Ce au obtinut iesenii din negocierile cu bancile - [VIDEO] 02.08.2021 0 1711 • Eliminare comision de administrare: Comerciantul a eliminat comisionul de administrare perceput in contractul de credit al consumatorului V. M., respectiv procentul de 0,10% perceput la soldul creditului. Suma economisita de consumator a fost de 2.566 euro, la o valoare a creditului de 54.000 euro. • Restituiri de sume: Comerciantul a restituit in contul consumatorului B. M. suma de 1.235 de lei, reprezentand contravalorarea a 15 tranzactii efectuate cu cardul contactless contestate de consumator prin avize de refuz la plata. • Eliminare comision de administrare: Comerciantul va elimina comisionul de administrare perceput in contractul de credit al lui B. B., respectiv suma de 2.485 de euro. • Consumatorul N. M. a solicitat ajutorul bancii pentru amanarea la plata a trei rate (mai, iunie si iulie) in contextul pandemiei Covid 19 si stergerea informatiilor negative de la Biroul de Credit pentru aceste luni. Comerciantul a sters datoriile restante aferente creditului de nevoi personale si a sters informatiile negative transmise la Biroul de Credit. • Consumatorul M. M. a solicitat ajutorul bancii pentru gasirea unei solutii de a rezolva problemele legate de plata creditului dupa decesul sotiei, care era titularul creditului. Consumatorul intampina o situatie personala si financiara grea, in conditiile in care are doi copii minori in intretinere. Banca a fost de acord cu stergerea totala a datoriei ramasa de achitat.• Consumatoarea H. V. a solicitat ajutorul bancii pentru gasirea unei solutii de a rezolva problemele legate de plata creditului. Solutia gasita de conciliator si agreata de parti a fost: Conversia creditului din CHF in lei cu un discount de 18%. Soldul creditului ca urmare a aplicarii discount-ului va fi de 118.000 lei, iar durata de rambursare va fi de 290 de luni. Conform ofertei bancii, dobanda creditului va fi calculata dupa formula IRCC + marja fixa de 2,7%. Consumatoarea ia act de faptul ca indicele IRCC este variabil. Costurile notariale, de evaluare a bunului ipotecat si de inregistrare in Registrul National de Publicitate Mobiliara sunt suportate de banca.• Consumatorul B. M. a solicitat eliminarea comisionului de administrare. Prin solutia obtinuta in cadrul CSALB partile au fost de acord cu eliminarea pe viitor a comisionului de administrare credit, de 1.375 euro si returnarea acestuia din perioada februarie 2018 - februarie 2021, in valoare de 720 euro. Sursa video: CSALBCUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR SI BANCILOR "Din partea consumatorilor observam o scadere a interesului in ceea ce priveste modalitatea de completare a cererii trimise CSALB si adresate bancii. De multe ori oamenii nu isi motiveaza deloc solicitarea, dar au asteptari mari legate de finalitatea cererii. Probabil ca multi consumatori pleaca de la premiza ca situatia speciala in care ne aflam obliga institutiile financiare sa accepte oricum intrarea in negociere. Le reamintim ca aceasta procedura este diferita de cea din moratoriile legale, prin care amanarea ratelor se facea automat, printr-o simpla cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze si conditii din contracte, iar consumatorii ar trebui sa isi cunoasca bine propriile contracte de credit pentru a sti ce anume sa solicite si pentru a putea fi ajutati in acest demers atat de catre conciliatori, cat si de catre reprezentantii bancilor", spune Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.Sursa: CSALBCaravanele CSALB: vezi ce beneficii au obtinut consumatorii din fiecare judet Articole similare Credite Video Subiecte relevante CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) comisioane Q & A