in imagini, descoperind astfel titlul lectiei "Leul-Moneda nationala a Romaniei" Elevii asculta scrisoarea lasata de Toamna si descifreaza mesajul in imagini. |
|
Conversatia Explicatia
| frontal | Scrisoare Banda in imagini |
|
|
| 4. Anuntarea temei si a obiectivelor | Se anunta elevii ca vor continua sa lucreze cu monedele si bancnotele.
| Se prezinta obiectivele lectiei, pe intelesul elevilor si se scrie titlul la tabla.Receptioneaza titlul lectiei si obiectivele. Elevii isi noteaza titlul pe fise. |
|
Conversatia
| individual
| Tabla |
|
|
| 5. Reactualizarea cunostintelor anterioare | Se completeaza ciorchinele cu ajutorul unor intrebari suplimentare.(anexa 2) - Care este moneda nationala a Romaniei? - Sub ce forma se gaseste pe piata? - Din ce sunt fabricate monedele,dar bancnotele? - Ce valori au monedele ? - Ce valori au bancnotele? - Unde se fabrica monedele? - Unde se fabrica bancnotele? - Unde ajung monedele si bancnotele?
| Elevii raspund la intrebari si completeaza ciorchinele pe fise. |
|
Ciorchinele conversatia
| Frontal individual
| Ciorchine caiete |
|
|
| 6 Dirijarea invatarii | Se imparte colectivul de elevi in doua echipe. Se prezinta jocul - concurs "Cel mai frumos peisaj de toamna?" Distribui fiecarui elev cate o fisa (anexa 3), explicand regulile jocului. Apoi cate un membru al echipei va rezolva cate un exercitiu la tabla. Pentru fiecare raspuns corect ,un membru al echipei primeste un simbol al toamnei pe care il adauga peisajului echipei sale. Echipa care la sfarsitul orei colectioneaza cele mai multe simboluri este declarata castigatoare.
| Elevii vin la tabla si rezolva exercitiile de pe fisa. Primesc simboluri pentru raspunsurile corecte. |
|
Jocul didactic Explicatia Exercitiul Diagrama Vernn | frontal individual | caietele fise de lucru imagini | Observatia sistematica Evaluare orala |
|
7. Asigurarea retentiei si a transferului
| | Se distribuie elevilor o fisa de lucru. (anexa 4) | Elevii completeaza fisa de lucru individual. |
|
Exercitiul
| Individual
| Fise de lucru
| Evaluare scrisa |
|
| 8.Incheierea activitatii | | Se fac aprecieri individuale si colective asupra participarii elevilor la lectie. | Asculta aprecierile facute de invatator. |
|
|