In cadrul unei conferinte online, reprezentantii BCR au prezentat cele mai importante masuri luate pentru clientii bancii, in contextul pandemiei de coronavirus.
Iata cele mai importante informatii prezentate de Sergiu Manea (CEO BCR) si Dana Dima (VP Retail & Private Banking BCR).
Finantari noi in valoare de aproximativ 500 milioane EUR
In perioada 16 martie – 16 aprilie de cand s-a instalat starea de urgenta, BCR a aprobat pentru clienti coporate finantari noi in valoare de aproximativ 500 milioane EUR, reprezentand finantari de
investitii, achizitii si capital circulant. Beneficiarii acestor aprobari sunt companii preponderent din sectoarele: energie, agricultura, industria alimentara si produse de
consum nonciclice
Pentru programul IMM INVEST, BCR a a primit un plafon de 3,4 miliarde de lei. Banca se asteapta sa acorde
credite pentru companii in valoare de 4 miliarde lei, dubland practic portofoliul de
credite IMM.
Sergiu Manea: "Ne dorim sa replicam succesul pe care l-am avut in Start-up Nation, prin absortia unui volum cat mai mare din alocarea pe care am primit-o de la FNGCIMM, spre beneficiul clientilor nostri".
300
conturi curente deschise online pe zi
BCR a precizata ca in prezent, inregistreaza 300 de
conturi deschise online 100% zilnic (prin George), volumul dublandu-se in ultima perioada.
Peste 20.000 de clienti (24.000 de credite) au aplicat, pana in prezent, pentru amanarea ratelor. Peste 40% dintre clienti au optat pentru solutiile oferite de BCR. Banca a implementat deja solutii rapide de amanare
pentru 6.000 de client. Au fost amanate ratele din martie-aprilie, urmand sa se prelungeasca pana la 3 luni (solutia BCR) sau pana la 9 luni (daca doresc aplicarea OUG 37/2020).
Amanarea la plata se poate face inclusiv in George, pe langa site-ul BCR si Contact Center, iar aproape 10.000 de clienti si-au confirmat deja informatiile in George.
Banca, atrage atentia clientilor care deja si-au amanta ratele, ca oricand pot stopa aceasta masura, daca considera ca veniturile pot acoperi rata lunara.
Cu toate acestea, banca anunta ca in continuare se primesc cereri de creditare.
Dana Dima: "Pe productia de Casa Mea, cel putin in aceste zile, suntem la un nivel mai sus decat anul trecut, pentru creditele incepute inainte de luna martie. Cu toate acestea, avem solicitari de creditare si in aceasta perioada".
Din 31 martie, pentru 380.000 de clienti detinatori de
carduri de
credit si overdraft, banca a aplicat deja amanarea la plata a sumei minime obligatorii si a dobanzii.
Se asteapta normele pentru Prima Casa
Programul Prima Casa, este pus in asteptare, pana cand se vor cunoaste normele de aplicare. Banca nu mai acorda
credite noi, insa cele care au fost aprobate, vor merge pe normele vechi.
"Am pornit productia produsului Prima Casa si practic din cele 600 de milioane pe care Fondul le-a alocat pentru BCR, avem deja 100 de milioane distribuite si alte
credite in aprobare. Asteptam normele de creditare pentru Prima Casa si cu siguranta in momentul in care acestea vor exista, vom continua acest program, in corelatie cu solicitarile clientilor", spune Dana Dima
Indemnizatia de somaj tehnic, venit luat in calcul de banca?
Persoanele care primesc indemnizatia de somaj tehnic si doresc un imprumut de la BCR, trebuie sa stie ca banca va face o analiza si, in functie de client, poate abroba sau nu, creditul.
"Din perspectiva acordarii de
credit, modelul de risc pe care noi il aplicam si care a existat si inainte, tine de eligibilitatea sumei pentru care clientul aplica, si respectiv a profilului clientului. Discutam despre clienti care au avut istoric de creditare si care au un comportament de plata, corect. Pot sa va spun ca nu eliminam complet clientii care sunt in ajutor de somaj", a declarat Dana Dima.
Asigurarea de somaj – un instrument util
Peste 70% dintre clientii BCR (credite de consum), au aceasta asigurare de somaj inclusa in
credite, insa pana in prezent, banca a precizat ca nu a aplicat nimeni pentru folosirea acestei facilitati.
Daca ai
probleme in plata ratelor sau ai nemultumiri in relatia cu banca sau IFN-ul, poti gasi rezolvarea in mod gratuit si in mai putin de 90 de zile. Trebuie sa te adresezi cu o cerere catre Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB). Cererea poate fi completata online pe www.csalb.ro. Aceasta entitate a fost infiintata ca urmare a unei Directive europene cu scopul de a rezolva litigiile dintre
consumatori si banci/IFN-uri pe cale amiabila, in afara instantelor de judecata.