Perceperea comisionului de administrare a creditului este expres recunoscuta prin lege, fiind reglementata prin art. 36 alin. 1 si 3 din OUG nr. 50/2010, modificat prin art. 15 din Legea nr. 288/2010 care stabileste ca „pentru creditul acordat creditorul poate percepe numai comision de analiza dosar, comision de administrare credit sau comision de administrare cont curent, compensatie in cazul rambursarii anticipate, costuri aferente asigurarilor si, dupa caz, dobanda penalizatoare, alte costuri percepute de terti, precum si un comision unic pentru servicii prestate la cererea consumatorilor.”
Comisionul de administrare se percepe pentru monitorizarea/inregistrarea/efectuarea de operatiuni de catre creditor in scopul utilizarii/rambursarii creditului acordat consumatorului. In cazul in care acest comision se calculeaza ca procent, acesta va fi aplicat la soldul curent al creditului.
Problema este ca legea nu prevede si un prag maxim sau o valoare neta maxima pentru acest comision de administrare credit si atunci se ajunge la valori aberante de genul 70 Euro pe luna. Prin urmare, legea este facuta in sprijnul bancilor si le "permite" ca prin aplicarea % la sold sa urmareasca de fapt o crestere "pe sub mana" a marjei bancii!!! In mod normal, valoarea oricarui cost de administrare ar trebui sa aiba in spate costuri reale de administrare si sa fie exprimat in valoare neta iar apoi aplicat lunar sau anual. Insa bancile folosesc aceasta portita lasata deschisa in lege si isi majoreaza pe ascuns marja.