Barometrul European de Vara Ferratum Grup, Compara Cheltuielile pentru Vacanta in 17 Tari Europene 08.07.2015 0 2734 Cand vine vorba despre vacantele de vara, care sunt cele mai uzuale cheltuieli pentru europeni? Ce tara cheltuie cel mai mult in vacanta? Ce natiune tinde sa mearga in strainatate mai mult decat celelalte? Cine isi cheltuie banii de vacanta pe ultimele tendinte estivale si cine prefera sa ii cheltuie mai degraba pentru gradinarit?Ferratum Grup, un initiator al tehnologiei financiare si al imprumuturilor mobile, si-a rugat clientii din 17 tari europene sa isi analizeze comportamentul privind cheltuielile in timpul sezonului estival. Un total de 5.685 de familii de clasa mijlocie au completat sondajul despre cat anume si unde isi cheltuie veniturile.Sondajul indica faptul ca in Europa, lucrurile arata mai bine pentru familii decat in 2014. Peste 30 de procente dintre familiile din Europa, planuiesc sa cheltuie mai mult in vacanta vara aceasta comparativ cu anul precedent, in timp ce 40 de procente vor mentine aceleasi cheltuieli precum cele din vara 2014. In plus, sondajul a evidentiat anumite diferente surprinzatoare in ceea ce priveste cheltuielile de vacanta intre tari.Cum se pozitioneaza Romania?In ceea ce priveste romanii, din Barometrul de vara Ferratum, reiese ca 16% dintre acestia vor cheltui cel mai mult pe calatorii in tara, 14% pe activitati distractive de o zi (plaja, piscina, club, restaurant), in vreme ce 10% vor cheltui pe calatorii in strainatate.In randul tarilor europene unde s-a desfasurat Barometrul de vara Ferratum, Romania se pozitioneaza usor peste media acestora, dedicand cheltuielilor de vacanta aproape 50% din veniturile lunare ale familiei (49,7%), adica echivaletul a 291 de euro, in timp ce media europeana este de 47,2%.Este interesant de observat ca pentru vacanta de vara, romanii cheltuie aproape dublu fata de ceea ce aloca sarbatorilor de iarna (47% vara, fata de 25%, iarna). In raport cu media europeana, de Craciun tindem sa fim mai generosi decat in perioada estivala (index 121, iarna, fata de 105, vara).In tarile din estul Europei, sumele relative alocate pentru vacanta sunt mult mai mari decat in vest.Cu exceptia Spaniei, tarile care cheltuie cel mai mult in vacante sunt toate fostele natiuni din estul Europei. Aceste tari cheltuie peste medie venitul disponibil al familiei (47%) in vacantele de vara.Conform Barometrului European de vara Ferratum Grup™, Estonia si Letonia se afla in topul acestei liste cu cheltuieli pentru vacante (raportat la venitul familiei) de peste 60% (Estonia 629 EURO, Letonia 621 EURO). La sfarsitul acestui tabel gasim Danemarca si Germania care cheltuie cel mai putin in vacantele de vara (27%, respectiv 28%). Acestea sunt urmate indeaproape de tarile nordice si Regatul Unit pentru a finaliza trendul tarilor din Europa de Vest care sunt cele mai conservatoare din punct de vedere al cheltuielilor in vacantele de vara de anul acesta.Chiar in Europa de Vest exista diferente mari intre tari cu privire la sumele pe care le vor cheltui in aceasta vara. O familie daneza din clasa mijlocie aloca numai 27% din venitul disponibil al familiei pentru cheltuieli in vacanta de vara, in timp ce omologii spanioli ai acestora vor dubla aproape cheltuind 55% pe calatorie, relaxare si tendinte estivale. Ocupanta locului al doilea in topul celor mai cheltuitoare tari vestice este Suedia unde se vor cheltui 41% (1,171 EUR). Cele mai intalnite cheltuieli ale europenilor atunci cand vine vorba de vacantaCalatoriile in propria tara au constituit cea mai frecventa cheltuiala in Barometrul European de Vara™, luand in considerare o medie de 17% din venitul disponibil al unei familii. Fiind o destinatie de vacanta atat de populara pentru restul Europei, poate ca nu este suprinzator ca Spania cheltuie cel mai mult pe calatorii in tara proprie (25%), fiind urmata de Lituania (21%) si Danemarca (20%). Suedia, Finlanda si Bulgaria ocupa locul 4 cu un procent de 19%.Pe de alta parte, cei mai pasionati turisi straini in aceasta vara vor fi olandezii si britanicii (17%), urmati de danezi si suedezi (15%), nemti (13%) si bulgari (12%). Activitatile sociale precum mersul in cluburi, la restaurante si la plaja constituie cea de-a doua categorie de cheluieli de vacanta in randul celor 17 tari, cu Spania conducand din nou clasamentul cu un procent de 24% din cheltuielile de vacanta alocate pentru astfel de activitati. Danemarca si Suedia sunt de asemenea pasionate de frecventarea restaurantelor (16%), fiind urmate indeaproape de Polonia si Croatia care planuiesc ambele sa cheltuie aproximativ 15% din fondurile totale alocate pentru activitati sociale. Totusi, vara nu presupune numai calatorii, restaurante si petreceri. Barometrul European de Vara™ arata de asemenea ca multi europeni au alte prioritati, de exemplu 12% din toate cheltuielile de vara sunt alocate pentru imbunatatiri in casele, gradinile sau chiar garderoba persoanelor. Bulgarii (21%) si lituanienii (19%) profita de vremea buna din timpul verii pentru a se ocupa de bricolaj si gradinarit, in timp ce nemtii o considera drept o oportunitate pentru a cheltui 14% din venitul disponibil pe noile tinute estivale. In mod suprinzator, festivalurile sau evenimentele sportive estivale nu sunt atat de populare cum ar fi fost de asteptat in randul clasei mijlocii din Europa. Numai 5-6% din cheltuieli merg spre astfel de evenimente. Desi privitul sporturilor nu este o prioritate pentru majoritatea europenilor, practicarea lor este in mod evident in topul preferintelor. Cine prefera un stil de viata activ, se va simti ca acasa in Polonia unde 1/10 din sumele alocate pentru vacanta de vara sunt cheltuite pentru sporturi de recreere precum fotbal, inot si camping. Restul Europei nici macar nu se apropie de acest procent.Cum s-a desfasurat Barometrul European de Vara™ ? Sondajul s-a efectuat in 17 tari europene in care opereaza Grupul Ferratum.Sondajul s-a prezentat sub forma unui chestionar web standardizat pentru toate locatiile. Veniturile au fost declarate in moneda locala, iar investitia relativa pentru vara este calculata ca raport intre cheltuielile estivale si venitul disponibil al unei familii in fiecare locatie. Veniturile disponibile au fost ajustate in functie de paritatile puterii de cumparare individuale din fiecare locatie pe baza cifrelor din 2014 furnizate de Banca Mondiala.Analistul Sef al Grupului Ferratum, Marko Tuominen, declara: "Barometrul este un instrument exceptional pentru evaluarea modificarilor in comportamentul consumatorilor in Europa. Grupul detine peste un milion de clienti care reprezinta o proportie echilibrata a tuturor categoriilor de varsta din clasa medie din cele 22 de tari in care grupul opereaza la nivel global. Aceasta creeaza o oportunitate exceptionala de a studia si compara modificarile in comportamentul consumatorilor intre diferite tari. Informatiile colectate sunt bine fondate si deosebit de benefice pentru Grup in dezvoltarea serviciilor acestuia". 5,685 de familii din 17 tari europene au participat la sondaj. Respondentii au avut varste cuprinse intre 21-65 de ani si 60% au fost femei. Venitul mediu net disponibil al familiilor participante a fost de 720 – 3.800 EUR.In plus fata de factorii demografici, respondentii au fost de asemenea intrebati despre venitul lor net lunar disponibil, despre cat cheltuie cu vacantele de vara, pe ce activitati de vara cheltuie banii, care este valoarea cumparaturilor online pentru vacanta si cat de repede estimeaza sa isi refaca echilibrul financiar dupa vacantele de vara.Toate sumele din sondaj au fost exprimate in moneda fiecarei tari. Raspunsurile au fost uniformizate pentru a reflecta puterea respectiva de cumparare din fiecare tara. Toti respondentii au fost anonimi si nu au primit nicio remuneratie pentru a participa la sondaj. Q & A