Ce au obtinut clujenii din negocierile cu bancile - [VIDEO] 26.07.2021 0 1564 • Un consumator din Cluj a luat un credit de nevoi personale cu ipoteca in anul 2008. Negocierile dintre el si banca au fost intermediate de conciliator prin telefon si e-mail, chiar la inceputul pandemiei, in 2020. In urma negocierii a obtinut restituirea comisionului de analiza dosar, restituirea comisioanelor de administrare credit incasate de institutia bancara si eliminarea pe viitor a acestui comision de administrare credit. In total, beneficiile pentru consumator sunt de 11.436 de Euro. De la data inregistrarii dosarului pana la data cand s-a pronuntat hotararea au trecut doar 12 zile.• Lui S. Mihai i s-a restituit comisionul de analiza dosar in valoare de 663 euro, eliminarea pe viitor a comisionului de administrare – 147 euro si resituirea a 30% din acest comision incasat anterior, in suma de 1.213 euro.• M. Simona a beneficiat de resituirea a 50% din comisionul de administrare – 663 euro si eliminarea pentru viitor a acestui comision.• B. Bogdan a obtinut in urma negocierii diminuarea permanenta a ratei de dobanda cu 1 punct procentual.• Lui R. Grigore i s-a creditat contul cu suma de 589 lei. In cerere consumatorul ne-a precizat de un anumit "protocol" intre un comerciant si o banca. Consumatorul a avut un bonus de 10% din prima plata efectuata, suma care nu s-a dedus din cheltuielile ulterioare. Banca i-a restituit suma de 589 lei, reprezentand reducerea din pachetul promotional. Sursa video: CSALB CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR SI BANCILOR "Din partea consumatorilor observam o scadere a interesului in ceea ce priveste modalitatea de completare a cererii trimise CSALB si adresate bancii. De multe ori oamenii nu isi motiveaza deloc solicitarea, dar au asteptari mari legate de finalitatea cererii. Probabil ca multi consumatori pleaca de la premiza ca situatia speciala in care ne aflam obliga institutiile financiare sa accepte oricum intrarea in negociere. Le reamintim ca aceasta procedura este diferita de cea din moratoriile legale, prin care amanarea ratelor se facea automat, printr-o simpla cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze si conditii din contracte, iar consumatorii ar trebui sa isi cunoasca bine propriile contracte de credit pentru a sti ce anume sa solicite si pentru a putea fi ajutati in acest demers atat de catre conciliatori, cat si de catre reprezentantii bancilor", spune Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB. Sursa: CSALBCaravanele CSALB: vezi ce beneficii au obtinut consumatorii din fiecare judet Articole similare Credite Video Subiecte relevante CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) Q & A