Jocul in Lectiile de Educatie Financiara 07.01.2014 5 3934 "Educatie financiara-Banii pe intelesul copiilor" ca disciplina in cadrul orelor de Curriculum la Decizia Scolii (CDS) pentru clasele III-IV, urmareste conturarea unei imagini complete a modului in care banii sunt perceputi, cheltuiti, economisiti, imprumutati, investiti in societatea de azi, concomitent cu dobandirea de abilitati de gestionare a banilor si de adoptare a unor decizii care au consecinte financiare.Unde situam aceasta disciplina?Disciplina este conceputa la nivelul ariilor curriculare: "Om si societate" si "Matematica si stiinte" si are ca obiectiv integrator: "Formarea unui comportament rational in relatie cu banii, prin atrenarea copiilor in activitati ce stimuleaza gandirea logico-creativa".Care sunt pasii pentru indeplinirea acestui obiectiv? Incercam sa ne formam un mod economic de gandire, intr-o lume in care exista tot mai multe nevoi, iar resursele sunt limitate; Facem deosebirea intre dorinta si necesitate; Ne familiarizam cu notiuni economice fundamentale: troc, bani, bancnote, monede, sold, depunere, retragere, cec, bancomat, card de credit, euro, profit, curs de schimb, economisire, cont de economii, institutii de credit, etc.; Folosim jocul pentru transmiterea de cunostinte si formarea de competente.Jocul in lectiile de educatie financiaraIntre jocul nostru si situatia reala exista intotdeauna o simultitudine formala, o analogie (bancnote adevarate - bancnotele specimen din setul primit de fiecare copil; piata adevarata-piata creata, simulata de catre noi, copii si parinti in sala de clasa; minimachete reprezentand banca, bancomatul, cardul si vizita la banca, la bancomatul real si observarea folosirii cardului de catre adulti, etc.).Exemple de jocuri eficiente la aceasta disciplina « Calatori in timp - Trocul »; Joc de rol - « Plec in excursie » (joc de identificare a situatiilor si locurilor in care se poate realiza un schimb valutar); « Cat am economisit ? » joc-concurs intre elevi; Jocuri de constructie - Monetaria Statului, Imprimeria Bancii Nationale a Romaniei, Bancomatul; Joc de rol « La cumparaturi » - bazat pe exersarea rolului de vanzator si a rolului de cumparator, pe deprinderea de a face mici tranzactii; « Cum platesc azi ? » - familiarizarea cu modalitati diferite de plata; « De-a bancherul » - obtinerea unui credit, avantaje si dezavantaje.Educatia Financiara in clasa Step by Step la intalnirea de dimineata (prin joc si activitati interactive), la centrul de constructii (construirea de machete cu institutii financiare, construirea din piese de lemn a uonr cladiri observate la calculator sau in excursii si vizite, etc.), la centrul de arte (colaje, picturi, confectionarea de produse spre vanzare, repararea unor produse pentru reintrebuintarea lor - economisirea, infrumusetarea clasei, a holului si atribuirea valorii lucrarii-estimare, etc.), la centrul de matematica (probleme - analizarea unor probleme cu continut financiar - bancar: identificarea si analizarea componentelor tranzactiei, a operatiilor prin care se ajunge la rezolvare; identificarea formulei de calcul), la centru de citire (povestea banilor, povesti cu talc), la centrul de scriere (compuneri cu titlu dat, cu sfarsit dat, chestionare, etc.), la centrul de stiinte (identificarea personalitatilor de pe bancnote, a materialelor din care sunt confectionate bancnotele, monedele, etc.)Lucrari, desene si impresii ale copiilor: Open publication - Free publishing Clasa a IV-a, Step by StepLiceul Greco Catolic "Iuliu Maniu" din Oradea Subiecte relevante economisire investitii educatie financiar-bancara credit Q & A