finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. "In cererea de negociere cu banca, un consumator poate invoca si motive de bucurie, nu doar probleme

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

"In cererea de negociere cu banca, un consumator poate invoca si motive de bucurie, nu doar probleme" - [VIDEO]

12.07.2021
0 1361

"Nasterea unui copil in familie poate fi un argument invocat in cererea de negociere cu banca, deoarece aduce o crestere a cheltuielilor", explica in interviu Liviu Fenoghen, directorul CSALB. Liviu Fenoghen conduce Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar de cinci ani. In acest timp, numarul cererilor a crescut de peste zece ori si de peste 14 ori cel al negocierilor in care au intrat bancile si consumatorii. Beneficiile obtinute de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
in urma intelegerilor amiabile depasesc 4,5 milioane de euro, insa fiecare an vine cu noi provocari. Pandemia, reticenta unor
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
si a IFN-urilor pentru conciliere sau asteptarile uneori nerealiste ale consumatorilor sunt astfel de provocari intr-un domeniu inca nou pentru Romania.

Cum se vede din punctul de vedere al CSALB acest al doilea an de pandemie?

La CSALB au venit in primul rand cei care nu si-au dorit o simpla amanare a ratelor sau au inteles ca nu le este suficienta doar o simpla amanare a ratelor, ci au dorit mai mult. Nu au dorit o solutie care sa vizeze un maxim de 9 luni de zile, ci au vrut o solutie care sa vizeze intreaga perioada contractuala. O astfel de solutie putea fi obtinuta prin renegocierea anumitor clauze, a unor detalii din contract referitoare la costuri precum comisioane, dobanzi, inclusiv asupra soldului in anumite interventii.
Sursa video: CSALB

Credeti ca pot fi preluate anumite solutii din moratoriile legislative in cadrul CSALB?
 
Orice solutie prin intermediul CSALB nu este o solutie standard, ci este o solutie customizata, particularizata in functie de detaliile fiecarui caz in parte. Plusurile ar putea sa fie preluate in ceea ce priveste rapiditatea de procesare. Asta dupa ce bancile si-au pregatit si pus in aplicare anumite fluxuri operationale extrem de rapide pentru a putea sa solutioneze zecile de mii de cereri care au trecut prin filtrul lor in perioada pandemiei. Prin urmare, o operationalizare de acest fel ne favorizeaza si pe noi, favorizeaza concilierile care sunt derulate in CSALB si comunicarea noastra cu bancile. Ne asteptam si la o flexibilitate mai mare in ceea ce priveste decizia si, de ce nu, de aplicat acest fapt la nivelul dosarelor intermediate prin CSALB.

Noi am reusit in toata aceasta perioada sa functionam neintrerupt, chiar si cu prezenta la sediu, insa aplicatia IT si e-mailul s-au dovedit extrem de pretioase in aceasta perioada. Cele doua metode ne-au asigurat 92% din activitate, adica din numarul total de cereri care s-a inregistrat. Cu toate astea, ne dorim sa punem la dispozitie in continuare consumatorilor spatiile pe care le avem pentru conciliere. Multi dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au apreciat astfel de sedinte de conciliere pentru ca s-au simtit ascultati si avantajati prin experienta pe care au pus-o la dispozitia lor conciliatorul si echipa de negociere care venea din partea bancilor.
 

Ce alte avantaje mai are consumatorul in afara de acela ca nu trebuie sa se deplaseze si ca beneficiaza gratuit de de expertiza unui conciliator?
 
Vorbim de o relatie contractuala care, in urma negocierii, este reechilibrata si poate sa continue pana la final! Evident, te scuteste de efortul pe care il presupune un litigiu in instanta. Nu in ultimul rand, as intari faptul ca pentru un consumator toata aceasta procedura de conciliere nu presupune niciun fel de costuri, este gratuita. Iar pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
sunt niste costuri modice in comparatie cu ceea ce ar putea sa presupuna un litigiu in instanta.

Si din punct de vedere al bancilor care ar fi avantajele?
 
Un avantaj este reprezentat de faptul ca isi pastreaza consumatorii, isi pastreaza clientii in raportul contractual. Pe de alta parte este vorba despre imaginea, transparenta pe care o denota o astfel de solutie agreata, despre disponibilitatea pe care o manifesta. Si acest factor de incredere se replica, se transmite foarte bine de la un consumator care a fost multumit, catre alti
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
. Pana la urma banca are de castigat din punct de vedere reputational.

Ce ar putea sa imbunatateasca atat consumatorii, cat si bancile in relatie cu CSALB?
 
As putea spune ca nu mai exista
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
care sa nu fi venit macar o data catre CSALB. Acum efortul nostru este distribuit si catre atragerea IFN-urilor sau macar a IFN-urilor principale care sa accepte sa isi rezolve problemele cu consumatorii prin intermediul CSALB. Recomandam bancilor sa manifeste mai multa disponibilitate de a intra in conciliere si de a gasi o solutie care sa fie echitabila, echilibrata. Pentru ca la CSALB nu se discuta despre o solutie data in baza clauzelor contractuale, ci despre o solutie data pe baza principiilor de echitate. Adica, daca tot ati intrat in faza de conciliere, haideti sa si rezolvam! Ceea ce ne dorim este ca negocierile sa se incheie printr-o hotarare. Hotararea este o confirmare a faptului ca partile s-au impacat, adica au gasit o solutie care ii multumeste.

Ce trebuie sa retina consumatorii? Doar daca au
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
financiare pot veni la Centru?
 
Trebuie sa existe motive juste, dar nu inseamna neaparat ca aceste motive trebuie sa fie tragice. Noi am mai auzit comentarii de maniera: "Trebuie sa fii intr-o situatie absolut disperata ca o banca sa te inteleaga si sa accepte o conciliere prin intermediul CSALB", ceea ce nu este corect si nici adevarat. Asadar, trebuie sa existe motive justificate pentru a solicita o diminuare a costurilor unui
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
, de exemplu. In momentul in care dispar venituri din familie, sa zicem. Sau, poate ca au aparut si motive de bucurie, poate a aparut un copil in familie, dar veniturile au ramas aceleasi, in timp ce cheltuielile cresc. Si acesta poate fi un motiv intemeiat. Pe de alta parte nu trebuie sa uitam ca nu toate cererile care vin catre CSALB vizeaza contracte de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
. 90% dintre cereri, marea masa a cererilor, vizeaza contracte de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
. Sunt insa si cazuri care vizeaza alte servicii bancare precum cereri de plata, cererile referitoare la
Motiveaza-ti economiile! Depozit in lei pe 3 sau 6 luni cu dobanda 7,5% | Zero comisione | TBI Bank | Aplica acum!
depozite
, diverse operatiuni cu
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
carduri
si in care persoanele nu urmaresc neaparat diminuarea unui efort de plata, ci solicita rezolvarea unor
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
.

Avantajele solutionarii alternative pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
, in interviuri cu bancheri - Video CSALB

Articole similare
Credite Video
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) banci

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#