Ce au obținut prahovenii din negocierile cu băncile - [VIDEO] 20.09.2021 0 1709 • Suspendarea executării silite – M.I.R a obținut în urma cererii pe care a trimis-o către CSALB sistarea executării silite ca urmare a semnării unui angajament de plată.• Diminuarea soldului creditului – În cazul lui I.F. banca va aplica un discount (remitere de datorie) de 20% din expunerea datorată și va reeșalona suma rămasă de plată pe termenul actual al creditului, cu o dobândă fixă de 1% aplicabilă până la maturitate. În acest fel, rata lunară se va reduce până la aproximativ 2.400 de lei.• Solicitare de refuz la plată – Comerciantul va restitui consumatorului F.S. suma de 734 lei deoarece acesta a efectuat o plată greșită pentru care a cerut imediat refuz la plată, dar banca nu a acționat în timp util, transferând banii către un destinatar greșit. • Soluții pentru rezolvarea problemelor – Comerciantul va șterge din datoria lui N.C.M. suma de 9.000 lei, cu condiția ca acesta să depună o cerere de restructurare a creditului. • Ștergere datorie – Remiterea totală de datorie în cazul a două credite de consum fără ipotecă. Consumatorul C.C. a beneficiat de ștergerea a 40.000 lei din partea băncii. • Reducere dobândă - Reducerea marjei dobânzii pe toată durata creditului, de la 5% (în prezent) la 2,73%. Rata lunară scade, în cazul lui R. L. de la 310 lei la 215 lei.• Micșorare rată prin micșorarea dobânzii – În cazul consumatoarei N.C., contractul a fost prelungit cu 12 luni, iar banca a acordat o perioadă de grație de 6 luni în care consumatoarea va achita o rată de 283 lei. După încetarea perioadei de grație rata va fi de 695 lei Sursa video: CSALBCUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR ȘI BĂNCILOR "Din partea consumatorilor observăm o scădere a interesului în ceea ce privește modalitatea de completare a cererii trimise CSALB și adresate băncii. De multe ori oamenii nu își motivează deloc solicitarea, dar au așteptări mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți consumatori pleacă de la premiza că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere. Le reamintim că această procedură este diferită de cea din moratoriile legale, prin care amânarea ratelor se făcea automat, printr-o simplă cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze și condiții din contracte, iar consumatorii ar trebui să își cunoască bine propriile contracte de credit pentru a ști ce anume să solicite și pentru a putea fi ajutați în acest demers atât de către conciliatori, cât și de către reprezentanții băncilor", spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB. Caravanele CSALB: vezi ce beneficii au obtinut consumatorii din fiecare judet Sursa: CSALB Articole similare Credite Video Subiecte relevante CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) credit Q & A