Ce au obținut gălățenii din negocierile cu băncile - [VIDEO] 16.08.2021 0 2064 • Consumatorul A.S.D a achiziționat un credit ipotecar în valoare de 35.000 CHF în anul 2008 pentru cumpărarea unui apartament care costa 46.000 CHF, diferența fiind completată din surse proprii. Din anul 2008 până în prezent consumatorul nu a înregistrat întârzieri la plata ratelor. Din negocierea cu banca purtată în cadrul CSALB a obținut conversia din CHF în RON cu aplicarea unei reduceri de 14%, soldul creditului urmând a fi de aproximativ 89.000 de lei, iar rata dobânzii urmând a fi stabilită potrivit IRCC la trei luni plus o marjă fixă de 2,4 puncte procentuale, rezultând astfel o rată lunară de aproximativ 558 lei/lună. • În cazul lui D.N s-au efectuat o serie de plăți pentru care consumatorul a cerut refuz la plată. Banca a acordat un gest comercial în cuantum de 816 lei, reprezentând contravaloarea tranzacțiilor contestate de către consumator. • Consumatorul B.M a solicitat băncii sprijin pentru stingerea datoriei și încetarea executării silite. În urma negocierii, i s-a oferit varianta de a achita suma restantă de 30.000 de lei pe baza unui angajament de plată pe o perioadă de trei ani, cu rata lunară de 507 lei. Dacă nu vor exista întîrzieri, banca va șterge cei 11.800 de lei care reprezintă diferența rămasă din datorie după cei trei ani din angajamentul de plată. După ce consumatorul a semnat angajamentul de plată, banca a încetat și executarea silită. • T.V a obținut restituirea sumei de 1.590 de euro, reprezentând 50% din comisionul de administrare deja achitat. Pentru viitor baza de calcul a comisionul va fi soldul creditului, nu valoarea creditului de la momentul semnării. • Consumatorul V.V a obținut ștergerea parțială a datoriei în cuantum de 24.000 lei și va achita cheltuielile de executare în cuantum de 3.400 lei Sursa video: CSALB CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR ȘI BĂNCILOR “Din partea consumatorilor observăm o scădere a interesului în ceea ce privește modalitatea de completare a cererii trimise CSALB și adresate băncii. De multe ori oamenii nu își motivează deloc solicitarea, dar au așteptări mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți consumatori pleacă de la premiza că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere. Le reamintim că această procedură este diferită de cea din moratoriile legale, prin care amânarea ratelor se făcea automat, printr-o simplă cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze și condiții din contracte, iar consumatorii ar trebui să își cunoască bine propriile contracte de credit pentru a ști ce anume să solicite și pentru a putea fi ajutați în acest demers atât de către conciliatori, cât și de către reprezentanții băncilor”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.Sursa: CSALB Caravanele CSALB: vezi ce beneficii au obtinut consumatorii din fiecare judet Articole similare Credite Video Subiecte relevante credit Q & A