• Peste 4.000 de elevi din clasele V-VIII invata programare in cadrul unui proiect educational dezvoltat de Junior Achievement Romania si sustinut financiar de Honeywell
Junior Achievement Romania si Honeywell (NYSE: HON) au lansat anul acesta cea de-a doua editie a iTech Skills and Challenge, un proiect educational interactiv, in care peste 4.000 de elevi din clasele gimnaziale folosesc tehnologia si participa la activitati menite sa le imbunatateasca aptitudinile si competentele in domeniile STEM (Stiinta, Tehnologie, Inginerie si Matematica).

iTech Skills and Challenge este sustinut de Honeywell Hometown Solutions – programul de responsabilitate sociala al companiei Honeywell – si contine activitati in care elevii din clasele V-VIII invata Scratch, un limbaj de programare simplu, care ii ajuta sa isi dezvolte competentele digitale, gandirea logica si creativitatea. Proiectul include atat programul la clasa, bazat pe activitati learning by doing, cat si un eveniment Tech Challenge Day, organizat in luna aprilie la Bucuresti si in cadrul caruia primele trei echipe castigatoare sunt premiate. Elevii inscrisi la competitia Tech Challenge Day, conceputa special pentru a stimula lucrul in echipa si creativitatea, sunt grupati in echipe mixte si lucreaza impreuna cu voluntarii Honeywell pentru a gasi solutii care sa rezolve o data.

"Cu o prezenta in Romania de peste 20 de ani, principalul obiectiv al companiei de tehnologie Honeywell este dezvoltarea unei noi generatii de tineri talentati, care sa devina liderii de maine. Suntem foarte mandri sa putem oferi iTech Skills and Challenge alaturi de Junior Achievement Romania si speram ca acest proiect STEM sa incurajeze si mai mult diversitatea si incluziunea la locul de munca", a declarat Mihai Brana, director general Honeywell Romania.

"Cunostintele de programare sunt astazi o necesitate, atat pentru adulti, cat si pentru copii. Prin crearea unor site-uri simple sau jocuri, elevii isi exerseaza gandirea logica, abilitatile de proiectare si de rezolvare a problemelor, comunicand si exprimandu-si ideile intr-un mod unic si creativ", a spus Stefania Popp, CEO Junior Achievement Romania.

O noutate a editiei din acest an a proiectului iTech Skills and Challenge o reprezinta experientele de tip job shadowing. Sub indrumarea profesionistilor din cadrul companiei Honeywell, elevii se familiarizeaza cu cerintele pietei muncii si afla care sunt aptitudinile si competentele de care au nevoie pentru a se putea adapta viitoarelor locuri de munca.

Coordonat de 65 de profesori de la 59 de scoli din 24 de judete si 39 de localitati, proiectul urmareste inclusiv cultivarea interesului fetelor pentru materiile STEM, incurajandu-le sa urmeze o cariera intr-un domeniu tehnic.

"Ideea derularii acestui proiect in scoli a aparut ca urmare a introducerii cursurilor de Informatica in programa scolara ca disciplina de trunchi comun -, elaborata de Ministerul Educatiei Nationale pentru invatamantul gimnazial. Aceasta modificare a curriculumului national era una necesara, deoarece -studiile arata ca interesul elevilor pentru materiile STEM apare in jurul varstei de 12 ani", a explicat doamna Stefania Popp.

In anul scolar anterior, la activitatile din proiectul pilot iTech Skills and Challenge, au participat 2.160 de elevi de gimnaziu (dintre care 54,7% fete si 45,3% baieti), coordonati de 26 de profesori de la 23 de scoli, din Bucuresti, Lugoj si Timisoara, si 26 de consultanti voluntari din cadrul companiei Honeywell. Angajatii Honeywell au facut peste 300 de ore de voluntariat, lucrand impreuna cu elevii pentru a-i ajuta sa-si dezvolte abilitatile digitale si competentele necesare unei cariere de succes.

"Mi-a placut foarte mult sa particip la acest proiect, deoarece am invatat cum sa scriu cod, simtindu-ma ca un adevarat IT-ist. Datorita acestui program, orele de Informatica si TIC au devenit mult mai relaxante si mai distractive. Mi-a placut si ora la care a venit un consultant voluntar de la Honeywell, care ne-a ajutat sa amplasam personajele in scena si ne-a aratat cateva trucuri de programare", a spus unul dintre participantii la proiectul pilot desfasurat anul trecut, elev in clasa a V-a la Colegiul National Grigore Moisil din Bucuresti.

"A fost o experienta frumoasa, atat pentru mine, ca profesor, cat si pentru elevii mei, care au fost foarte entuziasmati si au parcurs toate activitatile. Materialele au fost foarte bine realizate si usor de utilizat", povesteste un profesor de la Scoala Gimnaziala Avram Iancu din Bucuresti.

In acest an, programul se va derula in perioada martie-decembrie.

Sursa: Junior Achievement Romania