Ce au obținut brașovenii din negocierile cu băncile - [VIDEO] 06.09.2021 0 1722 • I.A. a solicitat consolidarea tuturor datoriilor lunare, astfel încât să plătească o rată de 350 lei/lună. Consumatorul deținea un credit de nevoi personale, card de cumpărături și un descoperit de cont. A invocat probleme financiare, fiind unicul întreținător a doi copii minori și probleme de sănătate care-i ocazionează costuri suplimentare. Conciliatorul CSALB a propus următoarea soluție care a fost acceptată de părți: ștregerea sumei de 14.000 lei aferentă creditului de nevoi personale, precum și consolidarea datoriilor creditului de nevoi personale, overdraft-ului și cardului de credit pe o perioadă de 120 luni, cu dobândă fixă, rata estimată fiind de 349 lei. Se semnează un act adițional.• B.L.M a solicitat reducerea dobânzii, anularea penalităților și a comisioanelor pentru un credit de nevoi personale. Consumatoarea a motivat că este pensionată pe caz de boală și obține o pensie de 850 lei, plus 500 lei pensia de handicap. A obținut ștergerea integrală a sumelor restante aferente creditului și plata de către bancă, timp de 6 luni, a ratei la credit. • B.D. a solicitat diminuarea soldului creditului, având în vedere diminuarea veniturilor care a dus la întârzieri în plata ratelor de 150 de zile la un credit de nevoi personale. În cadrul CSALB a obținut încheierea unui angajament de plată pentru suma de 600 lei/luna pentru o perioadă de 3 luni. După cele trei luni, banca urmează să reanalizeze situația financiară a consumatorului și a coplatitorului, iar dacă situația o va impune, se va prelungi cu încă 3 luni angajamentul de plată. După acest interval consumatorul va trebui sa reia plata normală a ratelor.• M.D. a solicitat suspendarea plății ratelor, motivată de situația generată de pandemiei. Consumatorul era în șomaj tehnic, veniturile i-au scăzut la jumătate, avea întârzieri de 200 zile la plata ratelor deoarece a plătit doar parțial sumele datorate. Rata lunară era de 1.240 lei și solicitase direct băncii să plătească doar jumătate din rată, dar a fost refuzat. În urma negocierilor din cadrul CSALB soluția obținută a fost: încheierea unui angajament de plată pentru suma de 700 lei pentru o perioadă de 6 luni. Sumele plătite vor diminua soldul creditului. În perioada angajamentului de plată sau imediat după, consumatorul poate obține restructurarea creditului cu condiția prezentării unui coplătitor.• C.I.L. a solicitat închiderea unui cont care avea atașat un card de credit, fără a mai fi obligată să plătească nicio sumă de bani. A obținut restituirea taxelor și comisioanelor percepute de la data solicitării de reziliere a cardului de credit, respectiv suma de 365 de lei reprezentând: taxa de administrare card, dobânzi și prime de asigurare. Sursa video: CSALB CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR ȘI BĂNCILOR "Din partea consumatorilor observăm o scădere a interesului în ceea ce privește modalitatea de completare a cererii trimise CSALB și adresate băncii. De multe ori oamenii nu își motivează deloc solicitarea, dar au așteptări mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți consumatori pleacă de la premiza că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere. Le reamintim că această procedură este diferită de cea din moratoriile legale, prin care amânarea ratelor se făcea automat, printr-o simplă cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze și condiții din contracte, iar consumatorii ar trebui să își cunoască bine propriile contracte de credit pentru a ști ce anume să solicite și pentru a putea fi ajutați în acest demers atât de către conciliatori, cât și de către reprezentanții băncilor", spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.Sursa: CSALB Caravanele CSALB: vezi ce beneficii au obtinut consumatorii din fiecare judet Articole similare Credite Video Q & A