Ce au obtinut timisorenii din negocierile cu bancile - [VIDEO] 20.07.2021 0 2064 • B. Paul a solicitat in cadrul CSALB eliminare comisionului de administrare. In urma negocierilor i s-a restituit comisionul de analiza dosar (200 euro), i s-a restituit comisionul de administrare credit (1.283 euro), i s-a eliminat pe viitor comisionul de administrare credit ramas de incasat, s-au achitat cu titlu de dobanzi legale fata de sumele incasate: 446 lei dobanda aferenta comisionului de analiza si 1.418 lei dobanda aferenta comisionului de administrare credit. Asta este un dosar format dupa ce banca si consumatorul au convenit asupra stingerii unui litigiu din instanta. • D. Marian a obtinut restiuirea comisionului de analiza dosar (576 euro), a comisionului de administrare credit (3.308 euro) si eliminarea pe viitor a comisionului de administrare credit ramas de incasat, in cuantum de 1.056 euro. In plus, a incasat 1.167 de lei cu titlu de dobanzi legale fata de sumele incasate drept dobanda aferenta comisionului de analiza si 2.872 de lei dobanda aferenta comisionului de administrare credit. Si de data aceasta, dosarul s-a format ca urmare a unui acord de stingere a litigiului din instanta si rezolvarii litigiului pe cale amiabila, prin conciliere. • M. Rodica: i s-au restituit pentru doua credite contractate comisionul de analiza dosar in valoare de 1.000 de euro si 70% din comisionul de administrare credit in cuantum de 5.470 de euro. In plus, a beneficiat de eliminarea pe viitor a comisionului de administrare credit ramas de incasat, calculat la 3.114 euro.• C. Ioana a beneficiat de stergerea a 10.000 de lei din datoria pe care o avea catre banca. A cerut gasirea unei solutii in cadrul negocierii ca urmare a situatiei sociale dificile. • L. Laurentiu a beneficiat ca urmare a situatiei sociale dificile in care se afla de stergerea integrala a datoriei de 2.633 de lei, restanta pentru un card de credit, precum si stergerea restantei la un credit de nevoi personale de 1.780 lei. Sursa video: CSALB CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR SI BANCILOR "Din partea consumatorilor observam o scadere a interesului in ceea ce priveste modalitatea de completare a cererii trimise CSALB si adresate bancii. De multe ori oamenii nu isi motiveaza deloc solicitarea, dar au asteptari mari legate de finalitatea cererii. Probabil ca multi consumatori pleaca de la premiza ca situatia speciala in care ne aflam obliga institutiile financiare sa accepte oricum intrarea in negociere. Le reamintim ca aceasta procedura este diferita de cea din moratoriile legale, prin care amanarea ratelor se facea automat, printr-o simpla cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze si conditii din contracte, iar consumatorii ar trebui sa isi cunoasca bine propriile contracte de credit pentru a sti ce anume sa solicite si pentru a putea fi ajutati in acest demers atat de catre conciliatori, cat si de catre reprezentantii bancilor", spune Alexandru Paunescu, Presedintele Colegiului de Coordonare al CSALB. Caravanele CSALB: vezi ce beneficii au obtinut consumatorii din fiecare judet Sursa: CSALB Articole similare Financiar Video Subiecte relevante CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) credit Q & A