Vizita la scoli din Moldova 04.01.2016 1 1716 In perioada 18 – 24 octombrie 2015, am efectuat o vizita de lucru in 6 judete din Moldova (Iasi, Vaslui, Suceava, Botosani, Neamt si Bacau) si, cu acest prilej, am vizitat mai multe scoli din mediul urban si rural.In timpul deplasarii, m-am intalnit cu inspectorii de invatamant primar din judetele respective, cu dascali care predau in acest an scolar educatia financiara si cu dascali care doresc sa predea in anul scolar viitor, precum si cu elevi.De asemenea, aproape in toate judetele, m-am intalnit in amfiteatrele scolilor cu metodisti din invatamantul primar si cu sefi de cercuri pedagogice, precum si cu elevi, care doresc sa popularizeze disciplina optionala, avandu-se in vedere atat gratuitatea materialelor, cat si faptul ca predarea disciplinei se realizeaza pe baza unor auxiliare curriculare.Scopul deplasarii a constat in:monitorizarea felului in care se deruleaza proiectul in judetele respective;promovarea disciplinei "Educatie financiara" in randul cadrelor didactice, parintilor si elevilor;promovarea exemplelor de buna practica si valorizarea muncii in echipa;incurajarea originalitatii si creativitatii in procesul instructiv-educativ;stimularea imaginatiei si dezvoltarea competentelor de comunicare interdisciplinara;promovarea tehnicilor si metodelor moderne de lucru cu copiii;aplicarea diverselor modalitati de lucru, strategii de predare a disciplinei, abordari transdisciplinare s.a., in scopul obtinerii performantelor scolare si al dezvoltarii unui stil propriu de munca, mai ales, in directia incurajarii actiunilor care permit asigurarea calitatii in educatie.Din monitorizarea facuta in mediul urban si rural, am un feed back pozitiv:elevii participa bucurosi la jocul de rol, deseneaza, canta, rezolva exercitii pe tema banilor;organizeaza in clasa targuri pentru a simula trocul sau vanzarea – cumpararea prin utilizarea banilor;urmaresc imbinarea creativitatii cu gandirea logica;participa la diverse concursuri organízate in clasa;compun poezii si ghicitori pe tema banilor;realizeaza machete si rezolva rebusuri.Fiind o disciplina trans-curriculara, in timpul careia se imbina jocul de rol cu elemente teoretice, cu probleme de matematica financiara, cunostinte de istorie, limba romana, antreprenoriat, tehnica negocierii, muzica, desen, comunicare etc., disciplina este foarte indragita atat de elevi, cat si de dascali.Mentionez, de asemenea ca, la toate intalnirile avute pana in prezent in tara, atat dascalii, cat si inspectorii de invatamant primar au subliniat necesitatea realizarii unei formari a cadrelor didactice (cursuri de formare formator in domeniul educatiei financiare) la nivel national, adica formarea a cel putin doua persoane in fiecare judet, care apoi, la randul lor, sa-i formeze pe ceilalti interesati de aceasa disciplina.Ligia Georgescu-Golosoiu Q & A