Junior Achievement Romania castiga trofeul pentru educatie la Business Challenges 2020 11.12.2020 0 518 Business Challenges 2020 este o competitie de proiecte organizata de CCIFER – Camera Franceza de Comert si Industrie in Romania. Editia de anul acesta a fost dedicata rezilientei companiilor si organizatiilor in aceasta perioada. CCIFER a decernat joi, 10 decembrie, cele 4 premii Business Challenges 2020, in competitia organizata cu scopul de a evidentia companiile si organizatiile care au abordat in mod proactiv perioada de pandemie. Junior Achievement Romania a fost premiata pentru proiectul Unlimited Education, care reuneste educatia si digitalizarea, dar si mediul economic si comunitatea. Unlimited Education Digital Hub este noul proiect strategic al organizatiei, o solutie completa bazata pe agregarea solutiilor hardware, software, continuturilor educationale si mijloacelor de comunicare si colaborare pentru a sustine scoala, profesorii si elevii in procesul de invatare la scoala si acasa.Criza COVID-19 a scos in evidenta inegalitati grave in ceea ce priveste accesul la educatie. La nivel european, se estimeaza ca mai putin de jumatate dintre tinerii cu varste cuprinse intre 6 si 16 ani pot accesa de acasa resursele educationale online de care au nevoie. Reducerea decalajului digital reprezinta un obiectiv prioritar pentru Junior Achievement, care a dezvoltat acest proiect si a verificat intr-o versiune pilot solutiile de invatare propuse, disponibile pe piata – pachete hardware, software si de internet, continuturi si traininguri digitale pentru educatia economica, financiara, antreprenoriala si dezvoltarea competentelor profesionale. La acest pilot au participat peste 500 de profesori si 10.000 de elevi si studenti in perioada aprilie-iunie 2020.Proiectul pilot sta la baza dezvoltarii unui HUB educational digital – Unlimited Education Digital Hub –, ce poate fi adaptat mai multor arii de interes sau curriculare si implementat inclusiv in mediile defavorizate economic. „Proiectul este un model reprezentativ pentru noua noastra strategie, prin care incercam sa folosim toate resursele organizatiei, precum si pe cele existente in scoli, comunitati sau mediul de afaceri, oferind solutii rapide, usor de adaptat, cat mai potrivite pentru toti partenerii nostri”, a aratat Stefania Popp, CEO Junior Achievement Romania. „Valoarea sa pe termen lung consta in faptul ca poate fi desfasurat atat in contextul actual, cat si in conditii normale, iar pe parcurs pot fi adaugate continuturi de tip blended learning si instrumente digitale noi, precum si diferite activitati menite sa contribuie in continuare la imbunatatirea proceselor de predare in clasa si online”.Proiectul se inscrie in cadrul mai larg al procesului de remodelare a intregii activitati si a modelului de business, initiat de JA Romania inca din luna martie 2020, avand ca obiective cresterea ponderii fondurilor europene, a colaborarii cu scolile si universitatile si regandirea modului de implementare a programelor, proiectelor si competitiilor JA.Despre Unlimited Education Digital Hub:Proiectul, devenit proiect strategic al organizatiei, este deschis tuturor celor care doresc sa il sustina. Realizat pe baza colaborarii JA Romania cu profesori, elevi si studenti, inca de la inceputul pandemiei, HUB-ul digital are 8 „camere” virtuale interactive si adaptabile, fiecare cu propriile recomandari de procese si instrumente tehnologice, disponibile pe piata gratuit sau la preturi rezonabile: • Diagnoza (inventarierea resurselor disponibile; interviuri si sondaje menite sa identifice nevoile exacte ale institutiilor de invatamant, profesorilor, elevilor si studentilor) • Resurse (campanii de responsabilizare si alte campanii online de identificare a celor mai accesibile pachete hardware, software si de internet existente pe piata si a persoanelor care doresc sa participe la campania „Ajuta scoala in care ai invatat”)• Training (resurse de training transmise trainerilor locali de catre trainerii principali, prin intermediul webinariilor si/sau intalnirilor fata in fata) • Profesor (continuturi si resurse educationale pentru invatarea la distanta in timpul pandemiei si dupa, prezentate in format blended learning si adaptate elevilor si studentilor proveniti din mediile defavorizate economic; canale de consultanta pentru profesori, mentori si voluntari)• Studiu (materiale si instrumente educationale pe care elevii sau studentii le pot folosi atat acasa, cat si la clasa; canale de consultanta pentru elevi, studenti si profesori) • Biblioteca (instrumente de colectare, organizare, traducere si digitalizare a materialelor educationale; mijloace de colaborare in vederea crearii de noi continuturi educationale sau actualizarii continuturilor existente; evenimente de tip hackathon dedicate profesorilor, structurate pe diferite arii curriculare sau niveluri educationale)• Evaluare (instrumente de testare inaintea, in timpul si dupa finalizarea activitatilor; certificari pentru profesori, elevi si studenti) • Relaxare (spatiu virtual destinat profesorilor, in care acestia se pot relaxa, pot schimba idei sau propune proiecte; coltul elevului si al studentului) Sursa: JA Romania Articole similare Educatie Q & A