finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. Ce Facem cu Urmatorul IPO/SPO ? - partea a II-a

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Ce Facem cu Urmatorul IPO/SPO ? - partea a II-a

17.07.2014
1 2417

Dupa cum afirmam si in prima parte a acestui articol, listarile unor mari companii de stat reprezinta evenimente rare pentru BVB si piata de capital in ansamblu, care pot sprijini dezvoltarea pietei in termeni de lichiditate si capitalizare dar pot fi folosite si ca moment de promovare a BVB si investitiei la bursa.

Tocmai din acest motiv este important modul in care este structurata oferta, daca ne gandim la interesul de dezvoltare al pietei pe termen lung prin cresterea vizibilitatii brandului BVB, importantei investitiei in actiuni listate la bursa si atragerea de noi investitori, deoarece vizibilitatea BVB, garantarea pachetelor de actiuni pentru retail, discountul si comisionul acordat brokerilor pot afecta indeplinirea acestor obiective legate de dezvoltare.

Promovarea BVB, Oferta si Investitia Bursiera

Pentru a fi cat mai clar in ceea ce priveste rostul promovarii BVB cu ocazia ofertelor, ma vad nevoit sa mentionez ca promovarea agresiva a BVB, indraznesc sa spun, cu prilejul acestor oferte ar avea rolul de a suplini bugetele reduse de marketing ale societatilor de brokeraj de retail, exploatand asocierea cu societati de stat recunoscute de catre publicul roman. Doar in aceasta conjunctura, piata de capital poate deveni cunoscuta unui numar mare de romani, beneficiind de reputatia emitentului si de bugetul de marketing investit de catre BVB in promovarea evenimentului.

Cu alte cuvinte atat OPSPI cat si BVB ar trebui sa ia in considerare faptul ca orice oferta publica/listare a unei mari societati de stat devine un moment si o oportunitate de promovare a Bursei de Valori Bucuresti sub cel putin trei aspecte:
  • Utilitatea investitiei bursiere intr-un context de scadere a dobanzilor bancare
  • Importanta unui
    Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
    cont
    de
    Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
    investitii
    la bursa din perspectiva nevoii de a fi in controlul viitorului financiar personal
  • Oportunitatea investitionala/speculativa concreta pe care o ofera actiunile societatii ofertante/ofertate
Asadar, o astfel de oferta reprezinta un prilej pentru BVB de a transmite publicului investitor ca dobanzile in scadere fac investitia bursiera aproape o necesitate, ca BVB este o institutie care ofera cateva societati interesante in acest scop, ba mai mult, listarea unei societati de stat ofera prilejul unei
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitii
prin discountul oferit investitorilor de retail.

Subscrierile garantate & Discountul

Discutia asupra marimii si destinatiei discountului oferit ar trebui sa tina
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
cont
de faptul ca prin discount ar trebui atrasi catre bursa investitorii de retail, care chiar daca nu au expertiza necesara evaluarii potentialului pe termen lung al actiunii ofertate pot fi atrasi de oportunitatea unui profit realizat ca urmare a discountului oferit fata de pretul final de oferta la care vor cumpara investitorii mari si cei institutionali.

Tocamai in acest registru ar trebui gandita structura unei asemenea oferte, deoarece garantarea unui numar minim de actiuni nu are sens decat in contextul unui discount oferit, acestea avand rolul crearii unei imagini cat mai atractive pentru investitorii de retail, care nu dispun de resurse foarte mari, dar care trebuie si pot fi atrasi catre bursa intr-un numar cat mai mare.

Ceea ce ar trebui retinut e faptul ca discountul si garantarea ar trebui sa vizeze atragerea noilor investitori catre bursa care pot experimenta cu o suma de maxim 5.000 EUR achizitia unor actiuni cu discount. Chiar daca acesti investitori vor efectua pe termen scurt doar doua tranzactii, putem spune ca s-a obtinut un lucru mult mai important in relatia cu ei: "au spart gheata" in relatia cu investitia bursiera, Bursa de Valori Bucuresti si societatea de brokeraj care le-a deschis contul la bursa.

Comisionul acordat BROKERILOR

Aceasta tema atinge multe sensibilitati, mai ales din zona societatilor de brokeraj care au facut parte din sindicate de intermediere de-a lungul timpului si care vad o astfel de idee ca pe o ingerinta in afacerile lor si modul in care aleg sa plaseze oferta. As zice ca sunt de acord cu perspectiva lor, cu doua sau poate mai multe obiectii.

Daca la NEW-York piata de capital e asezata, iar bancherii de
Investitii in ETFs de la A la Z | Master ebook ETFs | Descarca ebook
investitii
cauta clienti, societati emitente carora sa le intermedieze si structureze oferte publice, la Bucuresti emitentul anunta din timp intentia de listare, piata de capital e subdezvoltata, ofertantul este statul prin institutiile reprezentative, iar aceste institutii mai au sau ar trebui sa aiba si alte obiective decat cele pur formale sau comerciale de "incheiere cu succes a ofertei".

Aceste institutii au responsabilitatea dezvoltarii pietei de capital, pe cele doua componente: insititutionali si retail, iar fiecare oferta/listare reprezinta un prilej extrem de rar de a dezvolta componenta de retail a pietei de capital, urmarind pana la urma cateva obiective concrete: maximizarea numarului de investitori care aud de BVB si oferta publica, maximizarea numarului de investitori in oferta si maximizarea numarului de noi investitori la bursa.

Daca tinem cu adevarat la cele trei obiective enuntate mai sus vom descoperi ca lipsa unui comision acordat societatilor de brokeraj care preiau subscrieri in oferta conduce la o sabotare discreta a maximizarii celor trei indicatori. In acest caz, OPSPI si BVB au rolul de a intelege si integra ideea unui comision oferit de catre sindicatul de intermediere, sau managerul acestuia, tuturor societatilor de brokeraj care au preluat ordine de subscriere in oferta derulata.

Spun ca atat OPSPI cat si BVB ar trebui sa impuna acest lucru in derularea si distributia ofertei, in negocierile pe care OPSPI le va avea cu sindicatul de intermediere, la care ar fi bine sa participe si BVB, aducand ca principal argument promovarea si distributia ofertei catre un numar cat mai mare de investitori.

Valentin Cismaru este un profesionist al pietei de capital cu o experienta de peste 15 ani pe piata romaneasa si in domenii precum brokerajul, gestionarea activelor sau tranzactionarea pe FOREX si CFD-uri. Pentru mai multe materiale pe tema investitiilor va invitam sa accesati blog-ul http://valentincismaru.wordpress.com
Subiecte relevante
investitii lichiditate piata de capital BVB (Bursa de Valori Bucuresti) investitori capital social

Q & A


Cauta Compara oferte

Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#