Pandemia i-a determinat pe mulți români să petreacă mai mult timp online și a crescut deschiderea față de explorarea și adoptarea de noi tehnologii și servicii digitale. Acestea i-au ajutat să lucreze la distanță, să comunice, să facă cumpărături și plăți online, dar și, în egală măsură, să se relaxeze. Așa a luat avânt și în România un nou tip de media: podcastul – povești, dialoguri, recenzii de cărți sau emisiuni tematice în format audio-digital.
În iulie 2020, Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a realizat studiul "Podcastul în România" și a identificat atunci 3,2 milioane de ascultători de podcast în țara noastră, dintre care 1 milion în mediul rural. Printre motivele alegerii acestui tip de media, jumătate dintre cele aproximativ 4.000 de persoane care au răspuns la sondajul BRAT au menționat divertismentul și relaxarea, dorința de a învăța lucruri noi sau de a se dezvolta personal, în timp ce 40% dintre ascultători declarau că îl preferă pentru posibilitatea de a putea face și altceva în timp ce ascultă.
"Lansăm podcastul Drumul banilor pentru a adresa, într-un format modern și prietenos, o nevoie tot mai prezentă a utilizatorilor de servicii financiare de răspunsuri la unele dintre întrebările care îi preocupă în condițiile incertitudinii aduse de pandemie, și nu numai. De ce "Drumul banilor"? Pentru că viața este o călătorie pe care – vrem, nu vrem, - o ducem mai departe și cu ajutorul banilor. Pentru fiecare om, este foarte important nu doar să-i câștige, ci și să-i folosească cât mai eficient", a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD Groupe Societe Generale.
"Am descoperit podcastul în pandemie. Conceptul îmi era cunoscut de câțiva ani, de la fiul meu cel mare care asculta podcast non-stop, însa nu m-au atras producțiile americane pe care el le prefera. Dar anul trecut, stând mai mult în casă, mi-am adus aminte de poveștile lui Tudor, prietenul nostru. Cum l-a convins pe un trainer fain, pe care l-a întalnit la un curs, să producă împreună un podcast. Și uite așa, am ascultat pe nerăsuflate primul sezon din podcasul Mind Arhitect, care m-a convins că despre lucruri complicate, cum este neuroștiința, se poate vorbi și plăcut, atragator și în termeni simpli. Iar pentru mine a contat foarte mult că puteam să-l ascult oricând: fie că mă jucam cu copiii, sau pregăteam o prăjitură, fie că eram în mașină sau făceam o pauză la muncă. Așa ne-a încolțit idea unui podcast pe teme financiare, în care să povestim despre bani, rate și dobânzi, despre avantajele și dezavantajele diferitelor produse financiare, sau despre cum să-ți gestionezi mai bine banii și ce să faci atunci când ai probleme", spune Irina Chițu, realizator al podcastului Drumul Banilor.
"Drumul Banilor" este un podcast relaxat în care se discută, se dezbat și se popularizează teme financiare. În episoadele lui sunt explicate subiecte financiare complexe într-un mod simplu și pe înțelesul tuturor, evitând limbajul sofisticat sau specializat.
Atmosfera de "discuție între prieteni, la o cafea" a podcastului, modul simplu de explicare a termenilor financiari de care ne lovim în fiecare zi, poveștile personale și sfaturile financiare creează familiaritate și reduc distanța dintre ascultători și temele abordate.
"Ne-am propus să ajutăm oamenii să înțeleagă mai ușor termenii financiari, să asculte detalii și povești personale cu care să se identifice și să rămână la finalul fiecărui episod cu câteva lucruri practice legate de tema discutată, pe care le pot aplica imediat", spune Tudor Stoica, realizator al podcastului "Drumul Banilor".
Podcastul Drumul Banilor poate fi ascultat pe platformele de streaming online prezente în România: Anchor / Spotify / Apple Podcasts / Google Podcast și este realizat cu sprijinul BRD Groupe Societe Generale.
Cine realizează podcastul Drumul Banilor?
Irina Chițu este jurnalist, analist financiar și fondator al comparatorului FinZoom.ro, unde scrie despre produsele financiare, le vorbește consumatorilor despre drepturile lor și îi ajută să se descurce printre ofertele băncilor. Irina participă la dezbateri TV si online, conferințe, susține cursuri de
educație financiară, implicându-se activ în proiecte de educație alături de presa de specialitate, asociațiile de
consumatori și instituțiile financiare.
Tudor Stoica este consultant în industria tehnologiei informației, fondator al podcasturilor Rețeaua și Mind Architect, creator și scriitor la somnorosi.ro și pasionat de gândirea bazată pe design și managementul serviciilor.
Despre BRD Groupe Société Générale
BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de peste 500 de unități. Banca ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,33 milioane de
carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 30,000 POS și aproape 1,400 ATM-uri. BRD este un jucător important pe piața creditelor pentru companii locale și multinaționale și este liderul pieței de factoring din România. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii iunie 2021, de 64,8 miliarde RON. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 133.000 de angajaţi în 61 de ţări şi peste 30 de milioane de clienţi, persoane fizice, companii și investitori instituționali, în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:
- Retail banking în Franţa
- Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii
- Global Banking şi Soluţii pentru Investitori